03-10-2010, 06:16 PM
Nopanic Skrev:Det vil jeg da pænt takke ja tak til.Hvor er du i det stor DK
|
Læsestof
|
|
03-10-2010, 06:16 PM
Nopanic Skrev:Det vil jeg da pænt takke ja tak til.Hvor er du i det stor DK
06-10-2010, 07:21 PM
Jeg vil ikke kapre tråden og sig endelig til, hvis det er tilfældet.
Jeg vil også gerne blive klogere på ure, og jeg vil høre, hvilke bøger I vil anbefale at starte med? Jeg har aldrig læst en bog, blot lidt tekster på nettet, om ure, og jeg vil gerne finde lidt læsestof, som jeg kan hygge mig med i den kommende tid. Omega er favoritten, men mere generelle bøger har også interesse. Gerne et miks af lidt teknik, der er til at forstå, og så lidt historie. Findes det?
06-10-2010, 08:15 PM
Politistav Skrev:Jeg vil ikke kapre tråden og sig endelig til, hvis det er tilfældet.Velkommen "politistav" ... selvom jeg er ganske enig med dig, at "nogle tekster" på nettet aldrig bliver samme oplevelse som en fysisk bog, løber jeg alligevel risikoen og spiller (med usvigelig sikkerhed) ud med "Link Masterens" tilbud: CHRONOS - Special Omega. Alles über Omega. E Paper publikation på 116 sider (tysk) Omega Sportswatch - Photographed and written by John Goldberger. Engelsksproget E publikation på 72 sider. I Link Centralen's generelle afsnit findes en rigdom af tekster; ja ganske vist kun "tekster" - om: ures vedligeholdels, ridsers fjernelse, lynetters indretning, Accutron, balancens indretning, Encyclopedia Bulova Accutron, COSC, kronografer, ures designmæssige størrelse, om ures tæthed og udvikling af dykkerure, alt om elektriske ure, COSC for quartz ure, ARSI quartz ur analyzer, ETA’s home page, dansk/engelse ur-fagudtryk, dansk navnelære, principper for mekanisk, stemmegaffel, elektrisk, quartz, svar på alle almindelige spørgsmål, en "custom" safirglas bagkasse, forskelle mellem Hesalit sig fra safir glas, Plexiglas og vand, stødsikringer incablock kif o.m.a, James Bond og urene, jewels, Tachymeter, Telemeter, Pulsometer, Decimal, ures lumen, Løbeværket i mekanisk og quartz-ur, månefase informationer, termokompensation, renovering af urskive, Rhodium platinering, Tuning forks watches, unitas, titanium og mange mange andre generelle informationer, som man sagtens kan få nytte af - selv om man holder af et urmærke, med hvilket man på armen siger: "Omega Forum! - Der sætter jeg i hvert fald aldrig mine ben. Velkommen på Omega Link Centralen, også selvom du anser Ω som uspændende, morfar eller på anden vis underlødig. Det sidste er informationerne i Ω Link Centralens generelle afsnit i hvert fald ikke. Vel mødt og venlig hilsen - Geodoc |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|