Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
feilersen Skrev:En ting er at man (selvfølgelig...) skal betale told i DK, noget andet er hvis uret bliver konfiskeret i tolden på vej ud af USA.
Uret bliver ikke konfiskeret af toldere på vej ud af USA. Det er kun den anden vej det er noget skidt.
Mht 5513 skive variationer er der et hav af dem. Vigtigst for dig er at sikre skive og urets årgang passer nogenlunde sammen. Du er ude i en større analyse opgave som for mange er det spændende ved vintage ure.
Mvh
Klaus
•
Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
KlausM Skrev:feilersen Skrev:En ting er at man (selvfølgelig...) skal betale told i DK, noget andet er hvis uret bliver konfiskeret i tolden på vej ud af USA.
Uret bliver ikke konfiskeret af toldere på vej ud af USA. Det er kun den anden vej det er noget skidt.
Mht 5513 skive variationer er der et hav af dem. Vigtigst for dig er at sikre skive og urets årgang passer nogenlunde sammen. Du er ude i en større analyse opgave som for mange er det spændende ved vintage ure.
Mvh
Klaus
Det er vel kun ure jeg har købt i USA, som der er et problem? Hvorfor har de amerikanske toldere noget imod, at man køber et Rolex i USA tager det med hjem og derefter har det på, når man eks. skal på ferie i USA igen?
Jeg spørger bare, fordi jeg ikke helt forstår systemet
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Har du et Rolex på armen ind i USA er de amerikanske toldere ligeglade. Kommer uret til USA som en forsendelse bliver det konfiskeret idet du ikke må importere et Rolex ind i USA. Foregår det den modsatte vej og har du uret på armen ind i DK sker der nok ikke noget (du kan i princippet risikere at skulle bevise købskvittering). Kommer det som en forsendelse fra et land uden for EU skal du betale ca. 33% (told og moms) oven i anskaffelsesprisen.
At tage et Rolex på armen med ud af USA eller DK er tolderne ligeglade med.
Mvh
Klaus
•