Er der int for et foredrag af Michael fra urmagerskolen,....
#1
omkring co-axialgang og hvad deraf følger. Michael er lærer på Den Danske Urmagerskole og har givet et forhånds tilsagn på at han vil holde et foredrag omkring co-axialgangen.... hvad der af følger er måske lidt op til os. Har tænkt på ham til urrally 2010, men det var lige tidligt nok, og ok for det. Han har som skrevet givet tilsagn om et foredrag senere engang efter ca. 1.9.2010, og da jeg jo går og leger med tanken om et åbent hus arrangement i mit værksted herhjemme, kunne det jo være en mulighed, evt med rundvisning på Gramslot, det vil tiden vise.... Skal lige ned og se om det er et mekaniske tårnur der er i gavlen, der er ihvertfald noget med en dame der går igen. Så vi kan komme langt omkring... Icon_e_surprised
Er der nogen interesse vil jeg arbejde videre med ideen, ellers går det bare i sig selv igen, og det var det. Så giv lige nogle tilsagn om hvad der kunne være interesant for jer. Co-axialgangen er jeg selv vældig int. i. Det er trods alt det sidste store der er sket inden for urkontruktioner i nyere tid, ellers skal vi da nogle år tilbage siden der sidst skete så store ting.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#2
Ja tak - meget gerne.
Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#3
Klart interesseret Lars!
Svar
#4
ja da - uden at det skal ses som tilsagn om at jeg rent praktisk kan indpasse det til den tid, men samlet lyder det skam godt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Jep, spændende....
Svar
#6
Nu er jeg så heldig at have ham lige for tiden, på mit skoleforløb på DDU. han har nævnt for os, at vores klasse bliver forsøgs kaniner til hans foredrag om den co-axiale gang. Han snakkede også om at han var blevet tilbudt at tale til Urrally men det var han ikke helt klar til.
Michael er en super behagelig fyr, og super dygtigt til urmager-faget. Han bruger både kroppen og diverse lyde når der skal forklares om funktioner i ure eller opbygningen af magnetfelter osv.. Det er meget sjovt men også lærerigt
Så det kan kun anbefales at sige ja til en mulighed for at høre hvad han har på hjertet Icon_e_smile
Smør først, prøv bagefter
Svar
#7
Jeg syntes også at det lyder rigtig spændende Icon_e_biggrin
Også det med hende damen Icon_e_wink
Svar
#8
Se nu er det SGU, træls. I skriver alle ja det lyder int., men er det, det hele. Har I ingen yderligere ideer til hvad vi kan komme ind på.
Jeg har selv haft flere kursus'er hvor Michael har undervist og ved at vi kan få nogle gevaldige diskusioner, bare ham og mig imellem. I skulle jo også gernevære med, ellers er jeg bange for det ret hurtigt bliver mega meget nørdet og mange er koblet fra. Så prøv nu lige at komme med nogle ideer eller input... Icon_e_confused
Både Michael og jeg selv har en stor int i gamle stor-ure, hvilket helt sikkert ikke vil int mange herinde, så kom nu ud af busken, det er nu vi kan komme til noget af det sjove.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#9
Jo Lars - jeg forstår. Jeg vil bare selv nødigt rode for meget med det, før ur 2010 er klar. Nogen vil måske skulle vælge - selv om jeg ved det ikke er ment som konkurrence - så, derfor ikke så mange aktive forslag fra mig, ud over at det er interessant som emne - og i den helt pjattede afdeling - når man nu kan læse:
Citat:Michael bruger både kroppen og diverse lyde når der skal forklares om funktioner Det er meget sjovt
så står det klart at man ikke må gå glip af den co-axiale gang forklaret med lyde, som med lidt held kan være forskellige sjove kropslyde - balancen svinger prut prut prut - og kl 12 skifter datoen - bøvs Icon_redface Icon_redface Undskyld DennisP og øvrige - rent barnligt pjat fra min side - skal muligvis ikke ske igen.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
hannover_dk Skrev:....rent barnligt pjat fra min side - skal muligvis ikke ske igen.
vh
Er vild med at du skriver muligvis Icon_mrgreen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)