Hjælp til mit første Rolex
B. Henriksen Skrev:Hvis jeg ikke husker helt forkert, så var det noget større, og føltes bare ikke så "rigtigt" på min hånd. Første øjeblik jeg prøvede Submarineren, da kunne jeg bare mærke at det var det jeg skulle have.

Forstørrelsesglasset er en del af uret, det må jeg tage med. Men min bekymring omkring dette var dog kun, at på mit gamle seiko, der blev boblen så ridset konstant, at jeg ikke kunne se datoen. Det problem burde jeg ikke opleve med safirglas..!
Ja okay, det er også helt fair, det er trods alt dine penge. Den er lige tykkere, men de er begge 40mm. Dog gør designet på SD at det ser lidt mindre ud på armen.
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Mon ikke det er en SDDS han har prøvet ?
Svar
Kim T Skrev:Mon ikke det er en SDDS han har prøvet ?
Jo det troede jeg også, hvorfor jeg heller ikke forstod hvorfor han ikke prøvede en SD når nu han gerne vil undgå det med dato Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Til B.Henriksen

Her en lille hurtig forklaring på snakken om Seadwellere.

Der findes 2 modeller.

Den "gamle" Seadweller (SD) på 40 mm i diameter.
Denne er ca. samme størrelse som din 16610, dog lidt tykkere, og syner derfor anderledes på armen.
Der er dato på denne model uden cyklop.

İmage

Så er der kommet en ny model, som "afløser"
Den hedder Seadweller Deep Sea (SDDS) og er 44mm i diameter.
Dette er et betydeligt større ur, som giver et helt andet indtryk på armen.
Der er også dato uden cyklop på denne model.

İmage

Obs. Begge billeder er skamløst sakset far nettet.
Svar
Nu har han jo købt, og er tilfreds. Hvorfor så bringe andre ure på banen Icon_rolleyes
Svar
ClausT Skrev:Nu har han jo købt, og er tilfreds. Hvorfor så bringe andre ure på banen Icon_rolleyes

Rolig nu...... Icon_e_biggrin

Da snakken kom hen på Seadwellere, prøvede jeg bare at fortælle B.Henriksen om forskellen, på de to der blev nævnt.
Der er vel ikke noget galt i at lære mere om ure Icon_question

Efter at have læst om købsoplevelsen, er jeg ikke i tvivl om at han har valgt det rigtige.... (det der "talte" til ham)
Det er også et fedt ur, men derfor kan vi vel godt tale videre om de forskellige modeller Icon_question Icon_question Icon_question

Vi ved jo alle, at det ikke er det sidste Icon_cool
Svar
ClausT Skrev:Nu har han jo købt, og er tilfreds. Hvorfor så bringe andre ure på banen Icon_rolleyes

+1

Glem alle andre ure en tid.

vh Baun
Svar
Tillykke med dit nye ur!

16610 var også mit første Rolex - et sikkert valg.
Svar
Stort tillykke med dit nye Rolex Submariner! Icon_e_biggrin Et fantastisk ur med en lækker historie bag sig Icon_e_biggrin

Jeg har selv sådan et ur, og jeg er virkelig glad for det Icon_e_biggrin
Svar
Synes nu ikke jeg bringer andre på banen. Jeg undrede mig bare over hvorfor en SD blev vraget, og der var jo kun en måde at finde ud af hvorfor den var blevet det. Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)