Omega billeder fra BaselWorld
#11
Jeg vil umiddelbart gætte på at en Flightmaster har lettere ved at komme i min samling end en X-33

Men man ved aldrig hvad der kommer forbi.

vh baun
Svar
#12
Baun Skrev:Jeg vil umiddelbart gætte på at en Flightmaster har lettere ved at komme i min samling end en X-33

vh baun
Enig - flightmaster - ville være mere end velkommen - men X-33 - ja også den

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#13
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:Jeg vil umiddelbart gætte på at en Flightmaster har lettere ved at komme i min samling end en X-33
vh baun
Enig - flightmaster - ville være mere end velkommen - men X-33 - ja også den
vh
Jeg kan fornemme en vis forståelse for Flightmasteren, - og helt ærligt: Det er også et ur, der er vanskeligt at "koncipere".
Ejerskab af "sådan en klods" (citat: Baun) - skyldes sjældent udbruddet, "Nejjjj hvor er det et smukt ur"; men snarere, "Hvor har det dog karisma, og er helt sit eget".

Hvis interesse, så er det blot at vælge:
İmage
Her: Generation 3: Ref 145.0036 kaliber 911 - - - Generation 1: Ref 145.0013 kaliber 910
Versioner med gule visere kaldes, "Pilote" og versioner med røde visere kaldes, "Hedge hopper"


Egne brugserfaringer er, at 911 kræver en lidt mere "tilspændt" lænke, da det marginalt højere beliggende tyngdepunkt medfører lidt tendens til at "slaske".
Ingen af urene er dog ubehagelige at gå med, og forliges godt med skjortemanchet på grund af den kegleagtige grundform uden fremspringende og "i hængende" lynettekant.

Bortset fra, at den stakkels urmagers ur har måttet holde hårdt for i denne tråd, synes jeg godt om dette ur på udstillingen:
İmage

Det er nøgternt, klassisk og stilsikkert. Men kunne Ω da bare "have styret sig" og anvendt en cirkelformet dekoration på viseren, i stedet for (den overdrevne) brug af logoet "Ω"
... sådan som på næste billede:
İmage
... er ur, som jeg også finder aldeles "appetitligt"

Underligt nok er det de 2 ovenstående ure, der har "vundet mig mest", fremfor de mere "sporty, dramatiske og særegne" nyheder; der ellers nyder min opmærksomhed Icon_e_wink
(man er nok ved at blive en "gammel stilfærdig morfar" Icon_redface )

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#14
ok du får den nederste, så nupper jeg den øverste af de 2. Jeg synes at logoet i viserne er ok og hornene på det ur er smovs.

men hvor gamle er de 2 - begge nye?

vh Baun
Svar
#15
Geodoc Skrev:Bortset fra, at den stakkels urmagers ur har måttet holde hårdt for i denne tråd, synes jeg godt om dette ur på udstillingen:
İmage

Det er nøgternt, klassisk og stilsikkert. Men kunne Ω da bare "have styret sig" og anvendt en cirkelformet dekoration på viseren, i stedet for (den overdrevne) brug af logoet "Ω"
Med venlig hilsen - Geodoc
Jeg tror bare de syntes at det skulle ligge op af mange gamle ure - lommeure specielt med ornamenterede visere. Der findes en række helt fast godkendte visere - jeg har ikke lige min bog her - men et billede af et af mine egne, kan give en ide:
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#16
Baun Skrev:ok du får den nederste, så nupper jeg den øverste af de 2. Jeg synes at logoet i viserne er ok og hornene på det ur er smovs.
men hvor gamle er de 2 - begge nye?
vh Baun
Billederne stammer fra linket øverst i tråden, hvor en fotograf har taget billeder af revl og krat hos Omega på BaselWorld; men har været meget sparsom med beskrivelser og kommentarer.
Også andre steder på internettet har man undret sig over uret.
Det formodes, at være et nyt "museum piece" ????
Så vi er fremme ved, at jeg ikke aner noget om det; men blot synes det er overordentligt smukt Icon_rolleyes

@Hannover
Det var en god sammenligning, at viserne har rod i gammel tradition, og dermed forekommer mindre "poppede".

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)