Blod på tanden
Hej vintageure brugere.

Jeg har for nyligt læst en artikel om orient mako.
Jeg blev imponeret over den lave pris og den enorme mænge armbåndsur man fik. Så afsted på ebay og nu sidder jeg og venter på et:) (det blev 886,- leveret. jeg handlede hos schoeneuhren)

Her imens jeg har ventet et par dage har jeg så surfet efter ure i den prisklasse og været glad for at jeg ikke rigtig finder noget der trækker.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg overser noget?

her er nogle krav:

Pris max 1500,- (ellers kan det jo slet ikke konkurrere med mako'et).
Vandtæt. helst dykkerur.
Automatisk.

og evt. er der et ur der jævnligt bliver solgt brugt som er værd at kigge efter?.

Og ja, jeg kan ligså godt indrømme at jeg skal have flere ure! det næste bliver nok et Seiko skx009 eller det blå oyster diver.

Hilsen Bent den nye bruger

og rigtig god kristihimelfarts dag
Svar
Velkommen til forum, Bent - og til lykke med din nye klokke Icon_e_wink

De japanske producenter kan sagtens klare at levere et godt ur for en pris på 1500 DKK. Det bedste af det hele er, at producenter som f.eks. Seiko laver ALT ved uret selv: Skiver, visere, værker, markeringer, kasser, samling og endda olierne, som anvendes til smøring Icon_e_surprised

Min personlige Seiko hit liste over ure, som giver særlig meget smæk for skillingen er:

1. Seiko Sumo (4000 DKK fra nyt)
2. Seiko Knight (Udgået, så skal findes brugt for ca. 1500 DKK)
3. Seiko Monster (1500 DKK fra nyt)
4. SKX007/009 (En klasikker. 1500 DKK fra nyt)
5. Sawtooth (Quartz, men stadig en fed lænke, kasse og lume. 1800 DKK fra nyt)

Du kan se nogle dybt subjektive Seiko anbefalinger her: Icon_e_wink

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=9&t=13445&hilit=bedste+seiko+divere</a><!-- l -->
De venligste hilsner, John
Svar
tak for linket joepete
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)