Hvor blev Morgan af?
#21
Jeg syntes IKKE at der har været for meget snak om snobberi eller jantelov herinde.
Det er yderst sjældent at det er prisen der blever snakket primært om.
Jeg ved der har været en tråd fra tid til anden, som måske har drejet derhenad........
Men der er sgu ikke særligt tit Icon_e_confused

Den generelle tone herinde vedr. dette emne syntes jeg er fin.
Jeg føler ikke at der er nogen der har ondt i rø... over et Patek, når de endelig kommer på tale herinde. Tværtimod.
Og ja, som Mads skriver, så snakkkes der ikke særligt meget Patek og lign herinde.
Men er det ikke bare fordi at de færreste herinde har økonomisk spillerum til sådan et ur Icon_question
Jeg elsker at se billeder af, og læse om div. Nautilus. selv om at jeg sikkert aldrig får råd til et.

Jeg syntes nærmere at folk som regel reagerer med, wow, lækkert ur, jeg er misundelig på den fede måde Icon_cool
når virkelige high end ure vises frem.

Jeg tror derudover at det mere er kommentarerne, der fra tid til anden dukker op vedr. low end ure som går nogle folk på.
Men jeg syntes på INGEN måde at tonen herinde generelt ligger op til hverken snobberi eller jantelov.
Måske folk nogle gange ligger mere i kommentarene, end der var påtænkt fra skribentens side Icon_question

Som Baun har skrevet i en anden tråd, så kan det nogen gange være svært at tyde andres folks humor og lign. ved hjælp af det skrevne ord Icon_e_wink
Men kom frisk med de high end ure som der snakkes om. Jeg elsker at læse om og se på billeder af begge ender af skalaen Icon_e_biggrin
Især fordi jeg sgu sikkert ikke får råd til at købe dem selv, og derfor må "nøjes" med at glæde mig på alle andres vegne Icon_e_biggrin
PÅ DEN FEDE MÅDE.........
Svar
#22
Mads Gjødesen Skrev:Forumet har mistet en del kyndige folk gennem tiden, hvilket nok er en naturlig udvikling for de fleste samlere, at de finder deres niche og finder ligesindede på udenlandske fora. På disse fora ligger fokus på urene, og ikke på hvad de har kostet eller om det er købt for at flashe dem og spille smart på den lokale café Icon_rolleyes

/Mads

Nogen vil tale om teknik og kassefinish
Nogen vil snakke om brand
Nogen vil tale om historie
Nogen vil tale om hvad urene signalerer
Nogen vil tale om priser på urene
Nogen vil snakke om det hele

en siger mere rummelighed - det må vel betyde, at vi kan tale om det hele, så hvorfor denne trang til at sige: Lad os nu tale om ure (underforstået - det jeg mener er ure).

Det er da alt sammen om ure - omend med forskellige vinkler.

Eller er det sådan, at det er bedre, at tale om vintage ure, værker og tekniske detaljer end signaler og priser/afskrivning osv. Det kunne man godt få indtryk af.

Men hvorfor skulle det være det? Er det fordi den del af debatten kommer for tæt på "personlige ting" eller?

vh baun
Svar
#23
Baun Skrev:Nogen vil tale om teknik og kassefinish
Nogen vil snakke om brand
Nogen vil tale om historie
Nogen vil tale om hvad urene signalerer
Nogen vil tale om priser på urene
Nogen vil snakke om det hele

en siger mere rummelighed - det må vel betyde, at vi kan tale om det hele, så hvorfor denne trang til at sige: Lad os nu tale om ure (underforstået - det jeg mener er ure).

Det er da alt sammen om ure - omend med forskellige vinkler.

Eller er det sådan, at det er bedre, at tale om vintage ure, værker og tekniske detaljer end signaler og priser/afskrivning osv. Det kunne man godt få indtryk af.

Men hvorfor skulle det være det? Er det fordi den del af debatten kommer for tæt på "personlige ting" eller?

vh baun
MEGET ENIG............. For en gangs skyld Icon_e_wink
OBS. Bemærk smiley...
Svar
#24
Jeg interessere mig ikke meget for High End ure. Men jeg holder stadig på at vi skal have et "High End" Forum.....
Svar
#25
Mads, hvis du synes, at der er meget jantelov herinde, så prøv at besøg tzuk Icon_e_biggrin Her er det 'Homage' ure, der er i højsædet. Derudover kan jeg godt forstå, hvad du mener.

Morgan: Tak for en stor indsats.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#26
Jeg har i mere end én tråd inddirekte fået ord som "arrogant holdning"og "snobbet" smidt i nakken pga. udtalelser om, at jeg ikke syntes nyere ure til under 5-10 k var synderlig (horologisk) interessante. Fair nok hvis man skrev low-end urene var noget lort, men det er jo aldrig tilfældet, og heller ikke sandheden...

Jeg vil dog godt pointere at flertallet herinde ikke har disse Anne Marie Helger holdninger mod high-end, og 19 ud af 20 indlæg er tolerante og venlige Icon_e_biggrin Men der skal kun ét indlæg til at ødelægge en konstruktiv debat desværre.

Der er ikke yderligere grund til at puste til ilden, så jeg vil blot opfordre til lidt tolerance uanset interesse Icon_e_wink Det er også sundt med lidt debat så forummet ikke bliver et tandløst rygklapper-billedkavalkade-forum Icon_e_wink

/Mads
Svar
#27
Baun Skrev:en siger mere rummelighed - det må vel betyde, at vi kan tale om det hele,.....

Det er da alt sammen om ure - omend med forskellige vinkler.

Eller er det sådan, at det er bedre, at tale om vintage ure, værker og tekniske detaljer end signaler og priser/afskrivning osv. Det kunne man godt få indtryk af.

vh baun

Med "rummelighed" mente jeg især viljen til at acceptere, at det kan være mennesker, som mener noget andet end én selv.


Ja, jeg mener faktisk, det er mere interessant ("bedre") at diskutere design, teknik, udvikling o.s.v. end om X mener at Y kr. er latterligt meget for et ur, og han maksimalt nogensinde vil give Z kr. for et armbåndsur.

Jens-Kristian
Svar
#28
JK Skrev:Med "rummelighed" mente jeg især viljen til at acceptere, at det kan være mennesker, som mener noget andet end én selv.
Jens-Kristian

Enig - og det skal jo så gå begge veje.

JK Skrev:Ja, jeg mener faktisk, det er mere interessant ("bedre") at diskutere design, teknik, udvikling o.s.v. end om X mener at Y kr. er latterligt meget for et ur, og han maksimalt nogensinde vil give Z kr. for et armbåndsur.
Jens-Kristian


Ja, som jeg siger - nogen mener det - og de har I/de jo så lov til. Jeg deltager gerne i et bredt udvalg af emner - og det det er vel lige så legalt - eller respektabelt om du vil.

Eller - det er det måske ikke?

vh baun
Svar
#29
Baun Skrev:
JK Skrev:Med "rummelighed" mente jeg især viljen til at acceptere, at det kan være mennesker, som mener noget andet end én selv.
Jens-Kristian

Enig - og det skal jo så gå begge veje.

vh baun

Ja, som den opmærksomme læser vil have bemærket, skrev jeg oprindelig: "Lad os alle bidrage til lidt mere rummelighed."

Jens-Kristian
Svar
#30
JK Skrev:
Baun Skrev:
JK Skrev:Med "rummelighed" mente jeg især viljen til at acceptere, at det kan være mennesker, som mener noget andet end én selv.
Jens-Kristian

Enig - og det skal jo så gå begge veje.

vh baun

Ja, som den opmærksomme læser vil have bemærket, skrev jeg oprindelig: "Lad os alle bidrage til lidt mere rummelighed."

Jens-Kristian


Nåee ja - det gjorde du jo også Icon_redface

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)