Svar: 180
Tråde: 45
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 10
Hej Forum.
Er ny i "Rolex" ur-verdenen og er lidt nysgerrig hvad den generelle holdning til eftersyn af nye Rolex ure er. Som med så meget andet mekanik tror jeg godt vi alle kan blive enige om at passer man på sine ting holder de længere. Jeg har altid haft gamle biler og MCér og ved at den der smør godt, køre godt... Nu har jeg har ladet mig fortælle at man bør sende sit Rolex (også et helt nyt) til service/eftersyn hver 5 år og prisen er et sted mellem 2.000/5.000.-
Er dette emne som religion, politik, overbevisning, altså en "smags sag"!?. hvor nogen sværger til eftersyn og sikkerhed. Mens andre siger "don´t try to fix it, if it ain´t broken..."
Hvad siger i til det! - Hvordan skal jeg forholde mig med et nyt 2011 Rolex i hånden?
Mvh
Cay
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Det skal helt klart sendes til service, såfremt dens tid er kommet. Og pengene (2200 kr. for et G/S submariner) er bestemt godt givet ud for et service hos Klarlund.
Desuden er det mærkeligt, at man har investeret en stor sum penge i sit ur, og derefter ikke gider at bruge, set ift. urets pris, et ''sølle'' beløb på at få den serviceret. It's just my two cents.
Du skal bl.a. regne med at uret bliver skilt til atomer. Se venligst, dette link.: [url]"http://www.minus4plus6.com/Service3185.htm" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.minus4plus6.com/Service3185.htm[/url]" o nclick="window.open(this.href);return false;
Uret skal poleres for at miste sin samlerværdi - det har jeg fået at vide fra andre samlere og forhandlere.
Dog kan du vist roligt bruge et ur fra 2011 i et pænt stykke tid endnu.
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Et Rolex skal serviceres. Spørgsmålet er blot hvornår. Jeg ville vente til det ikke holder tiden mere. Om det sker efter 3 eller 8 år må tiden så vise.
Er det et dykkerur du er ved at anskaffe dig og du bruger det meget i vand skal pakninger efterses årligt. Check med din Rolex AD hvad de råder dig til.
Mvh
Klaus
•
Svar: 333
Tråde: 74
Givet Likes: 0
KlausM Skrev:Et Rolex skal serviceres. Spørgsmålet er blot hvornår. Jeg ville vente til det ikke holder tiden mere. Om det sker efter 3 eller 8 år må tiden så vise.
Er det et dykkerur du er ved at anskaffe dig og du bruger det meget i vand skal pakninger efterses årligt. Check med din Rolex AD hvad de råder dig til.
Mvh
Klaus
+1
Helt enig!
Som min hof-urmager siger, "hvis det begynder at gå uregelmæssigt, så skal det lige forbi en urmager".
Mvh
Guru13
kan aldrig være sikker."
•
Svar: 180
Tråde: 45
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 10
Faurschou Skrev:Det skal helt klart sendes til service, såfremt dens tid er kommet. Og pengene (2200 kr. for et G/S submariner) er bestemt godt givet ud for et service hos Klarlund.
Desuden er det mærkeligt, at man har investeret en stor sum penge i sit ur, og derefter ikke gider at bruge, set ift. urets pris, et ''sølle'' beløb på at få den serviceret. It's just my two cents.
Du skal bl.a. regne med at uret bliver skilt til atomer. Se venligst, dette link.: [url]"http://www.minus4plus6.com/Service3185.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.minus4plus6.com/Service3185.htm[/url]
Uret skal poleres for at miste sin samlerværdi - det har jeg fået at vide fra andre samlere og forhandlere.
Dog kan du vist roligt bruge et ur fra 2011 i et pænt stykke tid endnu. 
Hej alle: mange tak for svar. Lyder så absolut fornuftigt.
Må lige spørge hvad mener du med:
// Uret skal poleres for at miste sin samlerværdi //
??
mvh Cay
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
guru13 Skrev:KlausM Skrev:Et Rolex skal serviceres. Spørgsmålet er blot hvornår. Jeg ville vente til det ikke holder tiden mere. Om det sker efter 3 eller 8 år må tiden så vise.
Mvh
Klaus
+1
Helt enig!
Som min hof-urmager siger, "hvis det begynder at gå uregelmæssigt, så skal det lige forbi en urmager".
Også det princip jeg følger.
Jeg følger ikke nødvendigvis producentens anbefalinger om 5 år.
Men er der uregelmæssigheder, så et det afsted til service.
Hvis man køber brugte ure er det også bedre at købe et ur der trænger til service, end et der er skruet for meget i IMHO.
Det er også et stort minus, hvis uret bliver overpoleret.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg kører også efter princippet; Ingen service før det selv viser tegn på at det trænger  Der kan godt gå 7-10 år imellem. Om uret skal poleres afhænger jo meget af standen. Men hver gang det bliver poleret ryger der metal af kassen, og det kommer med tiden til at se "træt" ud  Så jeg får så vidt muligt ikke poleret mine ure ved service. Brugssporene kommer jo igen relativt hurtigt, og så er man jo status quo
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Et 2011 rolex vil formentlig få fint 10 år inden du behøver servicere. Det ser du hvis det begynder at gå mindre præcist end det har gjort eller ikke kan klare at gå hvis ikke du har det på armen aktivt 18 timer om dagen (med andre ord, at gangreserven går ned).
Hvis ikke det er meget ridset, så lad det ikke pudse op, det er bare at sige det når du afleverer, at det ikke skal poleres.Skal du seriøst bade med det eller dykke, skal det trykprøves hvert år
Jo mere der har været skruet i et ur, jo flere mærker vil der ofte være i skrue kærve og andet, også selv hos gode urmagere.
vh
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Som du selv skriver, dont fix it if it aint broke, den sætning dækker fantastisk godt, hvad tror du er mest værd et 40 år gammelt Rolex der er serviceret hvert femte år, eller et der har sit første service tilgode efter 40 år, du kan jo spørge mig eller Mads hvilket ur vi helst ville have, det ur som er fyldt med skidt efter 40 år eller det ur der er blevet poleret og serviceret hvert femte år, du kan jo prøve at gætte på hvad for et af de to eksempler vi vil give mest for efter 40 år.
MVH Peter
•
Svar: 1,173
Tråde: 0
Givet Likes: 2
peter Skrev:Som du selv skriver, dont fix it if it aint broke, den sætning dækker fantastisk godt, hvad tror du er mest værd et 40 år gammelt Rolex der er serviceret hvert femte år, eller et der har sit første service tilgode efter 40 år, du kan jo spørge mig eller Mads hvilket ur vi helst ville have, det ur som er fyldt med skidt efter 40 år eller det ur der er blevet poleret og serviceret hvert femte år, du kan jo prøve at gætte på hvad for et af de to eksempler vi vil give mest for efter 40 år.
Umiddelbart går jeg ud fra at I vil foretrække det Rolex som slet ikke har været serviceret og poleret. Jeg forstår godt, at I ikke ønsker det poleret, men hvorfor ikke serviceret?
Jeg har set flere links, hvor folk har tilsidesat servicen af deres ur, og det var ikke noget kønt syn. Her er nogle billeder, som er lånt fra internettet.
•
|