Seamaster Chrono ref. 2598.20
#1
Jeg skulle montere ekstra lænkeled på min 2598.20 (SMP Chrono) og fik vendt pin´en forkert da jeg indsatte den igen Icon_redface Icon_redface Icon_redface Hvordan får jeg den nu ud igen ? Jeg har prøvet at trække den ud med en fladtang, men den sidder HELT fast ... sådan føles det i hvert fald.

İmage

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#2
Kan det tænkes, at der sidder noget gevind i hullet, som yder modstand ??

Måske skal du bare "skrue" pinden lidt til den ene eller den anden side, for at løsne den.

Udelukkende et gæt !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Jeg har med tangen forsøgt at trække, dreje/skrue og så har jeg prøvet at kombinere, så jeg drejer og trækker samtidigt ... no result ... Icon_e_sad

Lænken er lige nu "indisponibel" Icon_redface og den originale gummirem er først på vej, så derfor måtte jeg ty til en Nato rem, for at få prøvet uret på armen.

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#4
Joepete Skrev:......så derfor måtte jeg ty til en Nato rem, for at få prøvet uret på armen.
İmage
Faktisk ikke en dårlig combo, men jeg er jo heller ikke så meget til lænker Icon_e_wink
Svar
#5
Det burde være muligt at trække den ud. Evt. træk den ud i den modsatte side.....
Svar
#6
Pin´en er kun slået 1/4 i, så jeg kan ikke komme til den fra den anden side ...

Lume shot´et skal da også lige med Icon_e_biggrin

İmage

Jeg er vild med urets hvide skive, de små røde/orange "peppere" på skiven, og så er forarbejdningen på kassen super lækkert udført. Uret har en god størrelse og vægt, så alt i alt er jeg glad for den nytilkomne Icon_e_biggrin Det bliver dog spændende at få uret på lænke ...

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#7
Lækkert - kan vi ikke lige få et billede at lænken og pinden som det ses?? Selvfølgeligt SKAL den kunne komme ud.

Har du prøvet at lægge lænken i noget MEGET varmt vand (90 grader)et stykke tid . det KUNNE udvide lænkens hul mere end den runde pind, men jeg kan ikke helt lige forestille mig problemet.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Det kan godt være en den skal kunne komme ud, men det tror jeg, at nogle har glemt at fortælle den ... Icon_e_confused

Jeg nåede at få banket pin´en en smule i, før jeg opdagede fejlen. Den er nu bøjet, da jeg har rodet og regeret med den ... Icon_redface
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#9
Den skal da kunne komme ud. Prøv med en masse varme på lænken - sæt lænken så den bliver hvor den er og så du kan komme til at trække helt lige ud i pinden og træk og drej lidt - ja det ved jo du har gjort, men varme på lænken i massevis og et helt lige greb med noget der virkeligt holder fast i den dumme pind og en lænke der sidder helt fast så du kan bruge alle kræfterne - så SKAL den kunne komme ud.
Ret beset bør en endnu tyndere pind fra den anden side også kunne skubbe med(slås let til?)?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Jeg har simpelthen ikke turdet hive så hårdt, da leddene omkring pin´en så giver sig ... men det kan der måske ikke ske noget ved ?
De venligste hilsner, John
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)