Reparation af et Rolexur
#1
Hvis man har båret et Rolexur i mange år, mere end 10 måske helt op til 20 år, uden at få urværket serviceret, kan man nok påregne, at der skal skiftes en del værkdele. Men mon det kan betale sig at få hele værket skiftet? Altså få et helt nyt urværk i kassen?
Hvad vil det koste?

Komkret drejer det sig om et Rolexur fra før 1999 med et cal. 3135-værk, som ikke har fået service siden købet.

Hvad mon Klarlund vil tage for at sætte et helt nyt værk i?
Hvad vile andre urmagere tage for samme operation?

Kort sagt: Hvor billigt kan man få et helt nyt urværk i sit Rolexur?


Venligst

Stefan Garvig
_____________
Time is Rolex
Svar
#2
Hej Stefan.
Beklager jeg ikke svarer direkte på dit spørgsmål men hvorfor tror du der skal en større reparation til? Det er langt fra sikkert der skal skiftes mange dele.
Jeg ved ikke hvad et urværk koster men for overhovedet at skaffe ét skal det ske via en autoriseret forhandler. Et skud fra hoften på prisen er 10-15k.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
Jeg vil tro at et standard service kan gøre det. Hvis der skal skiftes noget udover det, så koster det ikke alverden.

Standardpris = 4.100.-
Svar
#4
Et ur fra 1999 er jo stort set nyt Icon_e_wink Et standard service er rigeligt her. Jeg har haft Rolex mellem hænderne der havde gået både 20-30 år uden service, som tikkede lystigt videre efter et almindeligt service. Så længe uret ikke har fået fugt og derefter irret/rustet til, er der ingen grund til at skifte værket.

Jeg vil faktisk hellere have et 30 år gl. userviceret Rolex ind uden fugtskader, end et tilsvarende der er serviceret (og poleret) hvert 5. år. Hver gang der skrues og poleres på uret bliver det mere og mere "træt" at se på Icon_e_sad

Desuden har jeg flere gange hørt urmagere udbryde, når de åbner et gammelt ur: "Uha se så flot standen på værket er. Det ser ud til aldrig at være serviceret".

Har også hørt dette når de åbner et ur: "Hold da op en bunke forskruet møg. Det har vist været serviceret lidt for ofte af de forkerte mennesker".

/Mads
Svar
#5
Mads Gjødesen Skrev:Et ur fra 1999 er jo stort set nyt Icon_e_wink Et standard service er rigeligt her. Jeg har haft Rolex mellem hænderne der havde gået både 20-30 år uden service, som tikkede lystigt videre efter et almindeligt service. Så længe uret ikke har fået fugt og derefter irret/rustet til, er der ingen grund til at skifte værket.

Jeg vil faktisk hellere have et 30 år gl. userviceret Rolex ind uden fugtskader, end et tilsvarende der er serviceret (og poleret) hvert 5. år. Hver gang der skrues og poleres på uret bliver det mere og mere "træt" at se på Icon_e_sad

Desuden har jeg flere gange hørt urmagere udbryde, når de åbner et gammelt ur: "Uha se så flot standen på værket er. Det ser ud til aldrig at være serviceret".

Har også hørt dette når de åbner et ur: "Hold da op en bunke forskruet møg. Det har vist været serviceret lidt for ofte af de forkerte mennesker".

/Mads

Jeg vil - efter at have læst indlægene i denne tråd - undlade at give mit ur nyt værk, men blot få det serviceret, når tiden er inde til det. Lige nu går uret perfekt, dvs. vinder ca. to sekunder pr. døgn, så der er ikke grund til at sende det til service.


Venligst

Stefan Garvig
_____________
Time is Rolex
Svar
#6
Hej Stefan

Det er kun hvis dit ur har været fuld af vand at det kan have brug for et helt nyt værk, og som oftest kan også det repareres med nogle nye dele og et service.

MVH Peter
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)