Rolex 16610 LV
Nogen gange har jeg altså Rolex mistænkt for at lave disse små miniature rettelser på dit og dat for at skabe noget hype omkring "sjældne" modeller.
Hvad skulle den logiske forklaring ellers være på at der er 8 forskellige modeller af et ur fra 2003 til nu. ( måske leverander skift ) for ellers er det da bare at justere maskinen, trykke start og så lave 10.000 lynetter.... eller hvad vi nu snakker om.
Svar
Tomcat27 Skrev:Nogen gange har jeg altså Rolex mistænkt for at lave disse små miniature rettelser på dit og dat for at skabe noget hype omkring "sjældne" modeller.
Nej da..... Icon_mrgreen Det er bare deres form for "Limited Edition"......
Svar
Jeg tror ikke Rolex spekulerer i den slags. De er kendte for IKKE at interesserer sig en paphat for vintage ure og dette med rette, da de jo ikke tjener noget på disse. Hvis det betød så meget for dem at hype samlemanien, ville de med garanti tilbyde bedre forhold for samlerne. I USA er det rigtig slemt. Her kan SC afvise at servicere ure med mere end 25 år på bagen Icon_e_confused Det er jo ikke just god kundeservice at tilbyde, hvis man ønsker at fremme samlemanien af ældre ure.

Jeg giver iøvrigt Morgan ret i at LV´en næppe når samlerstatus i div. versioner foreløbig. Her taler vi nok først om 20-30 år. Til den tid tvivler jeg også næppe på at den ene eller anden version vil være voldsomt mere eftertragtet. Man kan jo passende sammenligen med Red Subs, hvor differencen er marginal på de forskellige varianter. SD 1665 med hvid tekst findes også i flere skive varianter uden at nogen trækker top dollar i forhold til andre. Er der ikke en visuel forskel, der kan spottes på 1-2 m afstand, bliver varianten næppe noget specielt i forhold til andre varianter.

Kan nogen komme med konkrete eksempler, hvor der er markant forskel på prisen inden for samme ref. pga. små forskelle i teksten på skiven uden farven er ændret? Kan jeg ikke umiddelbart...

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Kan nogen komme med konkrete eksempler, hvor der er markant forskel på prisen inden for samme ref. pga. små forskelle i teksten på skiven uden farven er ændret? Kan jeg ikke umiddelbart...

/Mads

Hej Mads,

Det vil jeg da gerne. Helt nærliggende er et andet neovintageur, nemlig 16520 Daytona. Her er Mark1 og Mark2 skiver og bezels langt mere eftertragtede og værdifulde end de senere udgaver.

Mvh Henrik
Svar
Henrik H Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Kan nogen komme med konkrete eksempler, hvor der er markant forskel på prisen inden for samme ref. pga. små forskelle i teksten på skiven uden farven er ændret? Kan jeg ikke umiddelbart...

/Mads

Hej Mads,

Det vil jeg da gerne. Helt nærliggende er et andet neovintageur, nemlig 16520 Daytona. Her er Mark1 og Mark2 skiver og bezels langt mere eftertragtede og værdifulde end de senere udgaver.

Mvh Henrik

De tidlige sjældne neovintage Daytonaer er jo så lige 10-15 år ældre. Icon_e_wink

M
Svar
morgan Skrev:
Henrik H Skrev:

/Mads

Hej Mads,

Mvh Henrik

De tidlige sjældne neovintage Daytonaer er jo så lige 10-15 år ældre. Icon_e_wink

M

Nu bad Mads jo om et eksempel, og I har jo begge sagt at der går rigtigt mange år før neovintage bliver penge værd Icon_e_wink

Men lad mig så vende spørgsmålet om. Hvis man nu var samler, og gerne ville have en 16610 i samlingen når den nu udgår. Hvilken 16610 skulle man så vælge (Comex, Panama mv. udeladt)? Det indlysende svar ville da være de første LV'ere, som havde de specielle karakteristika.

Mvh Henrik
Svar
Hej

Såvidt jeg er bekendt er der ikke mindre end 6 forskellige skiver på 16610 LV. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
Henrik H Skrev:

/Mads

Hej Mads,

Mvh Henrik

Her er forskellen jo så ikke kun små forskelle i fonten, men enten en "floating" eller manglende tekst linje SAMT en anden lynette og lænke. Det er mere end hvad jeg vil betegne som "små forskelle i teksten", som der jo er på LV skiven.

Men ok 16520 er nok et af de steder vi kommer tættest på stor prisforskel pga. små detaljer.

/Mads
Svar
På LV'en er der både skive og lynette forskelle.
...blot for at sætte tingene lidt i perspektiv.
Når vi taler Rolex er det jo basalt set helt til grin hvor små detaljerne kan blive og hvor meget der gåes op i dem så om det er forskelle på 16520, 1665, 1680 eller LV er ligegyldigt. Samme boldgade.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tomcat27 Skrev:Nogen gange har jeg altså Rolex mistænkt for at lave disse små miniature rettelser på dit og dat for at skabe noget hype omkring "sjældne" modeller.
Hvad skulle den logiske forklaring ellers være på at der er 8 forskellige modeller af et ur fra 2003 til nu. ( måske leverander skift ) for ellers er det da bare at justere maskinen, trykke start og så lave 10.000 lynetter.... eller hvad vi nu snakker om.

Rolex interesserer sig ikke for hype. Hvis de gjorde, så ville de lave Limited Ediions og auktioner, ligesom Omega der kommer med flere om året, og havde deres Omegamania.
Hvis Rolex lavede Limited Edition så ville der komme en hype, lidt ligesom Panerais der også tit har taget raketfart.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)