Små japanske "aha´er" !
Hej

Jeg har iøjeblikket et Seiko 6309 til reparation, hvor den eneste fejl er et forkert glas, glasset er for lavt, og det gør at sekundviseren går imod glasset, og så kan uret ikke gå rigtigt, men jeg afventer iøjeblikket på et nyt glas fra Seiko Danmark.

MVH Peter
İmage
Svar
I 1978 afløste den shroudede 7549-7009 sin Hi-beat automatic kollega 6159-7010. Man anså dette som et teknologisk fremskridt, da man kunne erstatte det automatiske urværk i 6159´eren med det håndsamlede quartz værk i 7549´eren, og dermed introducere det første professionelle dykkerur i verden, som var udstyret med et specialdesignet, robust og præcist japansk håndsamlet quartz værk Icon_cool

İmage

Tak til Jon fra Australien for lån af foto Icon_e_wink

P.S.: Det bliver spændende at få 6309´eren hjem, Peter Icon_e_wink Jeg er faktisk meget overrasket over, at der kan skaffes originalt glas til denne model Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
Tro mod sine historiske rødder, høj finish, god lume og den geniale løsning med ratcheting diver ekstension får mig til at vende tilbage til SBDX001 gang på gang Icon_cool

İmage
Svar
Hej Joepete

Jeg må da indrømme at jeg gerne så en Seiko Marinemaster i samlingen igen, men så skulle den være komplet med lænke, gummirem, boks og papirer, det havde mit første eksemplar ikke, men jeg savner alligevel det ur. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
I 1986 introducerede Seiko deres første slim-case "Professional" diver, 7C43-7010. Uret var udstyret med 7C43 quartz kvalitetsværket, som havde robusthed som sin fremmeste parameter. 7C43-7010 modellen har flere tekniske lighedspunkter med Seikos daværende "Professional" divere - de store shroudede divere, som kunne gå ned til 600m - "Tundåserne". Nedenstående eksemplar er produceret i september 1987, og står fuldstændig originalt Icon_e_biggrin Jeg har bestilt safirglas til uret, så Peter får lov til at skrue i endnu en af mine gamle Seikøer ... Icon_redface

Jeg elsker urets enkle æstetiske udstråling, som med kun "Seiko", "Professional" og "200m" på skiven er LIGE i øjet Icon_e_smile Derudover, så må jeg jo erkende, at jeg er dybt fascineret af de gamle Seiko quartz divere, og den utrolig gedigne konstruktion, som Seiko med disse værker har bedrevet: Håndsamlede high-torque "maskiner", som så langt fra er "bare et quartz værk" Icon_e_wink Icon_cool

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Hej Joepete

Jeg er ejer af et ur næsten mage til, det er produceret i 1986 jeg købte det som nyt i 1988, og der står Professional Divers 200m
og uret er med 7c43 værk og streg 7000. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Gad vide hvad forskellen på 7000 og 7010 er, Peter ? Dagsangivelsen på dag-/datohjulet (Eng/Kanji på 7010) ? At din model kom på lænke, originalt ? Eller ... ?
Svar
Hej Joepete

Såvidt jeg husker er min med engelsk/Tysk dagangivelse, og den er født med lænke, jeg har dog sat den originale gummirem på. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
Tak for tilbagemeldingen, Peter. Godt at høre, at jeg ikke var HELT ved siden af Icon_e_wink

I øvrigt, så er der snart et spændende batteri-skifte-job på vej til Horsens Icon_e_wink Icon_e_biggrin
Svar
Hej Joepete

Det glæder jeg mig allerede til. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)