Ultimative drees watch -vil gerne ha lidt hjælp
#1
Er på jagt efter en dress watch, har kikket sidder op og ned men ligemeget hvad jeg falder for synes jeg ikke at jeg finder noget mere stilfuldt end en Omega Constellation Pie Pan. Størrelsen er godt nok kun 35mm men føles rigtig god på armen.

Har selv denne i samlingen,som jeg er meget glad for, hvis jeg kunne finde denne model i stål med sort skive ville det være perfekt.
İmage
İmage

Det jeg godt kunne tænke mig er:

1) Kasse stål.
2) Skive sort.
3) Størrelse min. 35-36mm. max.40mm
kassen må heller ikke være for høj samt ikke for tung.

Har i noget i tankerne der kunne hjælpe mig lidt på vej Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin behøves ikke at være en Omega gerne andre mærker i en anden prisleje.
By
G
Svar
#2
Du behøver sådan set ikke gå bort fra Vintage Omega Constellation Pie Pan, hvis du vil have noget, der er lidt større.

Constellations 36mm Pie Pan med skjult krone er ganske vist ikke så meget større, men syner alligevel sådan, idet kassen går hele vejen ud over kronen !


İmage

İmage

İmage


Men dit eksemplar er også fantastisk flot !! Ingen grund til at bruge særligt mange ressourcer på at lede efter noget alternativ !! Det skulle da lige være (som du også er inde på) for at få et i stål, så man kan afpasse farverne efter klædedragten/skoene ! Icon_e_wink (Man skal ALDRIG gå ned på grej og man kan ALDRIG få for mange ure !! Icon_cool )
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
İmage


Beskrivelse

Mærke og model: Omega Constellation Chronometer, Automatic
Årgang: 1966
Kasse: Rund, stål med forsænket krone og observatorium i stål på bagkassen.
Højde: 11 mm
Diameter: 35,5 mm uden krone
Skive: Sort, skive med lidt patina ikke synlig for det blotte øje. Flotte gyldne visere og timemarkeringer i fin stand
Rem: Sort kroko med Omega skrevet i rem og Omega spænde
Caliber: 561 COSC Automatic med dato,
Caliber nr.: 24440908
Ref. Nr.: ST 168.004

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage



vh baun
Svar
#4
Finetimes ville da ikke mene er piepan og selv dit Peters er jeg da usikker på. flotte constellations - men er det virkeligt billedet der snyder, eller er skiverne rent faktisk ikke egentlige piepans men blot malet som sådan?
Piepans omvendte stegepander, er jo med klart kraftigt knæk
İmage
İmage
Det kan være billederne der snyder, men jeg synes ikke de knækker ægte pie-pan - slet ikke Finetimes men heller ikke rigtigt PBR´s - hvilket jo så heller ikke behøver være vigtigt, der er jo mange andre smukke constellations.
Bauns sorte Piepan er i øvrigt både smuk og rigtigt sjælden i originalskive
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
hannover_dk Skrev:Det kan være billederne der snyder, men jeg synes ikke de knækker ægte pie-pan - slet ikke Finetimes men heller ikke rigtigt PBR´s - hvilket jo så heller ikke behøver være vigtigt, der er jo mange andre smukke constellations.
vh


Jeg kan ikke svare for Finetime´s eksemplar. Men fsv. angår min, kan jeg godt forstå, at man kan komme i tvivl, Hannover - som følge af, at selve skiven er en smule større, end f.eks. dit ualmindeligt flotte eksemplar med normal krone, så er knækket nok ikke så udtalt, som den er på din ........ men det ér der Icon_e_wink

Som dokumentation, iler jeg med yderligere et par fotos (jeg benytter enhver lejlighed/undskyldning Icon_e_smile ) - desværre har jeg endnu ikke fået lavet nogle rigtige macro fotos. Men det kommer ! Icon_e_smile


İmage

İmage

Prøv at klikke på billederne - de er i meget stor opløsning Icon_e_wink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
Ja jeg kender jo ikke den større model. Jeg mener at Baun har den, måske kan Per overtales til lige at vise mig den i bilen til Horsens på Tirsdag. Den må så ha klart mindre knæk end den normale piepan så vidt jeg lige kan se (jeg har klikket, og billederne er gode - men selv knækket som jo skal være relativt skarpt er ikke helt let alligevel synes jeg.) Du sidder jo med uret PBR og du kan se det bedre, så det er givet som du siger - men det kunne være sjovt at vide, om den store model har lidt mindre udtalt knæk?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Jeg kan da godt tage lidt underholdning med til bilturen... mern nyd denne også:

Mærke og model: Omega Constellation Pie Pan

Årgang: 1966
Kasse: Rund, 18 K guld i flot stand. Bagside med guld observatorium
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Sort Pie Pan skive med ubetydelig patina. Guldvisere med i perfekt stand
Rem: Sort ægte alligator med originalt Vintage spænde
Caliber: 564 Automatic COSC
Caliber nr.: 24772351
Ref. Nr.: 168.0010-11

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh baun
Svar
#8
hannover_dk Skrev:Ja jeg kender jo ikke den større model. Jeg mener at Baun har den, måske kan Per overtales til lige at vise mig den i bilen til Horsens på Tirsdag. Den må så ha klart mindre knæk end den normale piepan så vidt jeg lige kan se (jeg har klikket, og billederne er gode - men selv knækket som jo skal være relativt skarpt er ikke helt let alligevel synes jeg.) Du sidder jo med uret PBR og du kan se det bedre, så det er givet som du siger - men det kunne være sjovt at vide, om den store model har lidt mindre udtalt knæk?
vh


Og jeg vil meget gerne tage mit med på tirsdag også - så kan vi lave et "mini-pie-pan-indslag" midt i alle chronograferne ! Icon_e_wink

Du har helt ret i, at det kan være meget svært at se knækket tydeligt på billederne, uanset kvaliteten !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#9
pbr Skrev:
hannover_dk Skrev:Ja jeg kender jo ikke den større model. Jeg mener at Baun har den, måske kan Per overtales til lige at vise mig den i bilen til Horsens på Tirsdag. Den må så ha klart mindre knæk end den normale piepan så vidt jeg lige kan se (jeg har klikket, og billederne er gode - men selv knækket som jo skal være relativt skarpt er ikke helt let alligevel synes jeg.) Du sidder jo med uret PBR og du kan se det bedre, så det er givet som du siger - men det kunne være sjovt at vide, om den store model har lidt mindre udtalt knæk?
vh


Og jeg vil meget gerne tage mit med på tirsdag også - så kan vi lave et "mini-pie-pan-indslag" midt i alle chronograferne ! Icon_e_wink

Du har helt ret i, at det kan være meget svært at se knækket tydeligt på billederne, uanset kvaliteten !
AH JA havde glemt du selvfølgeligt var på listen, du har jo ikke så langt heller Icon_e_biggrin See you
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Om min er en Pie pan eller en Wok kan jeg ikke lige afgøre synes nu ikke at den knækker men mere buer ned af.
Bestemt et ur jeg er glad for mener den er fra 1952 eller 1954,, har kun set en på nettet med den samme bagkasse hvor constellation (øverst) og waterproof (nederst) er stemplet i kassen. (skal prøve at tage lidt bedre fotos af både skive og bagkasse).

Pbr din står virkelig pæn skal nok lige prøve en ved lejlighed kan godt se hvad du mener med at glasset/skiven næsten fylder hele kassen ud.

Hannover flot ur kan godt se hvad du mener med at den knækker i skiven.

Baun du rammer rimeligt godt med dine flotte ure,, men det jeg kommer til at tænke på er om der findes en model hvor time markeringer og viserne er i stål????

Faldt lige over denne her.
OMEGA CONSTELLATION AUTO WATCH CAL.354


İmage

İmage

Kan i se om der er bevet pillet ved skiven??
Er timemarkeringerne samt viserne i stål??
By
G
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)