Længst på litteren
Mif jeg kan ikke overbevise dig og du kan ikke overbevise mig Icon_cool

Baun tillykke med bilen håber den vil leve op til jeres forventninger Icon_e_biggrin
Svar
jo jeg kan skam godt over bevises at gode Fakta mere end af løs sladder Icon_e_confused

men du har ret
Citat:Så nogle hellig gral er crashtest ikke men jeg er enig i at det er en god ting og at det giver
en rimeligt godt billede af hvor sikker bilen er
det er da også derfor at Volvo bla. bruger masser af millioner på at crash og kollision teste deres biler inden de f.eks
sender dem til NCAP test

se evt linket her [url]"http://www.metacafe.com/watch/394573/volvo_crash_test_center/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.metacafe.com/watch/394573/vo ... st_center/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"

så ja det er da en god ting med de crashtest så man får et rimeligt billede af hvorvidt bilen er sikker eller ej og har en ledetråd

Citat:Jeg kender til biler der har fået 4 stjerner i selve crashtesten og hvor producenten så "opdagede"
bagefter at de ikke havde selealarm i bilen det fik den hurtig monteret og vupti topscore 5 stjerner
og det kunne da være meget sjovt at vide hvilket bil mærke det er - der vupti lige fik monteret Selealarm og vupti fik femstjerner
bare for nysgerrighedens skyld

og til sidst
Citat:Det er vist ikke den store videnskab at dem som sælger mange biler i europa kan lægge mere pres på et europæisk crashtestcenter end dem som ikke sælger så mange,så man

Det har jeg så gjort - altså kigget på salgstallene for Europa men for mig er det den store videnskab - så hvis du måske lige kunne forklare?
når nu det ikke er den store videnskab for dig Icon_cool

Så jo da jeg kan sagtens overbevises - prøv !
Svar
Mif jeg håber vi mødes face to face en dag så vil jeg meget gerne tage en lille bilsnak med dig
også om nogle af de ting jeg har nævnt her.

Jeg hverken kan eller vil dog skrive om dem her på siden da jeg ikke ved hvem der kigger med,
og det vil evt. kunne have en negativ indflydelse på min status som i job.

Så kan du have ret i at jeg ikke skulle have nævnt det,det var også mere tænkt som jeg har
en teori om at folk uden for bilbranchen ikke aner hvor meget lobby virksomhed der foregår.

Jeg ville derfor gerne give mit syn med og hvorfor jeg personlig ikke tillægger crashtest
den samme kæmpe betydning som mange andre,det var ikke for at andre skulle overbevises om mine synspunker

Det jeg er blevet fortalt af erfarene bilfolk fra da vi startede med hvad der dengang var et lille mærke i omhandlede mest store eupæiske mærker,som gerne så en kæp sat i vores hjul

Seleararm historien er jeg som nævnt før også blevet fortalt af erfarene bilfolk selve mærket
får du mig dog ikke til at nævne(den europæiske crashtest NCAP har strammet kravene for hvordan man opnår stjerner mener det var i 09 eller her i 10) min selealarm historie er fra før.

Men lad mig give dig et eksempel fra vores lille andedam.
(så kan man jo selv gange op til den store verden)

Når Årtes bil i Danmark skal kåres ligger den tilstede værende bilpresse ikke skjul på at
det eller de mærker der klare deres regning i baren mens kåringen står på ligger lidt lunere i svinget end dem der ikke vil give noget.

Jeg siger ikke du vinder Åretes bil prisen i baren,men jeg syntes det er ulækkert og det devaluer ihvertfald prisen som Årets bil noget for mig personligt.

Jeg har snakket med folk som har oplevet det

Håber vi får snakken en dag Mif (uden dog at vi glemmer urene Icon_e_biggrin )
Svar
Ha Ha Ha ja for pokker vi må håbe vi mødes en dag - altid godt med en god "debat" ikke mindst om biler og ure og den er jeg sikker på vi kunne få.
men jeg syns ikke rigtigt du svare på noget af det jeg spørger om - men lad den ny ligge Icon_e_smile

Jamen ingen tvivl om der foregår meget lobbyisme i bil branchen - det tror jeg nu iøvrigt der foregår i alle brancher eller retter det foregår i alle brancher.

mht til årets bil i Danmark du har sikkert ret at jounalisterne er til at bestikke- det så man jo i 2000 hvor Fiat Multipla blev året bil i Danmark Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin det er en ordentlig bytur folkene fra Fiat har givet Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Iøvrigt fik Multiplaen kun 2.5 point ud af 16 mulige i frontal kollisions test ved NCAP - måske Fiat skulle have monteret en selealarm Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

og for lige at vende tilbage til Baun`s nye køretøj så kan man her se hvordan den klarede sig i NCAP
[url]"http://www.euroncap.com/results/citroen/c4_picasso/2009/379.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.euroncap.com/results/citroen ... 9/379.aspx[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
Mif Skrev:Ha Ha Ha ja for pokker vi må håbe vi mødes en dag - altid godt med en god "debat" ikke mindst om biler og ure og den er jeg sikker på vi kunne få.
men jeg syns ikke rigtigt du svare på noget af det jeg spørger om - men lad den ny ligge Icon_e_smile

Jamen ingen tvivl om der foregår meget lobbyisme i bil branchen - det tror jeg nu iøvrigt der foregår i alle brancher eller retter det foregår i alle brancher.

mht til årets bil i Danmark du har sikkert ret at jounalisterne er til at bestikke- det så man jo i 2000 hvor Fiat Multipla blev året bil i Danmark Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin det er en ordentlig bytur folkene fra Fiat har givet Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Iøvrigt fik Multiplaen kun 2.5 point ud af 16 mulige i frontal kollisions test ved NCAP - måske Fiat skulle have monteret en selealarm Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

og for lige at vende tilbage til Baun`s nye køretøj så kan man her se hvordan den klarede sig i NCAP
[url]"http://www.euroncap.com/results/citroen/c4_picasso/2009/379.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.euroncap.com/results/citroen ... 9/379.aspx[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Svar
Måske nogen kan sige mig hvor jeg skal opbevare urene (alle sammen) sikrest mens jeg kører. Det har de tumper vis ikke med i Crash testen...

Selestrammere osv. - men et sikkert opbevaringsrum til ure - det var noget.

Men man kan da få kolde øller til den medbragte frokost fra det kølede hanskerum - det kan vel ikke være til kolde hansker Icon_mrgreen

vh Baun
Svar
der sidder vel et ur i bilen Baun - så har du brug for at tage et med selv ? Icon_e_biggrin
Svar
Mif Skrev:der sidder vel et ur i bilen Baun - så har du brug for at tage et med selv ? Icon_e_biggrin

Det er ikke mekanisk - så det tæller ikke.

vh Baun
Svar
Some people drive a car and get 14 km.liter other people only get 10.There is so much bullshit written about petrol use.If you buy a shit car you lose all the money you save on petrol to repairing it.My advice keep well away from french cars they are at the bottom of every test.Instead of a new car consider a used Mercedes even if it has driven over 150000 it is still a better car than any new car in the price range.Spare parts are cheap and if rust treated they last forever.I have owned 130 cars in my lifetime from aston martin to toyoto.The perfect car has not been built yet.But i have to be honest and say that german and japanese cars are the ones you get less problems with. Willy
Svar
Mercedes har faktisk haft store problemer med rust de senere år
især på den E-klasse der lige er blevet afløst.

Men ellers vil jeg give dig ret willy,jeg er som mekanikker glad for franske biler Icon_e_wink
jeg mener lidt som dig at de bedste biler kommer fra tyskland og Asien.

Din måde at anbefale at købe bil på syntes jeg heller ikke er helt tosset (har selv købt efter den formel)
dog er det ikke en måder der vil virke for alle,det kommer i høj grad også an på hvad man lægger vægt på.

nogle vil gerne have en fabriksgaranti,der er også nogle begrænsninger hvis man skal have
bilen finanseret så må den max være x antal år gammel.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)