Bukkejagt med det rette ur på....
Hvad er kravet til uret der bæres til bukkejagt?

Det skal kunne aflæses i skumringen uden problemer for jagten starter før solopgang med at komme på plads og man skal jo også kunne se hvad klokken er efter solnedgang, når jagten er slut.

Så skal der være Chronograf funktion, så man kan sætte den igang når man har fundet er sted hvor man vil sidde "på lur" fx. en halv time.

Det skal være rimelig vandtæt, robust og med lænke, så det kan vaskes.

Dette ur havde jeg på igår aftes kl. ca 20 da jeg nedlagde en lille 6-ender på Hverringe gods i det område der hedder Broløkke.

İmage

Mærke og model: Omega Dynamic Chronograph, Automatic.

Årgang: 1996
Kasse: Rund, stål Satin finished , stort set som ny med meget få brugsspor
Højde: 13 mm
Diameter: 39 mm uden krone
Skive: sort med gul-grønne tal og visere
Rem: Original lænke og rem
Caliber: Automatic 1138
Caliber nr.: 55645xxx
Ref. Nr.: 5240.50.00
Antirefleks safirglas

İmage
İmage
İmage
İmage

Vh Baun
Svar
Baun, du har lavet et hul så stort i det stakkels kræ, at du kunne gå tværs igennem den med waders på.....hvad har du dog skudt den med,- en kanon?
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Jeg er absolut modstander af jagt, men uret er fint Icon_e_wink
Svar
alsendk Skrev:Baun, du har lavet et hul så stort i det stakkels kræ, at du kunne gå tværs igennem den med waders på.....hvad har du dog skudt den med,- en kanon?

Det er udgangshullet du ser. Den er skudt på halsen med en 6.5 x 55, 10,1 gram Lapua.

vh Baun
Svar
Tukjær Skrev:Jeg er absolut modstander af jagt, men uret er fint Icon_e_wink

+ 1
Svar
Rigtig smukt ur perfekt til formålet Icon_e_smile jeg tror jeg er faldet for et Omega

Jeg har det fint med jagt men er også lystfisker og jeg tror vi har en fin forståelse for hinanden.
Kød kommer fra levende væsner er det er mest humant at slå dem ihjel inden man spiser det.

Desuden går der sygdom i bestanden hvis den ikke reguleres det har vi et grimt eksempel på herude. gamle dyr der render rundt tandløse
se og sulter langsomt ihjel.

De fleste jægere jeg kender kan desuden have en fremragende jagt med kun deres kikkert.
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Min mormor er også tandløs....? Icon_rolleyes
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
alsendk Skrev:Min mormor er også tandløs....? Icon_rolleyes

og får ingen mad eller hjælp og må bare klare sig selv Icon_rolleyes
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
Afskyeligt billede, jeg undres over hvorfor dette ”engang” så prægtige dyr skal fremstilles i denne positur og med noget så ligegyldigt (i dette sammenhæng) som et ur på geviret.

Begrebet lystmorder er vel meget rammende her . . . ! ! !

Endnu et komplet fejlanbragt emne, endnu en degenererende post i vores brugerforum.
Svar
Jeg ville nok havde vendt uret med kronen op.

Velbekommen....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)