Audemars Piguet Royal Oak 15202 jumbo vs. 15300
Jeg er vist ikke helt enig med Micki i at 15202 er mere gennemført på alle punkter. For mig at se er det værket man betaler ekstra for. På finish og materialevalg falder de to ellers meget ens ud.
Personligt vil jeg have sekundviser og kan bedre lide den lidt kraftigere udgave i 15300.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Micki skriver at 15202 er mere gennemført på alle punkter. Der er jeg delvis enig, men mon ikke en uddbyelse fra Micki ville fremme forståelsen/misforståelsen?! Finish og forarbejdning er på samme niveau, men graden af detaljer og værket i 15202 er lige en tand over 15300. Men igen afhænger det nok af hvis øjne der ser Icon_e_wink Jeg er nok også lidt farvet når det kommer til cal. 2121. Det er så klassisk/historist (cal. brugt både af PP, AP og VC), lækkert og ekstremt på sin egen måde at det får 15300 med cal. 3121 til at stå lidt i skyggen selv om det er et super værk, der er mere robust og lige så flot finisheret.

/Mads
Svar
Det er nok en fejl fra mig Icon_redface
Jeg troede IKKE at 15300 havde AP bogstaverne i foldespændet (mener bestemt at jeg har set en uden bogstaver ?).

Selve værket syntes jeg er "pænere" i en 15202, her et billede som er tyv stjålet på nettet
İmage

Her er AP logoet lavet på "samme" måde som i foldespændet.

Men jeg tror at du misforstod mig Klaus, for dit 15300 er SUPER lækkert, og det talte vi jo også om hos Claus.

Jacob
Svar
Super fed måde at lave spændet på Icon_e_biggrin
Er det ikke en lign. måde det er lavet på 15202´eren, som dette ?

İmage

Hvis ja, så er der en lille forskel Icon_e_wink (enkelt kontra dobbelt)

JEG ville vælge 15300 med blå skive, hvis jeg stod og skulle vælge......
Det skal jeg desværrre ikke Icon_e_sad
Svar
Hej Jacob.
Jeg tror de ældre 15300 lænker var uden dobbelt foldespænde og derved logo.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det kan være jeg har udtrykt mig forkert.. JEG mener Icon_smil....

At uret føles meget mere rigtig i 15202 udgaven, fordi lænken, kasse og det hele er mere afstemt med uret. 15300 er tykker/kræftiger hele vejen rund.. Jeg havde det på samme måde som dig Klaus, lige til jeg havde begge modeller på lager på samme tid, hvor der så i min optik er ret stor forskel på de to modeller.

Lidt på samme måde havde jeg det med et AP RO i 18K med lænke også i 18K, det fedeste ur man kunne købe for penge, det var så til jeg prøvet en lidt nyere model, med en tynder lænke og i rosegolde, nøj jeg var solgt Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Jeg har også ejet både 15300 og 15202, men har nu kun 15202, fordi det simpelthen er et mere spændende og mere elegant ur. Spiller prisforskellen ikke den store rolle, må 15202 derfor være at foretrække.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)