Scubadiver VS Seaurchin
Jeg er den glade ejer af et Orange Monster, og siden jeg købte det er min kærlighed til SEIKO blevet helt enorm. Jeg er derfor nu i den situation at jeg gerne vil udvide samlingen med et nyt ur!
Jeg har lige nu to i hovedet:

Seiko Seaurchin - SNZF17K1

Seiko Scubadiver - SKX007K2

Jeg ved godt at scubadiver’en kan gå ned til 200m – og Seaurchin kun kan gå til 100m. Det er ikke vigtigt for mit valg da jeg allerede har et Monster som jeg bruger når jeg snorkler/dykker.
Jeg hælder nok mest til Seaurchin – men da jeg har fundet dem til samme pris vil jeg høre jer kyndige ur-eksperter på det Japanske område til råds?
Svar
Velkommen til forum, MathRoth Icon_e_smile

Kvalitetsmæssigt er SKX007 et stykke over SNZF17. Førstnævnte er en diver og den anden er et sportsur. Både kasse, lynette, pakninger og ringe inden i uret er væsentligt bedre konstrueret på en SKX007 end på den anden, som du sammenligner med. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg nappede en 007 af de to, som du lister her - men præferencer varierer jo Icon_e_wink

I øvrigt kan jeg nævne, at SKX007 har meget lange og stolte traditioner. Modellens slim-case design kan spores helt tilbage til slutningen af 70´erne, og selve grund-designet et årti tidligere, så det er en rigtig Seiko klassiker, som du dér har fået kig på Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Velkommen til forum, MathRoth Icon_e_smile

Kvalitetsmæssigt er SKX007 et stykke over SNZF17. Førstnævnte er en diver og den anden er et sportsur. Både kasse, lynette, pakninger og ringe inden i uret er væsentligt bedre konstrueret på en SKX007 end på den anden, som du sammenligner med. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg nappede en 007 af de to, som du lister her - men præferencer varierer jo Icon_e_wink

Tak for velkomsten! Jeg kan se du er én af de helt aktive her på siden. Jeg er meget i tvivl. Grunden at jeg er mest begejstret for SNZF17 er designet som virkelig er simpelt og lige til. Har du selv haft SKX007 i din samling på et tidspunkt?
Svar
Desværre er den udgave af SKX007 jeg har fundet heller ikke med oysterlænke, som jeg virkelig ville sætte pris på.
Svar
Der har været mange SKX007´ere igennem svingdøren her hos mig Icon_razz Modellen er super klassisk og yder en rigtig god værdi for pengene. Den er en ægte diver, og den er både godt og solidt bygget Icon_e_smile Hvis du vil læse lidt mere om modellen, så kan du svinge forbi tråden "Små japanske aha´er", eller bruge søgefunktionen øverst til højre Icon_e_wink

İmage

Lænken til den SNZF model, som du har kig på, er ikke i samme kvalitet som Oyster lænken til SKX007 - og den er i forvejen ikke noget at skrive hjem om, for nu at være helt ærlig ... Icon_e_confused Icon_redface Jeg foretrækker modellen på nato rem eller på gummirem.

Der findes imidlertd nogle rigtig gode aftermarket oysterlænker, med massive endeled, som tager fat springbars. Du kan finde dem fra en ebay forhandler i Canada. William Jean, er mandens navn. Han er good guy og med på de internationale Seiko/Citizen fora Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Super, det er helt sikkert også en model jeg godt kan lide - og til prisen burde det ikke tage lang tid at få skrabet sammen til den også.
Jeg har imellemtiden valgt og gå efter min første indskydelse og bestilt SNZF17'eren - og så håber selvfølgelig bare at det er bedre kvalitet end det Quartz-basserede Michael Kors den glædeligt skal erstatte!

Understående link hvor de to ure blev holdt op ved siden af hinanden hjalp mig med at beslutte hvilket jeg følte ville passe bedst på min arm:
http://yeomanseiko.spaces.live.com/Blog/...2537.entry

Men tak for tilbagemeldingen og tiden! Jeg har noteret mig det - og over sommeren kan jeg måske udbygge min nystartede japanske samling, med et SKX007!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)