Forslag til fødselsdagsur
#1
Hej alle

Jeg runder inden længe et rundt hjørne. Trods hustru og børns velmente forslag til gave så som ferierejser, racercykler, nye fliser på terrassen og andet ligegyldigt hejs, står der bare én ting på min ønskeseddel; (endnu) et ur.

Min lille samling er ganske beskeden, jeg køber som udgangspunkt altid ure til evigt eje. Dog ved jeg også, at man nogen gange mister interessen for et ur når man først har fået det, uagtet man har ønsket sig det længe. Derfor har der alligevel været lidt udskiftning gennem årene. Jeg har pt blot disse få ure:

• 1969 Speedy Pro
• Vintage Omega Seamaster 300
• Azimuth Bombardier I
• Tudor Ranger (franken)

Har tidligere haft Rolex GMT II, et par Sinn andre Omegaer og Girard-Perregaux. I et stykke tid har jeg søgt inspiration til fødselsdagsuret, og haft disse i mine overvejelser:

• Tudor Pelagos
• Zenith Captain Central second
• Rolex Sub 1680
• IWC UTC (første model)

Jeg er voldsomt tændt på 1680'eren, men er jo dækket ind med en Vintage diver med 300'eren. Har vel egentlig mest brug for et dressur, også min alder taget i betragtning. Kunne godt tænke mig et ur med lys skive, det har jeg ikke. Jeg ville blive glad for inspiration og forslag fra brugerne herinde. Nogle få valgkriterier kunne være:

• Min. 38 mm dia
• Helst inhouse (men ikke et krav)
• Stål
• Gerne vintage (men ikke et krav)

Budgettet er op til 35K. Har du en idé eller så byd ind. Selv om jeg har kigget hundredevis af ure, er der stadig masser jeg ikke har tænkt på.

På forhånd tak ;)


MVH Lars U
MVH Lars U
Svar
#2
Jeg skal lige tænke lidt over det, men umiddelbart synes JEG at den 1680´er på din egen liste er et super bud, som komplimentere dine andre ure godt.
Svar
#3
Lars U Skrev:Hej alle


• Min. 38 mm dia
• Helst inhouse (men ikke et krav)
• Stål
• Gerne vintage (men ikke et krav)

Budgettet er op til 35K. Har du en idé eller så byd ind. Selv om jeg har kigget hundredevis af ure, er der stadig masser jeg ikke har tænkt på.

På forhånd tak ;)


MVH Lars U

Hej Lars

Velkommen til vores lille "andedam" Icon_cool Dejlig med nye bruger herinde.
Dejlige ure som du har og også dem som du har kig på.

Hvis du har kig på dress kunne det væe noget JLC fra deres Master serie
Vintage ville jeg kigge på Breitling Navitimer fra 60`erne
Må det være nyere dykker, så måske IWC Aquatimer måske være en mulighed

Men dejlig opgave du har foran dig og dejligt budget Icon_cool der er vildt mange lækre ure i klassen op til 35K Icon_cool

god jagt og husk at holde os opdateret i jagten og når du lander det Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#4
en 1680 er godt bud - i hvid skive og lidt anderledes er en explorer fra midt halvfemserne med tritium et godt bud og ellers ja som Henrik lysende påpeger - en navitimer med sit smukke buede glas - den kan du hente enten med sorte subdials fra før 1963 eller hvide subdials fra efter - og den er ret flad og kan bruges som dress - og holder god størrele (tror ca 40 mm)
İmage
İmage
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Laver rolex ikke noget med hvid skive ? Panerai gør det vist også ?
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#6
Panerai PAM113 har hvid skive ihvertfald. Lækkert ur og absolut inden for budgettet. Det har dog ikke inhouseværk men ETA 6497
Svar
#7
Hej Lars

Du skylder dig selv at prøve et Rolex Vintage ur.

Personligt mener jeg at et date just - på trods af den manglende faktuelle størrelse, ville matche det du har i forvejen bedst, men ellers den du selv foreslår.

Som du ved har jeg en del ure, men jeg er meget glad for mine 2 Rolex'er - og må også konstatere, at de har det med at blive sidende på armen længe, når først de er kommet på.

İmage

İmage

Ingen af dem er til salg, men du er velkommen i Nyborg til at se samlingen (igen men der er jo sket meget) og prøve de to Rolexer, så du kan vurdere størrelsen.

vh Baun
Svar
#8
Hannover; ja, jeg har selv tænkt på en Explorer II, og kan faktisk rigtig godt lide den hvide, de er også til at få fat i til OK pris. Måske de ovenikøbet har stignigspotentiale, og de er i hvert fald ikke så eksponerede som en Sub. Navitimeren er jo også en ægte klassiker, måske der sker lidt for meget skiven endda ;)

Henrik, JLC Master også et rigtig godt bud, men svogeren har en, og så skal jeg høre ham mobbe med at efterligne hver gang vi ses - det går ikke...

Fanner, lige den hvide PAM er jeg ikke helt forenet med, har dog aldrig set den live.

Baun, en Datejust a la din har også været i mine overvejelser, det bliver jo ikke mere klassisk. Jeg runder meget gerne Nyborg for at se dine ure, altid en fornøjelse.

MVH Lars U
MVH Lars U
Svar
#9
Jeg kan da iøvrigt også vise dig en Navitimer og en Camaro - det er altså Vintage guf.


İmage

Camaro:

İmage

Ure skal ses og prøves - på armen, så kom trygt til Nyborg.

vh Baun
Svar
#10
Lars U Skrev:Henrik, JLC Master også et rigtig godt bud, men svogeren har en, og så skal jeg høre ham mobbe med at efterligne hver gang vi ses - det går ikke...
Jeg ville også have foreslået JLC Master, men det går ikke p.g.a. svoger. Hvad så med en Reverso Grand Taille? Fantastisk klassiker IMHO.
JK
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)