Din dyreste beater?
#1
Som overskriften lyder, helt enkelt, hvad er din dyreste beater? Altså det ur, som du uden hensyntagen bruger i haven, på værkstedet når bilen skal fixes, har på i svømmehallen osv.

For mit eget vedkommende bruger jeg min DeepSea til det hele, hvilket også resulterer i at den allerede efter 6 måneder har fået en del brugsspor. Det gør mig intet da jeg synes det tilfører uret lidt karakter eller sjæl, om man vil.

Så altså, hvad er det dyreste ur i din samling, som du bruger uden forbehold?
Svar
#2
Det har jeg desværre ikke Icon_e_sad men ville meget gerne kunne tillade mig den luksus (mental brist) Icon_e_confused
Det ur jeg går med mest er en Sea-Dweller 16600 men den bruger jeg ikke til alt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
Jeg har ikke et ur jeg bruget til ALT, men min PAM111 er med på arbejde hverdag, og der er lige meget hvad der laves.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#4
Bruger også min Sea-Dweller hver dag uden de store hensyntagen....
Svar
#5
Det må for tiden være en GMT2c.
Svar
#6
Min PAM111 blev købt til at blive brugt til alt, og det er den blevet. Det er et dejligt robust ur.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#7
Nu har jeg to beater (nedenstående og Seiko Monster), så jeg er berettiget til at gradbøje; dyr og dyrere (eller billig og billigere om man vil Icon_e_smile )
Det er mit netop indkøbte Steelfish, som har gennemgået en del ’beating’ fra den tidligere ejer, men som jeg endnu selv har til gode at sætte mine egne 'markeringer' på.

İmage
Svar
#8
Jeg bruger alle mine ure i dagligdagen, men nu har kontorarbejde jo også sjældent været hårdt ved ure Icon_e_wink Roder jeg med bilerne, har jeg ikke ur på. Det er mere til besvær end gavn, når man skal have hænderne ind i krogene og chancen for både at ridse bil og ur er større end behovet for at kende klokken. Havearbejde og anden "fysisk omgang" med huset kan alle urene også godt klare og bliver det for fysisk, tager jeg uret af den tid det varer. Jeg er ikke et knokkelhoved med mine ure Icon_e_wink

Så jeg vil da kalde mine dyreste ure for daily beaters. Så mit dyreste daily beater er et af følgende:
AP RO Chrono 18 k
Rolex Cosmograph ref. 6263
PP Nautilus ref. 3710
Rolex DRSD

/Mads
Svar
#9
Jeg bruger generelt bare det ur jeg har på - hvis det ikke er et guldur.

men jeg tager jo oftest ur på efter hvad jeg skal - og skal jeg på jagt, ud med hundene eller lignende er det dyreste somm jeg bruger dette:

İmage

Det er på ingen måde mere robust end et almindeligt - det vi kalder dress ur fra tiden. Samme værk som i Constellation og kransen gør den vel nærmest mere sårbar. det er udelukkende et spørgsmål om stil, tror jeg.

Det mest robuste er nok en 30 mm med cal 267/9 i en kasse med skruebagside fra 57 b- 63. Det tror jeg man kan teste op mod de feste ander ure (også nye) - og det vil klare sig godt undtagen i vandet!

vh baun
Svar
#10
Hej derude.

Jeg bruger mine ure i vejrdagen, men skal jeg i haven, garagen eller noget andet praktisk ligger jeg altid uret fra mig, og når jeg er aktiv med sport bruger jeg mit Polar pulsur. Jeg har det lidt modsat andre på denne tråd, jeg passer meget på ikke at få lavet nogle ridser og hakker, så jeg har ikke nogen decideret beater der "må" få skrammerne.

God weekend, med dejligt vejr til alle.

Mvh Peter.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: