Bad Guys - Svindel forsøg
PAS PÅ MICKI CHRISTENSEN - Telefon xx811000 - HAN ER EN SVINDLER

Jeg blev ringet op tirsdag aften i sidste uge af en som udgav sig som Micki Christensen, har fortalte at han var blevet slået ned på åben gade og havde fået stjålet sin Hublot, har spurgte om jeg havde en liggende eller hvad jeg ellers havde.

Jeg fortalte at kunne se alle mine ure på mywatch.dk, han spørger så om financiering og jeg fortæller at jeg samarbejder med Sparbank A/S og at han kan søge online på min hjemeside.

Næste formiddag bliver jeg ringet op fra Sparbank de fortæller at de har godkendt et lån på 100,000 dkr. til ovenstående, vi snakker lidt frem og tilbage, og jeg beder dem sende en mail som bekræftelse, han lover at sende den dagen efter grundet møder, og beder mig ordne resten med køber direkte.

Da jeg checker telefon nr. på de gule sider stemmer nummer, navn og adresse ikke overens, jeg ringer derfor til Sparbank A/S for at få verificeret køber, og imens jeg taler med Sparbank A/S ringer min mobil - det var Micki Christensen der ville fortælle mig at han havde fået en mail på lånebeløbet.

Sparbank A/S var med på en lytter, og jeg bad køber om at videresende sin mail, men desværre kunne han ikke gøre det her og nu - det var det sidste jeg hørte til Micki Christensen - efterfølgende kunne medarbejderen hos Sparbank fortælle mig at han tidligere havde søgt dem om lån, men som han fortalte ville han aldrig kunne få et lån.

Så pas på derude, bittert at miste et ur på den måde.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Tak for din "heads up" Icon_exclaim Det var super godt at du var så vågen, Bjarne Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Man skal da godt nok også være vågen !! Icon_e_surprised
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Bjarne Skrev:[b]
Næste formiddag bliver jeg ringet op fra Sparbank de fortæller at de har godkendt et lån på 100,000 dkr. til ovenstående,

Bjarne, jeg forstår det ikke helt. Hvis Sparbank har godkendt lånet, har personen vel penge 100K som han kan gi' til dig for uret? ...hvordan kan det så ende med at 'gå ud over dig'?
Svar
Claus_K Skrev:
Næste formiddag bliver jeg ringet op fra Sparbank de fortæller at de har godkendt et lån på 100,000 dkr. til ovenstående,

Bjarne, jeg forstår det ikke helt. Hvis Sparbank har godkendt lånet, har personen vel penge 100K som han kan gi' til dig for uret? ...hvordan kan det så ende med at 'gå ud over dig'?

Sådan som jeg læser det, er pointen at det netop IKKE var Sparbank, der ringede tilbage, men én der udgav sig for at være fra banken.

Bjarne checkede jo op på nummeret (der ikke stemte) og lavede en kontrolopringning, hvor banken tilkendegav at vedkommende ikke ville kunne låne pengene.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Claus_K Skrev:

Det var der han prøvede at bøffe mig, det har sikkert været ham selv der ringede op 1. gang Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
Arhh, klart nok. Sikke en tosse...men godt at du opdaget det Bjarne...rimelig vaks er du Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)