Svar: 1,053
Tråde: 42
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Kragbak Skrev:Jeg vil da mere mene ROLEX var Mercedes, kendt kvalitet, lidt gammelmandsagtigt, og holder prisen godt. BMW er for meget bling!
Enig. Jeg ser mere BMW og Breitling høre sammen...
•
jacob jensen
Unregistered
Jeg ser klart Audi mere som bling end BMW og den er jo også det billige alternativ til Mercedes og BMW.
ikke at det hænger sammen med Breitling men mange finder mærket more show then go.
Men her kan forskellighederne jo også rigtig komme til udtryk
det faktum at jeg selv køre BMW spiller nok også ind på hvor jeg stiller mærket,ligesom jeg helt sikkert har JLC højere oppe end mange andre.
•
Svar: 461
Tråde: 62
Tage Reinhardt Skrev:Hermed den officielle liste på en ofte brugt sammenligning nogle elsker, andre hader, men som de fleste kan forstå.
Hvis urmærket var en bil...:
Patek Phillippe: Maybach.
Over-Mercedes'en, Mercedes-Benz' ultra-luksus brand. Diskret, ikke-prangende luksus sammenlignet med konkurrenterne (Rolls Royce & Bentley).
Audemars Pigeut: Lamborghini.
Pompøst. ROO: Muskuløs som Lamborghini Murcielago.
RO: Elegant og minimalistisk som Lamborghini Gallardo.
Powerful wow-effect. Markant design med edge.
Vacheron Constantin: Maserati.
Underspillet Ferrari. Hverdags-coupe i nedtonet udgave, der vinder anerkendende nik fra de få indviede med diskrete virkemidler.
Rolex: BMW.
Prangende. Sporty. Minimalistisk velafstemte virkemidler. Gedigen kvalitet. Gennemført. Genkendeligt.
IWC: Audi.
Stilfuld. Elegant. Understated. Smart.
Panerai: Hummer.
Over-Sized. Pansret. Fremme i skoene. Outreret. Body-Builder. Biceps. Fitness.dk.
Omega: Volvo.
Stil. Snusfornuft. Sikkert. Robust. Historie. Konsensus. God pris. Glad kone. Villa. Vovse.
Bilmærket Jaguar er ikke på listen, men mon ikke vi kan finde et urmærke, der kan matche Jaguar?
Mit forslag vil være JLC.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 15
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Noget af det der gør denne sammenkædning af biler og ure vanskelig er at mange, næsten alle lulksusure kommer fra samme tradition/land, mens bilerne jo netop kommer fra forskellige traditioner/lande.
I min optik forbinder jeg Jaguar med noget engelsk luksus - JLC ville jeg mere forbinde med Fransk luksus.
Tag Heuer... noget der har gjort sig bemærket på racer siden, men uden at være top luksus mærke....
vh baun
•
Svar: 524
Tråde: 50
Baun Skrev:Tag Heuer... noget der har gjort sig bemærket på racer siden, men uden at være top luksus mærke....
Subaru og Mitsubishi
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
•