Perrelet Turbine
#21
blue Skrev:Tak for dit svar Icon_e_biggrin

Jeg prøver at tage nogle makrobilleder, når uret ankommer. Derudover har jeg faktisk lige skrevet til Perrelet vedr. urværket, så nu må vi se, hvad de svarer.
God ide i alle fald. Jeg vil gætte på at de svarer - hvis de svarer, at det er en xxx udviklet af dem i 1995 i vall de joux - som der står på deres hjemmeside. En del fabrikker, kan ikke lide at tale om basis ebauche.

Rotoren på forsiden er i øvrigt synkron med optræksrotoren. Deres virksomhed er fra 1995, hvilket jo indikerer at de har overtaget navnet. Ud fra prisen, er det ikke sandsynligt at det er en full in-house. Et in-house værk tager lang tid at udvikle, og her kom de med det samme år (1995) - og in-house er DYRT at udvikle, så jeg er ret overbevist om, at den bygger på en ebauche (basis værk). Det gør så til gengæld også, at du noget lettere kan få den serviceret osv. Du kan læse lidt her:

http://www.hautehorlogerie.org/brands/pa.../perrelet/
Uret deler givet vandene. Du vil kunne se, at du finder folk der har haft og har mange luksusure, som KlausM som finder det superfedt - og andre som vil finde rotoren for meget af en "Brian spoiler" Sådan et ur vil altid dele vandene. Det vigtigste er, at du er glad for det.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#22
Vi må se, hvad de svarer...

Jeg kan i øvrigt anbefale at kigge i nedenstående pdf-dokument (147 MB), hvor man kan læse lidt mere om Perrelet og se nogle rigtig flotte billeder af deres ure:

http://www.perrelet.com/media/downloads/...gue-00.pdf
Svar
#23
jeg synes det er et ret fedt ur, hvis du går efter et sort unik et. Perrelet laver også et fint skelet ur til en fornuftig pris niveau.
Har set lige præcis dette ur hos Reeslev et par gang men jeg ender med at købe en Hublot i stedet.
Svar
#24
Jeg vil gætte på at de svarer at det er et ETA -2892 med deres eget modul. Deres ’in-house’-betragtning er sikkert pga. modulet (så kan ’in-house’-begrebet vel heller ikke strækkes længere).

Helt standard er værket ikke, og de har da været innovative mht. dobbeltrotor. Værdien af denne kan sikkert danne grundlag for flere diskussioner.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
#25
Lyder rigtigt Tais. Det er en effekt - nogen vil elske den - andre ikke. Tag Swiss Rescue watch - som har 4 sekundvisere, for hele tiden at sikre, at der er en viser til, på den ene side af kransen måle åndedræt, på den anden side pulsen. Der kommer hele tiden en sporvogn (undskyld - en sekundviser) til - lige dér man behøver den, uden man skal vente en hel omgang.
Hvor mange menneskeliv det har sparet er nok LIDT tvivlsomt, men sjovt kan man jo mene. Resten af uret er i øvrigt med carbonfibre dial o.s.v. ganske pænt udført - og ikke helt almindeligt + let at desinficere (why)
İmage
İmage
İmage
İmage
Lidt samme effekt som dobbelt rotor ses vel - selvom filmen jo tåbeligt nok kører 8 gange hastighed eller noget i den stil - og helt så fjollet ser det ikke ud i virkeligheden Icon_redface
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#26
m.dk Skrev:Har set lige præcis dette ur hos Reeslev et par gang men jeg ender med at købe en Hublot i stedet.
Kan du huske, hvad de skulle have for det?
Svar
#27
blue Skrev:
m.dk Skrev:Har set lige præcis dette ur hos Reeslev et par gang men jeg ender med at købe en Hublot i stedet.
Kan du huske, hvad de skulle have for det?
Må erkende at jeg ikke ventede på de 147mb download, men her kan man få et indtryk af prisniveauet for Perrelet skeleton kronografer - men jeg må erkende, at jeg ikke aner om priserne er repræsentative.
http://www.skw.net/series.php?serie=SKEL...d=PERRELET
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#28
Tak, men det var nu en dansk pris på "mit" ur, jeg var interesseret i. Det kan godt være jeg misforstod m.dk's indlæg mht. hvilket ur, han havde set hos Reeslev.
Svar
#29
blue Skrev:Tak, men det var nu en dansk pris på "mit" ur, jeg var interesseret i. Det kan godt være jeg misforstod m.dk's indlæg mht. hvilket ur, han havde set hos Reeslev.

Det var Perrelet Turbine limited i hel sort/røde, hvis jeg husker rigtigt det ligger på omk. 30k.
Svar
#30
Så modtog jeg omsider svar på min forespørgsel vedr. urværket:

"I confirm you that the base of the movement is an ETA (2892) with a special decoration made by Perrelet ( bridges + oscillating weight). Then, we added an in-house module, exclusivity Perrelet."

Selve uret får jeg formentlig i morgen og derefter vil jeg poste nogle billeder Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)