Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
J Jensen Skrev:Jeg gav mig selv dette ur i julegave og det er jeg super glad for jeg gjorde.
Kanon valg !! Tillykke !!!
Det er den store model på 45,5 mm, ikke !! Det ser ud til, at dit håndled fint kan bære det !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 27
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
pbr Skrev:J Jensen Skrev:Jeg gav mig selv dette ur i julegave og det er jeg super glad for jeg gjorde.
Kanon valg !! Tillykke !!!
Det er den store model på 45,5 mm, ikke !! Det ser ud til, at dit håndled fint kan bære det !!
Jo, det er den store på 45,5mm. Jeg har prøvet begge størrelser, og synes det var den store der passede bedst. Super fedt ur, men skulle lige vænne mig til at det er så tungt.
Lige nu med: Planet Ocean Ref. 2200.5000.
•
Svar: 61
Tråde: 4
Jeg fik aldrig postet billeder af mit Rolex eller min Omega (indkøbt siden august sidste år), men så kommer der her en Fortis!
Jeg synes, deres skiver er for fede, og jeg ville gerne prøve en kronograf. Derudover ville jeg have et ur, som jeg kunne bruge daglig, som så lidt mere råt ud.
Jeg synes stadig, at Sea-Dwelleren er superfed (og i en anden klasse end Fortis), men jeg er begyndt at tænke, at Omega 2254.50 er for fimset. Lænken for simpelthen for meget "bling" med de polerede led. Derudover er det for tyndt. Skiven er dog rigtig lækker.
Nå, men Fortis'en er "sandblæst", så småridser ses ikke så let, men det er et stort ur (Lynette: 44 mm, 15 mm høj). Jeg synes, det er for kewl, at kronografviserne har en anden farve end tidsviserne og den dobbelte AR er rigtig fed (indtil det får ridser  ). Værket er top-grade Valjoux/ETA 7750 efter mine oplysninger. Jeg har en version med tritium, men der er ikke møj' lys i det.
[Editeret for stavefejl]
Peter Fjelsten
web snabel-a fjelsten.dk
Rolex Sea-Dweller 16600, V-serie
Omega Seamaster 300M Professional 2254.50, 81.5-serie
Fortis Official Cosmonauts Chronograph, 59xx
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg kan også godt lide den fortis. Den har for mig et design der peger fint tilbage på Tyske flyver kronografer, ex Sinn's "gamle" - en tydelig "flyver kronograf" og dermed "opgave løst" for Fortis
vh
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Det er en vellykket model fra Fortis. Den er både up to date i designet, helt sin egen og med klare spor tilbage i tiden. Godt klaret - og til lykke med uret
De venligste hilsner, John
•
Svar: 61
Tråde: 4
Man kunne også have valgt en Marinemaster, der ligner Cosmonauten en del - og skulle have bedre lume - men tallene på førstnævnte er for store, så de er alt for meget tal er "klippet af" pga. kronografskiverne. Der ser åndet ud, tykkes jeg.
Jeg overvejede også en Flieger, men den valgte model er vel Fortis' "claim to fame" sådan med automatisk ur i rummet osv. Derudover er det en pænt stor krydder, der ser ud som om, man kan bruge den til at hamre søm i med (ligesom min Citizen Pingo, hvis død i sommers fik mig til at bruge en del flere penge på ure end først tiltænkt  ).
Peter Fjelsten
web snabel-a fjelsten.dk
Rolex Sea-Dweller 16600, V-serie
Omega Seamaster 300M Professional 2254.50, 81.5-serie
Fortis Official Cosmonauts Chronograph, 59xx
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
De venligste hilsner, John
•
Uh, det er super lækkert, John. Hvordan føles det på armen? Er det stort nok?
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Lækre detaljer gennemført med de små røde pletter yderst på inderkransen til den råde sekund tip og røde subdial visere - pænt lavet skive, og en bagside der slår de fleste + de specielle typiske men top$ Omega horn. Værket i Omegas chronometer version er der heller ikke noget at klage på efter min opfattelse - ligesom det ser fint ud på gummirem. Hvordan føles det på armen efter nogle timer. Det er jo lidt højt, men ser ud til at sidde godt til?
vh
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Flot ur John.
Jeg synes det er sjældent man ser den med sort skive. Lækkert med gummirem.
Mvh
Klaus
•
|