Spørgsmål
Hej - jeg håber, det er ok at spørge om et par ting i forbindelse med evt. køb af ure på nettet.

Jeg er helt ny her inde, men har kigget lidt rundt i forum'et, og jeg skal da love for, at mange af jer har nogle imponerende ure!
Ganske vist kan jeg selv lide ure, men bevæger mig slet ikke i den prisklasse som mange af jer andre. Alligevel er det jo rart at få så megen valuta som muligt for pengene.
Jeg har nu set på nogle Seiko ure på den hjemmeside der hedder urskiven.dk. De har nogle ganske pæne priser, i forhold til de fysiske ur-forretninger, men jeg tænkte på om nogle her på siden har gjort erfaringer med urskiven.dk?
Som jeg forstår det fører de en slags parallelimport fra udenlandske Seiko forhandlere, men uden om Seiko Danmark der ikke vil godkende rene netbutikker.
Vil en almindelig fysisk forretning, der forhandler Seiko ure, acceptere at tage et ur, der er købt på nettet, ind til reperation, rensning, justering m.v?
Til sidst vil jeg spørge hvor ofte et Seiko Premier evt. skal renses?

På forhånd tak/sørenpp
Svar
Urskiven.dk er da mega dyr

Deres OM koster 2500, what?

Inde på monsterwatches.eu kan den fåes til €145

Citat:Til sidst vil jeg spørge hvor ofte et Seiko Premier evt. skal renses?

Kommer an på hvordan og hvor meget du bruger det.
Plejer bare at skylle mine ure i lidt lunkent vand, det virker fint.

Vh
Svar
Tak - det er altid godt med nogle tips! Jeg tænkte nemlig også selv på at købe et Orange Monster + et Premier.
Nu er jeg ikke så vant til at købe ure på nettet, men de der monsterwatches.eu de er altså gode nok...?
Svar
Velkommen til forum, Søren Icon_e_wink

Jeg har ingen erfaringer med at handle hos Urskiven.dk, og efter et hurtigt kig på deres priser Icon_e_surprised Icon_e_surprised Icon_e_surprised , så får jeg det med sikkerhed heller ikke Icon_e_wink Icon_razz

Mange af de ure, som de har på siden, kan du finde LANGT billigere rundt omkring på diverse salgssider. Prøv f.eks. ebay.co.uk eller ebay.de. Også good guys som Rob fra monsterwatches.nl kan anbefales. Han er ikke Seiko AD, men yder alligevel en god service i fald du får brug for det. Det får de færreste dog heldigves med et Seiko ur, så det er jo den gode side af sagen Icon_e_wink

Lægger man vægt på god servcie, at se og prøve uret, samt at være sikret reparation osv, så skal man handle hos en Seiko AD. Der findes flere rundt om i landet, men er du i det jyske, så kan jeg på det varmeste anbefale Poul Halse i Horsens. Både Peter og Poul Halse er kompetente urmagere og Seiko AD siden 1974 oven i - som en af de første i landet Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Rob er en rigtig good guy, han er kendt i det meste af verden, så ham kan du roligt handle med!
Jeg ville ikke holde mid fra urskiven, men det er jo bare min mening:D

Vh
Svar
Tak for velkomst og svar!

Jeg kender jo ikke noget til ur-forhandlerne på nettet, så jeg er sådan lidt af en forsigtig-Per, men det er godt at høre fra nogen der har mere erfaring. Tak for det!

Havde den idé, at det var mere trygt at handle med nogen, der kan kommunikere på ens modersmål. Men jeg kan godt se, at varerne oftest stiger en del i pris, så snart de er inden for vore grænser.

AD må vel betyde at en forretning er godkendt, men hvad står AD for?
Og bliver man afvist, hvis man leverer et parallelimporteret ur ind til reperation, eller andet, hos en godkendt forhandler?
Svar
AD står for Authorised Dealer

De afviser det nok ikke, det er bare ikke under deres garanti, du kommer bare til at betale for det.

VH
Svar
Kristoffer: den forstår jeg ikke? Kender godt nok ikke Seiko, men Omega (og Eheim og Mercedes-Benz for den sags skyld) har en world-wide garanti, således at nærmeste forhandler reparerer under garantiordningen, ligegyldigt hvor isenkrammet er købt.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Jette Skrev:Kristoffer: den forstår jeg ikke? Kender godt nok ikke Seiko, men Omega (og Eheim og Mercedes-Benz for den sags skyld) har en world-wide garanti, således at nærmeste forhandler reparerer under garantiordningen, ligegyldigt hvor isenkrammet er købt.

De normale internet butikker er det man kalder grey marked, dvs. at de ikke er AD.

Hvis du køber et omega ur hos en eller anden random internet dude er der jo heller ikke world vide garanti

Vh
Svar
Jo da - og endda Omegas helt ægte. Det samme for min MB, som var parallelimporteret, men hvor Merdeces-DK skam reparerede på den helt ægte MB-garanti.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)