Hviket Rolex bærer du idag.
Gordon Gekko Skrev:Rolex 1680 red fra 1972 as always (uret har jeg båret hver dag siden jeg var 18 år - 33 i dag - og der har aldrig været problemer).

Leder p.t. efter et Daytona - ville gerne finde et i platinudgaven, da jeg synes de røde tal giver uret et ekstra cool look. Bare ærgeligt man skal betale 3-4x for det. Ellers må jeg indrømme at Mili Subs virkelig har vakt min interesse. Men tiden må vise om samlingen skal forøges.

Lækkert at bruge et Red Sub dagligt Icon_cool Du får nok lidt svært ved at finde et platin Daytona da det ikke findes Icon_e_wink Mon ikke det er hvidgulds udgaven ref. 116509 du tænker på?

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
Gordon Gekko Skrev:Rolex 1680 red fra 1972 as always (uret har jeg båret hver dag siden jeg var 18 år - 33 i dag - og der har aldrig været problemer).

Leder p.t. efter et Daytona - ville gerne finde et i platinudgaven, da jeg synes de røde tal giver uret et ekstra cool look. Bare ærgeligt man skal betale 3-4x for det. Ellers må jeg indrømme at Mili Subs virkelig har vakt min interesse. Men tiden må vise om samlingen skal forøges.

Lækkert at bruge et Red Sub dagligt Icon_cool Du får nok lidt svært ved at finde et platin Daytona da det ikke findes Icon_e_wink Mon ikke det er hvidgulds udgaven ref. 116509 du tænker på?

/Mads

Jo selvfølgelig hvidguld. Troede egentlig at hvidguld og platin var det samme.
Svar
Gordon Gekko Skrev:jeg synes de røde tal giver uret et ekstra cool look
Røde tal...findes en sådan Icon_e_surprised
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvidguld er guld og platin er platin Icon_e_wink Det er to forskellige grundstoffer, som godt nok minder lidt om hinanden mht. udseende og begge er ædel metaller.

Klaus mon ikke der henvises til det "røde" på skiven og ikke specifikt tallene på ref. 116509?! Bare mit gæt. Iøvrigt enig i at det er en langt flottere skive end på stål ref. 116520.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Klaus mon ikke der henvises til det "røde" på skiven og ikke specifikt tallene på ref. 116509?!
Og sekundviseren......
Er den ikke også rød på hvidguldsversionen ?
Svar
Platin ure er vel væsentligt dyrere end guldure (uden jeg har checket priser), da platin er 30 gange mere sjældent end guld - og iøvrigt har kemiske egenskaber der er langt mere anvendelige og dermed efterspurgte både i forsknings- og bilindustrien - fx. som kemisk katalysator.

Citat fra wikipedia:

"Platin er yderst sjældent; ud af et "gennemsnitligt" ton af jordskorpen udgøres blot 3 mikrogram af platin. Det hævdes undertiden at hvis alverdens platin blev "hældt" i et svømmebassin af olympiske dimensioner, ville det kun lige akkurat nå ankelhøjde. Gjorde man det samme med det 30 gange mindre sjældne guld, ville man kunne fylde tre sådanne bassiner."
Svar
Fik denne på armen idag.

1665 wanna be 1680'er Icon_razz Icon_razz
İmage
By
G
Svar
Hej

Jeg er gået lidt vintage og har fundet mit Rolex 1675 fra 1967 frem. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar
Har ikke haft andet på end dette 16710 siden jeg købte det i onsdags

İmage
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Ja Jesper, 16710 er en klar vinder, og du har også styr på tiden i Californien, ser jeg! Eller taler vi morgen i Danmark, så alternativet et et sted i mellemøsten eller deromkring?

Hos mig er 16710 (som vel egentlig nu bør kaldes 16710LN, da den har fået helt sort lunette) netop blevet sat i winderen. Og op af kassen er så kommet 16718, da jeg i weekenden nok har brug for lidt gyldne stråler.

İmage

Og den næste, der står for tur er så vel sagtens 16570 i hvid....

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)