Svært valg af ur 40-65k
Det er et svært valg, men mine favoritter er AP 15300 og IWC Portuguese Automatic 5001. Begge med fremragende værker i topklasse.

IWC Portuguese Chrono er også er fint ur, men værkmæssigt er det klasser under de andre to. Det afspejles jo også i prisen.

Jeg er ikke Daytona-mand Icon_e_wink

Jens-Kristian

Her er de alle tre:

İmage
İmage
İmage
Svar
Lækre ure du har valgt, men hælder også til AP

Der er et par stykker til salg på vintageure som ligger inden for dit budget.
Svejbaek

"Well, opinions are like assholes, everybody has one." Harry Callahan
Svar
Hej

Altid godt med et nyt ur. Har du set på IWC Big Pilot i stål og krokorem som standard - dette ur kan vist erhverves for ca. kr. 50000 som nyt og med en listepris på kr. 89000.

Et godt alternativ vil være Jaeger-LeCoultre W-Alarm Extreme Compresseor i stål med krokorem eller stålrem - ca. kr. 56000 nyt, listepris ca. kr. 75000.
Husk denne model er med mekanisk alarm - kan nok ikke bruges som væggeur, men en sjov detalje.

Rolex Daytona er et godt valg - har selv haft et i stål, men syntes at låsen kunne forbedres. 40mm. er uret, ovenstående er noget større, men bærekomforten er i top.

Hilsen John
Svar
Hej,

Desværre har jeg måttet indse at jeg ikke kan bære et Big Pilot (46 mm). Det ligner et spejlæg på mit standard (18-19 mm håndled). En frygtelig erkendelse at jeg aldrig kommer til at eje og bære dette ur.
Svar
İmage

Der er alt for få billeder i den her tråd... Icon_e_wink
Venlig hilsen
Jesper
Svar
Til 65K havde jeg helt sikkert taget et Daytona med rem, enten guld eller WG.. De kan findes brugte for 65K hvor de typisk er 3-5 år gamle i flot stand. Der får du rigtig meget ur for pengene, de koster ca 125-130K vejl.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Tage. Det er en DEJLIG færd du er ude på - at lede er den halve glæde!!!

Her er et link til chrono24.com - Det er en EU side, men der er ure fra hele verden!
Du skal selvfølgelig ikke bare kaste dig ud i handel over nettet hvis det ikke er noget, som tiltrækker dig, men der er rigtig mange seriøse sælgere på den side!

Linket er begrænset til nye ure, med boks+papir, indenfor EU(pga. told+moms) og nogenlunde indenfor budget(7500$ - 15000$) ::: 1200 hits, så led du bare løs!!! Icon_e_biggrin
http://tinyurl.com/2urmk49

- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
Svar
Et måske lidt irrelevant spørgsmål, men hvilken af dine 5 favoritter kan du egentlig bedst selv lide?
Svar
John S. Skrev:Et godt alternativ vil være Jaeger-LeCoultre W-Alarm Extreme Compresseor i stål med krokorem eller stålrem - ca. kr. 56000 nyt, listepris ca. kr. 75000.
Husk denne model er med mekanisk alarm - kan nok ikke bruges som væggeur, men en sjov detalje.

Rolex Daytona er et godt valg - har selv haft et i stål, men syntes at låsen kunne forbedres. 40mm. er uret, ovenstående er noget større, men bærekomforten er i top.

Hilsen John

Jeg ville bestemt give Jaeger-LeCoultre W-Alarm Extreme Compresseor'en et kik:

İmage

Jeg syntes det et måde flot og harmonisk ur, på trods at de mangle detaljer og funktioner. Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen for at bruge det som vækkeur, man skal blot husk at trække alarmen op hver aften... (I øvrigt en lækker detalje at man kan stoppe alarmen med en knap på siden og slå den til igen...)
Et ur jeg bestemt gerne slev vil eje med lænke og en carbon rem.

Omkring Daytona'en kan jeg kun sige at den har jeg haft, ikke nogen god oplevelse. Uret er bestemt lækket, men det mangler dato...

Ser frem til at høre om overvejelserne Icon_e_wink
Svar
Hey,

Uden at fornærme andre ville jeg aldrig vælge en deep sea i en situation, hvor jeg skulle udvide fra "kun" 1 - > 2 ure!!

2 ure der ligner hinanden så meget af udseende bortset fra størrelsen.... No way!!
Det tror jeg ikke vil give dig fornøjelsen ved et urskifte hver morgen!!
Find et der er markant anderledes end det du har i forvejen er mit råd!

Og skal du så udvide til en del flere ure en dag er det da bestemt en mulighed - for deep sea er jo en fed klokke!! Icon_e_wink

Jeg har i øvrigt selv en 16610, og den skiller jeg mig aldrig af med.....

God fornøjelse med dit kommende ur.

Mvh.

Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)