Spild af tid: Kristian O. Paulsen
Er ved at være træt af folk der aftaler til højre og venstre uden at overholde dem, så derfor dette sure opstød. Er blevet brændt af 5 gange på den ene eller anden måde inden for 1,5 måned, så nu ryger den seneste "waste og time" til offentlig skue Icon_e_sad

Havde en aftale med Kristian O. Paulsen (<!-- e --><a href="mailto:kristian.o.paulsen@gmail.com">kristian.o.paulsen@gmail.com</a><!-- e -->) ang. afhentning af et relativt dyrt ur (omkring 100 k), men manden blev slet og ret væk. Det der pisser mig af er, at jeg udelukkende indvilgede i et prisafslag på uret, da jeg var brændt varm på et andet ur og skulle bruge cash. Jeg gjorde derfor meget klart for ham, at det var meget afgørende, at han var seriøs og ville købe uret, såfremt det levede op til det aftalte. Det var han med på og tid og sted for handlen blev aftalt. Derefter smed jeg penge afsted til det andet ur jeg var brændt varm på i den tro, at der med 95 % sikkerhed blev solgt et andet ur i samlingen. Det gjorde det så ikke da han ikke dukkede op som aftalt og end ikke meldte tilbage med afbud Icon_evil Nå skidt...havde pengene til det andet ur, men er jo oprindelig vestjyde, så ret træt af en +100 k investering uden tilsvarende indtægt pga. et fjols af en kbh'er Icon_rolleyes (obs: Dette er ingen generalisering Icon_e_wink )

Anyway hvis I bliver kontaktet af Kristian, så spar på krudtet mht. billeder, beskrivelser, ect., da han med stor sandsynlighed er spild af tid.

Såfremt I mener disse offentliggørelser er uberettiget hører jeg gerne fra jer. Jeg skulle måske bare tælle til 10 i stedet Icon_e_wink Har trods alt ikke kostet mig andet end tid og ærgelser...

/Mads
Svar
Spild af krudt er det vel ikke, men hvis jeg skulle lave en ny tråd hver gang en køber ikke dukker op, ville her blive overfyldt. Så det vil jeg undlade....
Svar
Hej Mads

Det sker desværre en gang imellem, at det lige er sket for dig 5 gange på det sidste er ØV...!

Det er heldigvis utrolig sjælden det er sket for mig, ja jeg tror faktisk kun det er sket en gang hvor en kunde ikke kom som aftalt. Jeg har prøvet nogle gange hvor de ikke holder aftalen, men det høre heldigvis sjældenhederne til.. Fedt du tager dig tid til denne post, da det er guld værd for os andre.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Jeg vil heller ikke fremover hænge folk ud her hvis de brænder en aftale af, men lige i dette tilfælde er det godt træls, når man udtrykkelig havde gjort opmærksom på vigtigheden i at handlen var seriøs. Så kunne han jo blot have meldt pas fra start eller i det mindste melde tilbage at han havde fortrudt inden jeg skød 100.000 afsted til et andet ur.

Jeg har intet imod folk shopper lidt rundt og spørger ind til tingene uden at købe, men man burde have pli og respekt nok til at lade være at aftale en handel, hvis man alligevel ikke er seriøs. Så kan man blot bede om betænkningstid, hvilket jeg har fuld forståelse for. Nu har jeg bare på ca. én måned blevet brændt af i en aftale to gange, ikke fået tilsendt et ur som aftalt samt købt ure to gange som sælger så efterfølgende har solgt til anden side pga. bedre tilbud, trods vi havde aftalt alt omkring handlen. Det er bare pisse dårlig stil...

Så jeg opfordre blot folk til at have lidt mere pli og respekt for hinanden selv om der handles privat med folk man ikke kender Icon_e_biggrin Det gør det sgu lidt mere fornøjeligt at handle ure.

/Mads
Svar
Jeg ka' 100% følge dig Mads. Der er meget snak om at sælgere er nogle røvere - men i min optik er det langt oftere købere der er udfordringer med.

Det er jo helt fint at vise interesse for et ur - og spørge om hint og dit mht. detaljer osv osv. Men når man krydser den grænse der hedder at aftale et specifikt tidspunkt og en specifik pris går man i min optik fra at være ubeslutsom til at være utroværdig.

Jeg synes selv jeg har en rimelig god bullshit detektor Icon_e_biggrin men det er som om der engang imellem lige smutter en under radaren og så føler man virkelig at man spilder sin tid.

Det mest overraskende for mig her de sidste 12-18 måneder er at det er folk som skriver fra deres arbejds email - opgiver telefon nummer osv osv. For 4-5 år siden var det mere de her midnats sms'er med teksten "jeg ka tilbyde 100 kr for din 14060m mvh walla-frans" som jo aldrig blev til noget, men hvad der får voksne mænd i 30'erne-40'erne med "rigtige" job og rigtig familie til at sidde og købs-mastubere er mig en gåde. Det må jo være en eller anden psykisk brist. Eller også er det simpelthen det her "internet filter" som folk er begyndt at udvise. Hvis det foregår på nettet er det som om det ikke er rigtige mennesker i den anden ende af kommunikationen.

Mvh Fætterh
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)