5513, 1680 eller 16800???
#11
feilersen Skrev:Kan man få nyt glas til plexi modellerne (1680 og 5513)?
Du kan få nyt plexiglas men ikke den oprindelige type til 5513 og 1680 eks super dome til 5513.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#12
5513/5512 er det fedeste ur Rolex nogensinde har lavet.

Ingen dato for at skal huske at købe blomster til fruen.
Ingen dårlig kasse konstruktion. så man kan roligt hoppe i vandet.
Ingen børne sygdomme med værket.
Igen over design. Det hele er lavet for at fungere.

16800/1680 er begge gode ure men hvem har brug for at vide datoen under vandet?
Svar
#13
OK, det lyder som om at det er en 5513 jeg skal gå efter (det bliver banken og ikke mindst familien også glad for Icon_e_smile )

Er der en som kan svare på mine spørgsmål:

Jeg har set på flere at urene at skiven kan være fin, men at viserne er "irrede" (rust?). Er det et tegn på at der har været fugt i uret?

Jeg har set mange flotte 5513 med blank T skive fra sidst i 80'erne til salg. Kan man sætte en mat T skive i et sådan ur, eller er det no go?

Icon_question

Pft.
Svar
#14
feilersen Skrev:Jeg har set på flere at urene at skiven kan være fin, men at viserne er "irrede" (rust?). Er det et tegn på at der har været fugt i uret?

Jeg har set mange flotte 5513 med blank T skive fra sidst i 80'erne til salg. Kan man sætte en mat T skive i et sådan ur, eller er det no go?
Viserne holder ikke evigt og vil altid over tid blive udsat for lidt fugt. Det betyder ikke nødvendigvis at resten af uret har taget skade. Er resten af uret flot kan pæne visere godt skaffes på brugt markedet (pris ca. 2-3000,-).

Du kan godt sætte en mat skive på men det er da en no go Icon_cool

Iøvrigt skal dit valg primært baseres på krav til dato og så det visuelle indtryk. Der er ikke én der er markant bedre end de andre eksempelvis til dykning.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#15
I gamle dage brugte Rolex visere i stål, hvorimod der bliver brugt visere af hvidguld nu. Stål kan oxidere og det kan skyldes fugt, men det kan også være tritiumet på viserne, som har sat gang i oxideringen.

Jeg kunne aldrig finde på at putte en mat skive på en blank-skivet model.

Du er velkommen til at sende en PM, hvis du vil se en upoleret 1680, så du kan se hvad det vil sige.
Svar
#16
Hej

Jeg er også både ejer af et 1680 og et 5513, og der er 5513 klar mit valg. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
#17
Hej

Jeg er blevet tilbudt et 5513 fra 1990 med hele pakken (også anker) til omkring 30.000 kr. Uret er super flot og skulle ikke have været poleret...

Er det et OK køb Icon_question

Det eneste minus er at uret kommer med blank T skive Icon_e_sad

Men synes at de blanke skiver med "spider" revner er ret fede. Får alle de blanke skiver revner med tiden Icon_question
Svar
#18
Hej Frederik

Det lyder som et fornuftigt køb, men skiven får ikke normalvis revner, når vi taler 1990, der skal vi tilbage i firserne, min GMT 16750 fra 1985 har det man kalder Spider Web Dial og de er efterhånden meget sjældent tilsalg, ihvertfald til ordentlige priser.

MVH Peter
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)