Først vil jeg side at jeg synes det er et lækkert ur....et som jeg engang selv havde og var glad for
Dernæst til den mere generelle "og temmelig off topic" snak, om ens forhold til jagt.
Jeg forstår ganske udmærket at der er et behov for at regulere bestanden osv. af både praktiske og naturlige årsager og har ingen problemmer med dette.
Jeg er selv ivrig kødspiser, og man kan vel argumentere for, at et dyr der har levet i frihed, indtil det bliver skudt, har haft et bedre liv end de fleste opdrættede dyr.
Jeg synes ikke det er mere synd for de dyr, end nogle andre, men der hvor kæden hopper af for mig, er årsagen
Er man ansat til at "vedligeholde" en bestand, er det fint, men når det er lysten der driver værket, så forstår jeg det ikke.
At man kan synes det er "fedt" at være i naturen...fint.
At man kan synes dyrene er fantastiske.......fint.
At man finder glæde/nydelse eller hvad det nu er, ved selve "drabet".....ikke så fint.
Det farer simpelthen hen over hovedet på mig, at man kan være vild med den følelse, det må være, at tage livet af et levende væsen.

Så for mig er vedligeholdelse af en bestand helt fint, og vel egentlig bedre for dyrene/naturen i den sidste ende.
Men at folk kan glædes ved det, synes jeg er en ubehagelig tanke.
Så min konklusion må være, at jeg forstår der er dyr der skal skydes, jeg forstå bare ikke dem der har lyst til at gøre det............