Hvad var det egentligt?
#11
Superflot ur. Jeg er lidt skeptisk overfor at leve med 10-15 minutters tab i døgnet. Det er givet rigtigt at man ikke lige finder en balance, men jeg ville nu lade nogen lede, og alternativt, kan man så ikke fremstille en ny one way or the other (dreje en ny aksel)?
Lækkert ur i alle fald
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
Som Hannover bemærker: Superflot ur Icon_exclaim - Med disse bedagede ure er reservedele ikke en given sag, og man skal være obs på, om reservedele kan "dukke op".

Fra et andet forum medlem har jeg fået et link til Link Centralen, om netop reservedele.
TDN (Thomas) har gjort opmærksom på, at Børge Dahlslund har kunnet levere "umulige" reservedele til hans vintage projekter.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#13
takker for linket Geodec !
jeg har nu skrevet til ham - så må vi se hvad han kan fremtrylle
hilsen Ib
Svar
#14
Hej
Børge skal bare have god tid til at finde tingene. Det er ikke en dag til dag service. Det er det eneste man skal huske, det er jo ikke lige det sitet her kendt for... Icon_e_sad
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#15
Lars Skrev:Hej
Børge skal bare have god tid til at finde tingene. Det er ikke en dag til dag service. Det er det eneste man skal huske, det er jo ikke lige det sitet her kendt for... Icon_e_sad


Enig Icon_e_smile først havde han glemt at sende det til mig og efter en forsigtigt forespørgsel kom det dog straks. Han har så efter et par rykkere fra min side, stadig ikke sendt en regning til mig. Så vær tålmodig....

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#16
Hvis tapperne på balanceakslen er slidte, så kan der nemt drejes en ny. Der er desværre ikke så mange der kan det i dag. Jeg ved Bo Mølbak har kontakt til en urmager der kan.
Et alternativ er også at sende den ned på fabrikken, så klarer Omega det.
İmage
Svar
#17
Magnum Skrev:Hvis tapperne på balanceakslen er slidte, så kan der nemt drejes en ny. Der er desværre ikke så mange der kan det i dag. Jeg ved Bo Mølbak har kontakt til en urmager der kan.
Et alternativ er også at sende den ned på fabrikken, så klarer Omega det.
Ja det var lidt det jeg forestillede mig. Jeg ved f.eks Jørgen Krognos måtte ha drejet en ny balance aksel til mig en gang, og det kom til at køre fint
Mølbak lyder også som fin mulighed at gå via
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#18
hej IB.
du kan rolig gå ind og besøge ham,han bor i Svogerslev, flink fyr, hvis han har tid
calle
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)