Svar: 208
Tråde: 65
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
[url]"http://www.bruun-rasmussen.dk/sold-items.do?pg=3&t=a&iid=300375185&did=1002818&mode=detail" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.bruun-rasmussen.dk/sold-item ... ode=detail[/url]
Denne er lige solgt på Bruun Rasmussen:
Rolex herrearmbåndsur af stål. Model Oyster Perpetual Date Submariner, ref. 1680, sort skive med timemarkeringer og dato, original Oysterlænke, ref. 9315 med ref. 280 endestykker. Kasse diam. 39 mm. 1970erne. Vurdering: kr 10.000-15.000
Jeg synes beskrivelsen viser at de ved noget om hvad de har med at gøre, men vurderingen forekommer jo helt tåbelig, da man vel ikke får et eneste nogenlunde velholdt Sub i den prisklasse.
Uret er pænt med lidt rødt på skiven og gik for 65,000 + salær i alt 81,250. Er det en fair pris???
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg tror godt de er klar over at uret har en højere værdi, men at de er usikre på hvor den ca. lander. Lidt som ure på Antiquorum fra kendte ejere, hvor de kan gå til hvad som helst.
Dog vil jeg mene et Red Sub som dette skulle være relativt nemt at vurdere. Der er jo ikke noget x-faktor over uret i form af historie og specielle tidligere ejere der gør det svært at prissætte. Så lidt amatøragtigt at de ikke "tør" være mere skarpe i udmeldingen.
Mht. hammerslagsprisen mener jeg ca. den afspejler markedsprisen. Kassen er i ekstrem flot stand og fremstår upoleret. Det er meget sjældent man finder noget i den stand med så mange år på bagen og det betaler samlere gerne meget ekstra for. Et bevis på at et vintage Rolex ikke bare er et vintage Rolex, men at standen afspejler prisen +/- 100 %. Havde det været komplet ville prisen nok have været 130-140 k. Så nej hammerslaget på dette ur bør ikke automatisk tolkes som den normale markedspris på et Red Sub. De koster fra 40-160 k afhængigt af MK-skive, stand og tilbehør.
/Mads
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Det er jo en red-sub "1680" og i flot stand, så prisen er vel OK.....måske endda "fair"
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Vurderingen er helt hen i skoven. Til gengæld synes jeg uret ser meget flot ud (ser man lige bort fra viserne og den smule rust? under kransen). Det er sjældent man ser et ur i den stand. Prisen synes jeg er lige i overkanten men igen uret er flot og dem ser man ikke hver dag. En gang lettere service og andre visere så vil det se ud som nyt.
Mvh
Klaus
•
Svar: 170
Tråde: 31
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hvad er historien bag det single red og double red? Hvorfor blev et mindre antal Rolex ure trykt med rødt og ikke med hvidt, som normalt?
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Red Sub ref. 1680 havde rød Submariner skrift fra fødslen i ca. 1968 og frem til 1973/74 hvorefter de efterfølgende fra 1973/74-1979 havde hvid Submariner tekst. Double Red SeaDweller er samme historie. De første med rød tekst og de sidste med hvid.
Med til historien hører at de røde faktisk ikke er specielt sjældne og lavet i færre stk end de hvide, men bare er langt mere eftertragtede blandt samlere. Jo ældre jo bedre.
/Mads
•