Skal - skal ikke...
Jeg har længe gået og overvejet om jeg skulle have en lænke til mit ur.
Der er skrevet meget positivt omkring JLC lænker herinde, men jeg har aldrig selv haft en på armen.

Hvad syntes I om udtrykket med lænke?
Klæder det ure?

Her er et par billeder af vurdere på:
İmage
İmage

Hvilken værdi kan man tillægge en sådan lænke eller hvad må den koste?

Håber på lidt holdninger og gode råd?

De bedste hilsner
BobT
Svar
Hej Bob

Der er ingen tvivl om at JLC laver nogle fantastiske lækre lænker (med kuglelejre) som er yderst behagelige at have på. MEN, jeg ville nu aldrig montere lænke på dit ur, synes det er meget flottere med en crocorem Icon_mrgreen

Et gæt på prisen, hvis den skal købes fra ny er vel omkring 12-14K.

Mvh
Thomas
Svar
Jeg syntes ikke decideret dårligt om udseendet med en lænke, men jeg vil helt sikkert foretrække en læderrem. Personligt syntes jeg lænker høre sig bedst til på dykkere eller tool watches. Ure med et lidt mere rå udseende. JLC'en er mere klassisk med månefase osv. og der syntes jeg en lænke vil være for voldsom og dominerende. Men som sagt, det vil ikke komme til at se helt forkert ud.

Men det kommer så fra en person som har smidt en læderrem på en dykker Icon_e_smile
Revue Thommen Diver Professional Autiomatic
Svar
Jeg har også overvejet det til min 8 days, og jeg har spurgt hos Hvelplund, som sagtens kan skaffe en sådan lænke. Og bartsimp's bud på prisen er ret godt - jeg husker de sagde omkring 13.000. Så jeg fortsætter med rem, selvom jeg egentlig godt kunne tænke mig at have lænke på.

/Bjørn.
Svar
Jeg synes lænken er fed. Måske er en læderrem mere klassisk, men lænkeudseendet er fedt Icon_smil

Hilsen Peter
Svar
Jeg syntes helt klart du skal anskaffe en lænke til uret syntes den passer flot til og så får man JLC kvaliteten hele vejen rundt om armen Icon_e_wink ,jeg har den selv på mit JLC og den er rigtig behagelig at gå med og så har du jo også noget at mixe med i forhold til dine remme.

Jeg kan ikke passe de 2 remme jeg har til mit JLC så jeg går kun med lænken jeg overvejer dog at anskaffe mig en JLC gummirem til uret
så jeg kan skifte lidt,både lænken og gummi remmen syntes jeg passer godt til uret som jeg ser en smule mere sporty end dit som mere er ovre i rent dress.

Men fordi det er et dress ur udelukker det jo ikke en lænke(hvem har lavet de regler Icon_question ) så har man også en kombi som mange andre ikke går med,
og når nu de laver noget i så høj en kvalitet hvorfor så snyde sig selv for oplevelsen Icon_cool
Svar
jacob jensen Skrev:Men fordi det er et dress ur udelukker det jo ikke en lænke(hvem har lavet de regler Icon_question ) så har man også en kombi som mange andre ikke går med,
og når nu de laver noget i så høj en kvalitet hvorfor så snyde sig selv for oplevelsen Icon_cool
Sådanne regler er hjemmelavede, og jeg ville bestemt gerne have det. Men de 13k er nu lidt meget for den oplevelse!

/Bjørn.
Svar
Enig Bjørn deres priser på lænkerne er peberet derfor sørgede jeg også for at den sad på det JLC jeg købte mit Icon_e_biggrin

Men at sige det ikke høre sig til på dress ure er i mine øjne forkert,man skal lige holde sig for øje at der er stor forskel på hvordan denne JLC lænke
tone frem på armen i forhold til en lænke på et råt dykker/tool ur,det er to vidt forskellige oplevelser både for dem der møder uret og personen der bærer det.
Svar
I think your watch looks better with the croco strap.Just my humble opinion. Willy
Svar
Hej

Mange ure vil jeg helst bære på rem, men JLC er ikke et af dem, da lænken med deres kugleled er superfed, så jeg synes at du skal købe lænken til uret, og lænke er da ikke mindre dressagtigt til et dressur, men derimod mindre dressagtig til et toolur, da man kan få et toolur til at se lidt dressagtig ud med en læderrem. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)