Svar: 1,494
Tråde: 33
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
•
Svar: 31
Tråde: 5
Joepete Skrev:En Seiko quartz bagkasse fortæller også rigtig mange ting:
Logo, og evt. navn, som indikerer uret tilhørsforhold (stor tsunami lig med diver, her fra Marinemaster serien)
8-cifret modelnummer (angivende værket og kassen)
6-cifret produktionsnummer (måned, år og løbenr.)
Batteritype og hvornår det skal skiftes
Hvilket materiale urkassen er fremstillet i
Hvis det er en diver, så vil der stå hvilken type det er (nedenfor er det et ur til mixed He-Gas diving)
Endelig, så vil der også ofte stå, hvor uret er fremstillet
Jeg har lige et spørgsmål til dette.
Jeg mener at have læst at nummeret starter med årstallet ( nu er jeg jo også på kravlestadiet med hensyn til armbåndsure ).
For at forstå det ret, her er nummeret fra min Flightmarster 865529, er den så fra 2008-2006
og Joepete hvor har du ret. Man bliver lynhurtigt træt af alt det tingel tangel på skiven.
Mvh
Viper
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Første tal i det 6-cifrede nummer fortæller årtiet, i hvilket uret er produceret. Det andet tal fortæller, i hvilken måned uret er produceret. 1-9 giver jo sig selv, og så kommer O, N og D for de sidste tre måneder i året.
Din Flightmaster er altså produceret i juni måned 2008, og det har produktionsnummer 5529 i måneden dét år
De venligste hilsner, John
•
Svar: 31
Tråde: 5
Tak for oplysningen Joepete, så har jeg styr på det.
Mvh
viper
•
Svar: 18
Tråde: 3
Jeg har lige luret lidt på det der SBDC001....lækkert ur.
Men i skriver at man kan købe det til ca. 4000kr. Er det med moms og told?
I skriver også at man kan købe det billigere på ebay.es hos china watch....hvordan gør man det og hvad koster det så...og sidst er det sikkert?
Er der et sted i DK hvor man kan se det og prøvet det?
•
Velkommen til forum
Hos Chino Watch i Japan koster en SBDC001 555 USD. Det er ca. 4000 DKK inkl. told og moms. Chino er Seiko Select Shop, så handles der hos ham, er der true worldwide guarantee på varen  Jeg kan i øvrigt på det varmeste anbefale at handle med Chino - det er en super god oplevelse
Uret kan købes hos Solojapan på ebay.es for 460 EUR. Jeg har ikke handlet hos ham før, men at dømme på feed-back´en burde det være i orden at gøre det.
Sumo´en er en Japansk hjemmemarkedsmodel, og du kan derfor ikke finde den i en dansk forretning. Du kan dog måske være heldig, at en på forum ser din "bøn", og sender dig en PB om at se og prøve uret. Jeg har ingen Sumo for tiden, ellers kunne du sagtens være smuttet forbi mig
•
Svar: 18
Tråde: 3
Hejsa
Tak for det hurtige svar
Den pris der står på Chino's hjemmeside er ikke inkl. moms og told vel?
•
Told og moms tillægges af de danske myndigheder når uret lander på dansk jord  Der går typisk en uges tid med toldbehandling osv. Chino vedlægger altid faktura på købet, så tolderne plejer at sende regningen til dig, og så kan du afhente og betale på dit lokale postkontor
•
Svar: 53
Tråde: 6
Du er godt nok skarp i viden om Seiko Joepete, dine mange indlæg har givet mig et helt nyt syn på det mærke, ja det er sgu lige før jeg jeg overvejer at anskaffe et, men hvordan er det gået med det der "Spring Drive" ur, har du nogen erfaring med det ? jeg kan ikke rigtigt finde prisen på det og de urbutikker jeg har nærmest, har det ikke og ved intet om det, de henviser bare til nettet.. kan du ikke kaste lidt lys over det..
•
Tak for de pæne ord, Enzaie  Det glæder mig, at du overvejer Seiko som dit kommende ur-mærke
Springdrive teknologien har Seiko været mere end 30 år om at udvikle. Det sidder kun i Seikos dyre ure, og det kan fås i flere serier, bl.a. Marinemaster, Grand Seiko, Ananta, Brightz m.fl. Ingen andre producenter fremstiller springdrive værker, da det er Seikos patenterede opfindelse
Springdrive er altså en værk-teknologi, som Seiko har udviklet. Seiko producerer således springdrive værker, traditionelle såvel som high-end quartz værker, kinetic værker og traditionelle mekaniske værker med enten håndoptræk eller automatisk optræk. Du kan her se, hvordan springdrive teknologien virker:
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=q8siXmlwPzI&feature=related" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=q8siXmlw ... re=related[/url]
Ulempen ved springdrive værkerne er, at de er komplekst konstruerede, og at de derfor skal til Japan for service  Du kan dog også få mekaniske værker i en super god kvalitet fra Seiko, som sagtens kan serviceres herhjemme, så det var måske et bedre sted at starte ?
•
|