Paypal igen igen
Jeg sender et ur til HK og forinden har jeg modtaget pengene på min Paypal konto. Hvori ligger risiko'en for mig?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Jeg sender et ur til HK og forinden har jeg modtaget pengene på min Paypal konto. Hvori ligger risiko'en for mig?
Mvh
Klaus

Få det overført til dit bank konto før Du sender den ud, hvis Du har solgt gennem ebay (pga af deres protection policy). Så kan der egentligt ikke så nemt ske noget, ville jeg tro.
Skift ur, når du står op!
Svar
Ikke solgt gennem ebay. Du foreslår at jeg efter modtagelse på Paypal overfører til bank konto. Det får jeg da ikke lov til før køber har sagt god for uret vel?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Nej, hvorfor det - jeg kender i hvert fald ikke til en speciel "escrow service" hos paypal, og jeg bruger den tidt. Der er denne "buyer protection" når man betaler for en ebay auktion - så kan man kræve pengene tilbage, hvis pakken aldrig kommer eller der er noget galt. Og hvis sælgeren ikke har flyttet det til sit konto i tide lægger paypal hånd på det, indtil sagen er afklaret. Jeg har ikke hørt godt om det fra forhandleres side, og der er altså private forhandlere som slet ikke gider at acceptere paypal mere pga snyd. Men det skulle ikke være tilfaldet på en non-ebay transaktion, medmindre der står noget andet i det småprint de har sendt Dig. Jeg er jo tilmeldt i Tyskland, måske er der forskel. Men det tror jeg altså ikke.
Skift ur, når du står op!
Svar
Hvis vi holder ebay helt ude af scenariet her så løber jeg som sælger ikke nogen risiko hvis køber overfører penge til min paypal konto?
Sælger kan ikke overføre direkte til min bankkonto fordi han er ude at rejse de næste par uger.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvis han betaler med sit kreditkort f.eks. visa, til din paypal konto, så kan han ringe til visa og sige en masse, som gør at visa (og derved paypal) trækker pengene på din konto igen.
Har prøvet det, det var heldigvis ikke så dyr en fornøjelse.
İmage
Svar
Tak Magnum.
Så bank overførsel er at foretrække kan jeg konkludere.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
og der er altså private forhandlere som slet ikke gider at acceptere paypal mere pga snyd
skriver olof
kan du ikke lige uddybe det lidt mere
Svar
Køber kan gøre en masse for at ødelægge betalingen. Påstå varen ikke er modtaget, i dårligere stand end påstået, aldrig modtaget, osv. Alt dette vil gå retur til sælger i en konfliktsag. Som jeg ser det er paypal godt mellem to der kender (eller stoler) hinanden eller til små beløb under 1000 $. Ure bør betales via bankoverførsel. Også for at spare den relativt høje serviceydelse paypal kræver.

/Mads
Svar
Det ved jeg godt, alt kan jo lade sig gøre,
men er det sket
Har nogen følt sig snydt her?
Lad os høre fra dem
Det er kun fordi jeg er blevet godt behandlet
Og de svarer hurtig
Og de følger hurtigt op hvis der er problemer
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)