Haas & Cie?
#1
Jeg har netop haft kig på et Haas & Cie ur med et lækkert klassisk look, som mit sarte studenterbudget kan magte. Jeg har dog aldrig hørt om -eller set ure af Haas & Cie før, så jeg kender absolut ikke noget til mærket og kan derfor kun gå efter looket...

Er der nogen der har erfaringer med Haas & Cie eller kan sige lidt kvalificeret om kvaliteten af mærket?

Tak!
Svar
#2
Haas&Cie er et af utallige brands som har benyttet sig af et hæderkronet mærkes navn, for at skabe sig succes. Lad mig dog slå fast med syvtomme søm, at deres produkter på absolut ingen måde tåler sammenligning med forbilledet Haas Neveux. Jeg har selv et lommeur og konen et armbåndsur fra Haas Neveux, de var sammen med bl.a. C.H. Meylan, Touchon Co. og Agassiz helt på samme kvalitetsniveau som PP, AP og VC, men overlevede ikke den økonomiske depression i 30´erne. Moderne Haas&Cie er designmæssigt ganske kønne ure, men mon ikke pris og kvalitet hænger nogenlunde sammen her? Jeg ser dem ryge regelmæssigt på Ebay for håndører. Personligt ville jeg hellere købe nyt ur fra Certina eller lignende eller brugt fra Tag Heuer eller Omega for at pege på alternativer i nogenlunde samme prisklasse.
Svar
#3
Ok - tak for anbefalingerne!

Jeg har siddet og surfet lidt rundt på de nævnte mærker og kigget lidt på brugtsider. Men jeg må indrømme at det Haas & Cie ur jeg har kigget på stadig lokker mest til prisen. Det er modellen: Haas & Cie Herrenuhr VITESSE Chrono Rotgold MFH211RSA og koster kun 1000 kr.

Med den pris kan det følge mig et par år til jeg får råd til det egentlige drømmeur af Maurice Lacroix Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)