Svært valg af ur 40-65k
Ur Feinschmeckere,

Jeg vil sætte pris på jeres ekspertise og pathos!

Jeg bærer pt. et Rolex Submariner (ref. 16610), som jeg er ubetinget glad for. "Ursamlerens uro" er imidlertid kommet op i mig og jeg må have - mindst - eet ur mere. Jeg forestiller mig at det daglige valg mellem hvilket ur jeg skal tage på er en fornøjelse.

Jeg har prøvet forskellige ure efterhånden og "ur-feltet" er indsnævret. Prisklassen 40-65k giver god mening i forhold til værdi-for-pengene for mig.

Mine 5 favoritter til mit næste ur er:

- Rolex Deep Sea: Wow! Mere og større Rolex!
- Rolex Daytona: En klassiker - jeg elsker motorsport!
- Panerai: Fed stilren stil!
- IWC Portuguese Chronograph: Utroligt smukt!
- IWC Portuguese Automatic: Stilrent og powerfuldt på samme
tid!

Jeg er i tvivl og jeres input kommer til at påvirke mit valg.

Lad mig høre jeres pathos og ekspertise.
Svar
Skal uret købes fra nyt eller kan brugt komme på tale! For dette ville helt sikkert udvide feltet lidt Icon_e_biggrin
Simon Hedegaard
Svar
Nyt eller nyere er mit foretrukne valg. Urets stand er vigtig.
Svar
- Rolex Deep Sea: Wow! Mere og større Rolex! Fedt ur, men jeg synes at der er en tendens til at folk sælger dem igen Icon_question
Hvis jeg skulle vælge Rolex ville det ikke blive dette.

- Rolex Daytona: En klassiker - jeg elsker motorsport! Uden tvivl det Rolex jeg ville vælge. I stål ville jeg vælge modellen med hvid skive.
Men et i hvidguld kunne være endu federe Icon_e_wink

- Panerai: Fed stilren stil! Af de ure du nævner er Panerai klart mit favorit mærke.
Her er der rigtig mange FEDE muligheder. I det prisleje ville JEG kigge på 233 eller 292

- IWC Portuguese Chronograph: Utroligt smukt!
- IWC Portuguese Automatic: Stilrent og powerfuldt på samme
tid!

IWC er uden tvivl fantastiske ure, men min erfaring og viden ang. dette mærke er helt i bunden, så her skal vi have andre på banen.

Tillad mig at smide en joker ind. AP 15300
Et lækkert ur med et super værk og et ikonisk design.

Det var lige mine første tanker, som udelukkende er baseret på mine egne præferencer, da jeg jo ikke kender dig Icon_e_wink Icon_e_biggrin
Svar
Jeg ville uden tvivl tage en Daytona. Den kan bruges til det hele og er et godt supplement til en Sub.
Alternativt en AP 15300 som Kim er inde på. En IWC Port. 7 days er også super super men jeg synes de visere bør opdateres til noget mere maskulint.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak for gode input!

Jokeren AP: I forhold til AP har jeg overvejet Offshore modellen. Den er sublimt fed. Jeg ved den er favorit hos A. Schwarzenegger og de største US Basketball stjerner (de bærer den ofte i interviews). Jeg føler dog balancen tipper ift. "Value for Money" - for mig.
Svar
Hvis du har overvejet ROO, så skal du lige have et lille billede.... Icon_e_biggrin
Ja, jeg ved godt at jeg benytter enhver lejlighed...
İmage
Svar
Et fremragende ur, men dyrt.

Mit foretrukne felt er mindre. Hvad skal jeg købe? Baseret på passionen i de forrige indlæg er det Daytona.

Men er det det bedste valg i 40-65 kategorien?
Svar
Det er jo meget svært at komme med et svar på hvad der er "det rigtig" valg her i 40-65k (stort spænd) klassen
for du vil få lige så mange forskellige svar som antallet af svar,alle med deres helt egen gode grunde til hvorfor deres svar er det er rigtige.

Jeg vil vende den om og sige at for at uret skal være rigtigt for dig skal du være på den rene med hvad uret skal bidrage med til det du har nu,må det være
et der ligner det du har nu vil jeg klart sige Deep Sea (nu er jeg også vild med modellen) skal det være et der supplere det du har nu så du dækker bredere ja så
er Daytonaen (hvis det skal være Rolex) eller IWCerne gode bud,syntes du at Pams stil (som nævnt)er fed ja så er den helt klart også et godt modspil til din sub.,

AP ROO er et fedt ur men som du nævner nok lidt ud for dit budget
stod jeg med dit valg ville det blive en Deep Sea og noget JLC til at supplere med Icon_cool

God Jagt og husk at lad os vide hvad du fanger Icon_e_biggrin
Svar
Hvis jeg havde dit budget lige nu og her, ville jeg købe følgende, i nævnte rækkefølge.

Panerai 233
Panerai 292
AP 15300 sort skive.
Den nye Submariner.
Rolex Daytona SS med hvid skive.
JLC Compressor Memovox

Men som Jacob så rigtigt skriver, så har vi alle vores favoritter, men det er jo kun dig selv der kan vælge Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)