Tissot - ska' den på møddingen eller ?
#1
Hej!

I forbindelse den køb af et brugt Seamaster fik jeg denne Tissot med i handlen, det er arvegods så alder er ukendt for sælger men de andre ure jeg så på var fra 1950-1985. En urmager havde sagt det var et ældre ur, det er mekanisk.
Er der nogen der kan bestemme alder og om der kan blive til et nyt glas til Seamasteren hvis jeg sælger den.

På forhånd tak.
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#2
Det kan du da sikkert få et nyt seamaster glas for hos en af vintageurmagerne. Spørg f.eks Krognos. Det er forgyldt - hvilket ikke er topmode og ofte bliver slidt igennem - og jeg vil sætte det til 1970 eller lige før. Skiven ser da flot ud. Jeg kunne tro det ikke er ret stort? 33mm måske 34 mm?

Hvis du ikke vil gå med det, så er det jo bare at sætte det til salg herinde eller andre sites eller hos en vintageurmager i bytte for et glas, men jeg synes det er ganske fint - og ikke ser særligt slidt ud.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
hannover_dk Skrev:Det kan du da sikkert få et nyt seamaster glas for hos en af vintageurmagerne. Spørg f.eks Krognos. Det er forgyldt - hvilket ikke er topmode og ofte bliver slidt igennem - og jeg vil sætte det til 1970 eller lige før. Skiven ser da flot ud. Jeg kunne tro det ikke er ret stort? 33mm måske 34 mm?

Hvis du ikke vil gå med det, så er det jo bare at sætte det til salg herinde eller andre sites eller hos en vintageurmager i bytte for et glas, men jeg synes det er ganske fint - og ikke ser særligt slidt ud.

vh

Det er 33 mm og i meget fin stand

Jeg har googlet uden at kunne finde et magen til, heller på salgssider har jeg fundet noget der ligner så derfor spørger jeg om hvad jeg kan tillade mig at tage for det.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#4
33 mm og forgyldt er ikke top$ på salgsmarkedet. Man må vide hvad der ligger i det for at blive præcis. Det er nok fra Omega perioden hos Tissot. Et hurtigt skud - 1500 kr kunne man prøve med. 500 kr går hurtigere Icon_e_confused Kald det unisex - for det kan sagtens vare et pige/kvinde ur til de lejligheder det kan passe.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Hej!

Nu har jeg fundet et identisk ur på nettet. Der var et billede af værket men ingen datering og jeg kan heller ikke finde noget på cal. 791. Kan nogen hjælpe men årgang?

På forhånd tak

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#6
TDN Skrev:Hej!
Nu har jeg fundet et identisk ur på nettet. Der var et billede af værket men ingen datering og jeg kan heller ikke finde noget på cal. 791. Kan nogen hjælpe men årgang?
På forhånd tak
Mvh Thomas
Ofte er der lidt hjælp at finde på "Ω Link Centralen"
I det Tekniske afsnit findes linket: "Kaliber guide", Ranfft, illustreret. - Anvendes dette link, kan man indsætte "tissot 791" i søgefeltet, og få følgende (klikbare) resultat.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#7
Geodoc Skrev:
TDN Skrev:Hej!
Nu har jeg fundet et identisk ur på nettet. Der var et billede af værket men ingen datering og jeg kan heller ikke finde noget på cal. 791. Kan nogen hjælpe men årgang?
På forhånd tak
Mvh Thomas
Ofte er der lidt hjælp at finde på "Ω Link Centralen"
I det Tekniske afsnit findes linket: "Kaliber guide", Ranfft, illustreret. - Anvendes dette link, kan man indsætte "tissot 791" i søgefeltet, og få følgende (klikbare) resultat.

Med venlig hilsen - Geodoc

Super, den kendte jeg ikke, takker mange gange.

Findes der en lignende guide som Omega vintage guide for Tissot?

Mvh
Thomas

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)