3.000,- Kan det svare sig at gå efter et "rigtig" ur
det er nogle fede certina modeller du har fundet der. jeg aner heller ikke hvad forskellen er.

god fornøjelse med at vælge Icon_e_smile
Svar
Jeg har nu fundet et Certina på auktion.

Det skulle være nyt, ubrugt og i original emballage. Kan man på nogen måde verificere ægtheden når uret kommer hjem?

Følger der evt et certifikat med et nyt ur?
Svar
Nu er det min egen personlige mening - der er sikkert nogle som vil være uenige.
Men, at købe et ur på auktion er ligesom at købe en brugt bil som beset - du aner aldrig hvad der er under kølerhjelmen, så hvis jeg var dig, ville jeg droppe det - og købe den ved en forhandler, hvor du er sikret en service de første to år.
Svar
jeg er helt enig i at man er mere tryg ved en forhandler.

Men at købe på auktion er vel ikke så anderledes fra at købe et brugt her på siden af en privat person.

Det har altid været meningen for at købe et brugt ur, og som så mange herinde har anbefalet så er der mange penge at spare.

Så skulle jeg nu komme i besindelse af et (i dette tilfælde nyt) ur, hvad skal der følge med? Nogen form for certifikat?
Jeg regnede selvfølgelig med at få uret tjekket på ægthed efterfølgende. Og skulle jeg være uheldig at noget ikke er i orden tage de nødvendige skridt.
Svar
hvis det er ebay så kan du trygt handle.

men personligt shopper jeg aldrig uden for EU og helst kun fra England og Tyskland.
Svar
Jeg har handlet med folk i Japan, Slovenien, Tyskland, USA, England, Ungarn, Singapore, Sverige, Norge, Grønland, Finland, Hawaii, Australien, Letland og mange andre lande. Altid har tingene være i orden og til min fulde tilfredshed. Den eneste, som har taget røven på mig (for nu at sige tingene lige ud) var en gut her i Danmark, som fik mig til at betale 10K for et ur, som han så aldrig sendte. Hvad lærte jeg ? Stol på din sunde fornuft og dømmekraft. Hvis et tilbud er for godt til at være sandt, så er det for godt ! Hvis sælger har gode referencer, er jeg i gode hænder. Desuden, så lærte jeg at værdsætte face to face deals. De siger meget om både køber og sælger, ligesom de ofte kan være hyggelige og lærerige Icon_e_smile

Kast dig ud i din nye ur-handel med åbent og fornuftigt sind - det er mit bedste råd til dig Icon_e_wink Og nyd så i øvrigt dit nye ur Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg ville såmænd heller ikke være så bange for at købe på ebay... hvad jeg ville være bange for var om uret lever op til mine forventninger når jeg står med det i hånden.

Jeg har efterhånden mange gange set mig lun på et ur, som jeg efter at have set det live (eller endnu bedre, har haft det på armen) har afskrevet totalt.

Når dit budget er så (relativt) stramt som det er synes jeg også det er vigtigt at du køber rigtigt første gang...
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Good Point,

Det har jeg også tænkt meget over. Men trangen til at få noget bedre til samme penge ved at handle i udlandet har været større.

Nu er det mit aller første ur, så ligemeget hvad kræver det nok noget tilvænning at gå med det. Om jeg så bryder mig om udseendet i det hele taget kan jeg selvfølgelig kun håbe på.
Skulle det ikke være mig, så må jeg prøve at sælge det igen jo. Forhåbentlig med ingen eller minimal tab.

Hvis jeg prøver nogen produkter i en fysisk butik, og efterfølgende handler online føler jeg mig lidt som en tyv. Så jeg er blevet slem til bare at handle online fra starten af, og sælge eventuelle fejlkøb.

Besparelser på 30-60% i england/tyskland er meget fristende Icon_e_biggrin
Nu tænker jeg ikke kun ure, men specielt også MTB udstyr og brætspil. (jeg gad godt at vide hvorfor noget som brætspil koster 60-70% mere i DK)
Svar
Jeg må jo hellere lige fortælle hvad jeg er kommet til at købe. Men først skal i have mange tak for hjælpen, det har gjort det noget nemmere for mig at vælge.

Jeg købte Certina DS First Chronograph 541.7184.42.51 på auktion fra ny for cirka 2.000,- kroner. Det synes jeg selv er ok billigt. Nu skal jeg bare have fundet mig en urmager som vil arbejde lidt på at få det til at passe på mine spinkle håndled.

billede tyv stjålet på nettet
İmage
Svar
Tillykke med uret.

Godt valg.

Har selv et Certina Cronograf ur (Cascadeur) og er meget glad for det.
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)