Ødelagt krans
Hej forum Icon_e_smile

Kransen på mit Black Monster er blevet utrolig svær/umulig at dreje Icon_e_sad
Har ingen idé om hvordan det er gået til, det er nærmest sket overnight Icon_cry
Hvad kan der være galt og hvem kan evt. fixe det ?

MVH Tobias
Seiko Black Monster
Citizen Nighthawk
Svar
Der kan være lidt støv, sand eller lignende som har sneget sig ind bag kransen. Evt skal du prøve at tage den af og rengøre Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Tak for svaret Icon_e_smile
Er det selve kransen jeg skal tage af Icon_question

Mvh Tobias
Seiko Black Monster
Citizen Nighthawk
Svar
Tobias Skrev:Tak for svaret Icon_e_smile
Er det selve kransen jeg skal tage af Icon_question

Mvh Tobias
Ja Icon_e_smile Den burde du kunne tage af ved at sætte et knivblad derind også vippe. Men prøv at hør Joepete herinde fra, han ved det hvertfald Icon_mrgreen
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Hvis lunetten har fået et slag, så skal den rettes op hos en urmager. Peter har engang klaret en af mine ved at slibe den lige efter et stød Icon_e_wink

Der kan do også være kommet skidt under lynetten. Prøv at følge nedenstående liste, og se om det har hjulpet efter hvert punkt - så er du fri for at gå videre til næste punkt Icon_e_smile

1. Balje med varmt vand. I med uret og drej lynetten i vandet nogle gange og se om det hjælper
2. Forsøg med tandtråd at komme ind under lynetten for at rengøre
3. Vip lynetten af med et smalt objekt. Du vil ved at følge lynetten rundt, finde en lille "åbning". Vip her. Rengør og check at pakningen sidder korrekt. Smør pakningen med lidt silicone olie og brug overdelen af et plastic pilleglas for at få lynetten korrekt monteret igen - kræver til tider nogle forsøg, da lynetten skal sidde helt korrekt for at virke.
4. Smut til din urmager Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Icon_e_smile

Tak for de gode råd, nu virker kransen perfekt igen Icon_e_biggrin

Mvh Tobias
Seiko Black Monster
Citizen Nighthawk
Svar
Hvor langt ned i rækken måtte du gå, før tingene igen fungerede ?
De venligste hilsner, John
Svar
Måtte helt ned til step 1 Icon_rolleyes
Det var ikke en løsning jeg selv havde kommet på, fordi jeg var lidt bekymret for om uret var blevet utæt ved kransen og der derved ville komme vand ind i uret, men det var så ikke tilfældet Icon_e_wink
Igen tak for jeres gode råd Icon_e_biggrin

Mvh Tobias
Seiko Black Monster
Citizen Nighthawk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)