21-03-2011, 10:17 AM
stig01 Skrev:KlausM Skrev:Jeg tror ikke det er det originale certifikat der følger med det ur DanBS henviser til. Der er ihvertfald 2 spørgsmålstegn til papiret. Hvorfor er der gået 9 år til det blev dateret første gang og hvorfor er serienummer ikke "punched".
Mvh
Klaus
Det kan sagtens være det originale certificat..hvis man søger på nettet, så er det sket nogle gange at det har været maskinskrevet..........check div forums..
Der kan gå mange år fra uret er samlet med sit tilhørende serie nummer til at det blev solgt...der har været flere eksempler herinde med det samme spørgsmål....liggetiden var betydeligt længere dengang.
Jeg vil forslå dig at du lige mailer world of time hvor de har subben til salg og hører ang certificatet. De plejer og svare hurtigt dernede fra og er ret flinke.
Held og lykke.
Enig Stig - Der er masser af certifikater der er maskin stemplet fra den tid!
Desuden kan jeg sige med 99% sikkerhed at Ralf dernede i Munchen aldrig bevist ville snyde nogen...
Hvis jeg skal gætte sælger han nok et sted ml 20->30 ure om dagen, så han ville nok næppe forsøge sig med et certifikat der kunne stilles spørgsmål tegn ved!
Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Ure? - Lidt af hvert vel....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)