Lænke til Datejust 1625 "Thunderbird"
Jeg købte for nogle måneder siden et Datejust 1625 "Thunderbird" fra '69 i guld/stål.
Det blev købt uden lænke hvilket jeg har fortrudt.

Hvad er de korrekte referencenumre på lænken til det?
Jeg kan kun finde til deres sportsmodeller.

Herren jeg købte det af har en til at ligge, men jeg er tvivl om det er den korrekte (har ikke fået numrene af ham endnu).
Og hvad bør den koste?

İmage

İmage
mvh
Jeppe
Svar
jladefoged Skrev:Jeg købte for nogle måneder siden et Datejust 1625 "Thunderbird" fra '69 i guld/stål.
Det blev købt uden lænke hvilket jeg har fortrudt.

Hvad er de korrekte referencenumre på lænken til det?
Jeg kan kun finde til deres sportsmodeller.

Herren jeg købte det af har en til at ligge, men jeg er tvivl om det er den korrekte (har ikke fået numrene af ham endnu).
Og hvad bør den koste?

Hejsa,

Hvis den du kan købe er den der er på billederne ser det ud til den godt kunne være den korrekte!
Det er i hvert fald en foldet jubilee ref. 6251X fra den periode(baseret ud fra låsens udseende)

Billedet jeg har vedhæftet er lånt fra nettet af en tilsvarende lænke - dog i S/S - der kan du se hvorledes de blev tidsstemplet dengang - så der kan du også se ca alderen på den lænke du overvejer at købe. (tidssemplet er i midten af billedet 2/67).

Du kan ikke være sikker på at den har et ref. nummer da det ikke var alle lænket på den tid der var påtegnet denne!

Pris - det er svært at sige da lænker fra den tid til alle Rolex modeller er ret pebrede og specielt hvis de er i god stand.
Kan du få den for 2k +/- mener jeg det er en god pris... - MEN her må andre godt byde ind??

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg ville holde mig fra den lænke på billedet. Den ser ikke sund ud Icon_e_wink

Endestykkerne skal bare passe på en Datejust plexi kasse så det er vel bare et sæt 55 eller 555´ere du skal finde.

/Mads
Svar
Nu har jeg fået svar fra sælger:

Der er ingen reference numre og det skulle være lavet på licens (sådan forstår jeg det i hvert fald) i USA pga. import skatterne i 60-70'erne.
Og der står følgende på det "JB, stainless-steel, 14kt trim u.s.a".

Jeg syntes den ser okay ud når man tænker på den er ~40år.
Hvad er der usundt ved den Mads? Lidt ridser gør ikke så meget.
mvh
Jeppe
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg ville holde mig fra den lænke på billedet. Den ser ikke sund ud Icon_e_wink

/Mads

Det ved jeg nu ikke om jeg er helt enig i.... Med mindre der virkelig er meget stræk i kan jeg ikke se problemet....

Mads Gjødesen Skrev:Endestykkerne skal bare passe på en Datejust plexi kasse så det er vel bare et sæt 55 eller 555´ere du skal finde.

/Mads

Det her er jeg tilgengæld HELT enig i Icon_e_wink
Svar
Mht. at jeg mener den er usund er, at det er en USA produceret (eller Mexico Icon_e_wink ). Problemet er at disse lænker er lavet i en knap så god "kvalitet" som de europæiske lænker fra samme tid. Specielt guld/stål lænkerne holder af h... til, da guldet jo er blødere end stål og slides hurtigere i midterledene Icon_e_sad Kigger man på midterleddene i guld kan det ses, at de er foldet omkring stifterne. Dette resulterer i at de meget hurtigt bliver løse og rasler Icon_e_sad Jeg har haft flere USA Jubilees og det er bestemt ikke nogen jeg bifalder og slet ikke hvis uret skal bruges dagligt. Desuden skal du være obs på at leddene er ovale i USA lænkerne og ikke halvmåne formet som i de europæiske. Dette gør hverken fra eller til.

Anyway...hvis du kan få den billigt er det såmænd et ok køb. Ser ud til at være i ok stand. Men skal du give markedspris ville jeg bestemt gå efter en non-USA, da både finish og holdbarhed er i en klasse over USA-modellen.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Mht. at jeg mener den er usund er, at det er en USA produceret (eller Mexico Icon_e_wink ). Problemet er at disse lænker er lavet i en knap så god "kvalitet" som de europæiske lænker fra samme tid. Specielt guld/stål lænkerne holder af h... til, da guldet jo er blødere end stål og slides hurtigere i midterledene Icon_e_sad Kigger man på midterleddene i guld kan det ses, at de er foldet omkring stifterne. Dette resulterer i at de meget hurtigt bliver løse og rasler Icon_e_sad Jeg har haft flere USA Jubilees og det er bestemt ikke nogen jeg bifalder og slet ikke hvis uret skal bruges dagligt. Desuden skal du være obs på at leddene er ovale i USA lænkerne og ikke halvmåne formet som i de europæiske. Dette gør hverken fra eller til.

Anyway...hvis du kan få den billigt er det såmænd et ok køb. Ser ud til at være i ok stand. Men skal du give markedspris ville jeg bestemt gå efter en non-USA, da både finish og holdbarhed er i en klasse over USA-modellen.

/Mads

Det med at leddene er ovale havde jeg slet ikke opfanget.

Dvs. hvis jeg skal have fat i en rigtig lænke skal endstykkerne hedder 55 eller 555.
Hvad med selve lænken? Hvilke reference numre passer der?
mvh
Jeppe
Svar
jladefoged Skrev:Dvs. hvis jeg skal have fat i en rigtig lænke skal endstykkerne hedder 55 eller 555.

Personligt havde jeg købt den du allerede har fat i der hvis prisen er overkommelig!!
(Du kan sagtens komme til at betale en del mere for en lænke fra 60'erne i god stand end en spritny - the name of the game!!)

Ellers skal du bruge endestykker som Mads refererer til og så den lænke reference jeg skrev i mit første indlæg:

Tidssvarende:
Foldet jubilee ref. 6251H S/S
Eller i hvert fald 1. af eksisterende ref'er i G/S: 6252H

Nyere jubilee
Ref. 62510H S/S
Eller i hvert fald 1. af eksisterende ref'er i G/S: 62523H

Mvh. Jon
Svar
gmt-geek Skrev:
jladefoged Skrev:Dvs. hvis jeg skal have fat i en rigtig lænke skal endstykkerne hedder 55 eller 555.

Personligt havde jeg købt den du allerede har fat i der hvis prisen er overkommelig!!
(Du kan sagtens komme til at betale en del mere for en lænke fra 60'erne i god stand end en spritny - the name of the game!!)

Ellers skal du bruge endestykker som Mads refererer til og så den lænke reference jeg skrev i mit første indlæg:

Tidssvarende:
Foldet jubilee ref. 6251H S/S
Eller i hvert fald 1. af eksisterende ref'er i G/S: 6252H

Nyere jubilee
Ref. 62510H S/S
Eller i hvert fald 1. af eksisterende ref'er i G/S: 62523H

Mvh. Jon

Jeg tror også det ender med. Prisen er rimelig, men ikke fantastisk.
Der er ikke så mange lænker til salg (i EU) som passer og dem som er har meget stræk Icon_e_confused

En ny er ikke aktuel. Det vigtigste for mig er at finde en i rimelig stand og tidssvarende.
mvh
Jeppe
Svar
Hej

Den du afbilleder er jo en USA jubilee lænke, og er også derfor den helt korrekte til et Thunderbird, da det nu engang var i USA at man kaldte modellen sådan, havde det været mit ur havde jeg skyndt mig at købe lænken hvis den er tilsalg til en fornuftig pris. Icon_e_smile

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)