14-05-2010, 12:43 AM
Joepete Skrev:Jeg kan godt følge din tankegang, John, men med Seiko, der giver det dog ingen mening at opsætte et minimumskriterium om 300m vandtæthed. Seikos "Professional" ure starter ved denne grad af vandtæthed, og der findes masser af andre Seikøer, som kan klare den brug, som du her taler om.Fuldstændigt ret i. Alt derudover er bare sjovt - men det er jo også tilladt - og giver måske nogen en større sikkerhed for at den klarer den almindelige dykning. Det tror jeg dog faktisk er ret uden betydning i forhold til at dykke 20 meter.
Seiko har konstrueret divere i mange årtier, og de er rigtig gode til det. Over årene har de introduceret en masse nye "teknologier", og de har hele tiden gjort deres divere bedre og bedre. Af en eller anden årsag, så er de ikke røget med på bølgen om at konstruere divere, som kan holde til meget høje dybder. Som jeg har lært firmaet at kende, så er der en logisk årsag hertil: Uret sidder på håndleddet af et menneske, og derfor er et max på 1000m rigeligt - og det har fabrikanten jo egentlig ret i
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)