billeder af ure - gode ideer ønskes til opstilling
Hej!

Hvordan tager i billeder af jeres ure?

Udendørs er det sjældent et problem, men hvis man skal lave en skrivebordsopstilling hvor man tager billeder af et ur i forskellige vinkler synes jeg at jeg har problemer med refleksioner fra lys og/eller blitz. Tænkte man kunne lave en kasse af noget transperent materiale og placere uret i denne og så en lampe på udenfor kassen så der ikke kommer direkte lys/refleksioner pga. det transperente materiale også undgå blitz.

Har i nogen Storm P opstilinger så lad høre eller andre gode ideer.

Jeg bruger ikke spejlrefleks, men har et ok kamera med supermacro så jeg kan komme tæt og det stadig er skarpt.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Uden at have nogen erfaring med det, så tror jeg du skal bruge et lystelt.
De kan købes, eller du kan lave dit eget.

[url]"http://teknofil.dk/2010/03/tip-lav-et-lystelt-af-papir-og-clips/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://teknofil.dk/2010/03/tip-lav-et-l ... -og-clips/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
Lystelt er vejen frem. Du kan se mit den 11. september.....
Svar
Hej!

Nu har jeg lavet et "lystelt" af pap og papir. Det virker fint, men jeg mangler at lave noget ordentlig lys.

Her er "lysteltet"

Mvh.
Thomas
Svar
Jeg har prøvet med lys under en PH lampe med sparepære og under emhætten med små halogenpærer. De giver skiven et gyldent skær, selv om den er perlemorfarvet. Måske skal jeg finde en gammeldagspære frem.

Mvh
Thomas
Svar
Her en 60W alm pære og en 75W softtone (mere gylden på billede). Måske er det bare bedre i dagslys.

Mvh
Thomas
Svar
Kan du ikke vælge "glødelys" eller indendørs eller lignende i automatikken i dit kamera? Eller stille hvidbalancen manuelt?
Ellers vil det ofte blive lidt for gult indendørs.
Alternativt - vent på solen (den der lysegule dims du sikkert har undret over om dagen på himlen tidligere i sommers Icon_redface )
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Uha, det er meget nemere med auto, men jov den kan regulere wb og der var en indstilling til "tungstenslys" og der er den bedst udover dagslys.

Takker.

Mvh
Thomas
Svar
Og så lige lidt ekstra kontrast......

İmage
Svar
ClausT Skrev:Og så lige lidt ekstra kontrast......

İmage
Ja netop - den må jeg også ty til ofte Icon_e_biggrin Så er den der jo faktisk. Det gøres i alle billedprogrammer - under "rediger" e.l. og så autorediger - eller du kan stille kontrast - farve - mellemlys osv. Kontrast giver ofte langt det bedste. Jeg har været lidt flov over at bruge det, men det er nu nok OK Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)