Ø-scam update
Ifølge aftale med Jan, så kommer her lige en update på tråden "Ø-scam":

John Frederik skrev i fredags til mig, at hans pengeinstitut havde overført 10K til min konto. Idag, mandag, er pengene stadig ikke at se på kontoen, hvorfor politiarbejdet fortsat pågår ifht sagen.

Politiet har idag kontaktet mig, og de har fået supplerende materiale, ligesom de allerede er gået igang med konkret arbejde på sagen. Jeg er meget imponeret over, at arbejdet allerede er påbegyndt - nu håber jeg så bare på, at det også bærer "økonomisk frugt" Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Jeg krydser fingrene for enten, at pengene går ind på din konto i morgen (det er iøvrigt meget normalt, at en overførsel tage 2 dage, når det er mellem to forskellige pengeinstitutter) eller for at politiet får krammet på fyren !!

Hvis pengene ikke går ind, så må vi håbe, at fyren stadig har uret og ikke har skaffet det til side - ellers skal du køre en civil erstatningssag. Denne kan dog køres sideløbende med straffesagen imod ham........ du (eller din advokat) skal bare huske at være til stede under det første retsmøde i sagen og nedlægge påstand om erstatning svarende til det beløb, du har mistet (incl. evt. sagsomkostninger).
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Hvis pengene er indbetalt fredag, er de nok på din konto imorgen.....
Tak for tippet, Peter Icon_e_wink

Jeg håber da også meget på, at pengene tikker ind på kontoen - nu får vi se.
Ingen indbetaling til min konto fra John Frederik - har lige checket.

Jeg begriber ikke, hvad han har ud af at genoptage kommunikationen med mig, for så at sige, at han indbetaler pengene, og så undlade at gøre det .... ? Icon_e_confusedMen, der er jo så meget, som jeg ikke forstår Icon_redface
Det kan være han trækker tiden?? Laver samme nummer med 50 andre end dig, og så bruger han rup og stup af de penge, så er der jo intet at komme efter. Det kan være han smutter ud at rejse og så må tag det hele når han kommer hjem om nogle år???
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Det er trist og høre Joepete, men desværre overrasker det mig ikke. Hans motiv for at genoptage kommunikationen med dig er at købe sig tid og trække tingene i langdrag. Iøvrigt skulle pengene også have været på din bankkonto igår mandag, hvis de blev indbetalt inden lukketid fredag.
DonWerner Skrev:Det er trist og høre Joepete, men desværre overrasker det mig ikke. Hans motiv for at genoptage kommunikationen med dig er at købe sig tid og trække tingene i langdrag. Iøvrigt skulle pengene også have været på din bankkonto igår mandag, hvis de blev indbetalt inden lukketid fredag.
Det komme lidt an på hvilke banker vi taler om. Jeg solgte en rem i torsdags, pengene blev indbetalt fredag, dukkede op i dag....

Jeg håber dine penge er på din konto i morgen.....
De store banker med eget clearinghouse (i mangel af et bedre dansk ord) har dag til dag overførsler mellem hinanden. Dvs. Jyske, Danske, Nordea og vist nok også Nykredit (long story). Resten kører på delte platforme som de køber ude i byen - det gælder især sparekasser og mindre landbo banker. (SDC, BEC eller tredje part). Hvis de kører på sådan en platform kan du komme op på 2 bankdage. Jeg har aldrig set mere end 2 bankdage mellem danske banker.

Derimod er der altid muligheden at det er en manuel overførsel der skulle have været lavet fredag som så først bliver lavet om mandagen - det er en bank klassiker. Fredagsøl mv.

Men jeg vil nu nok sige at i dette tilfælde er det langt mere sandsynligt at manden bare er en snøbel og ikke har overført.

M
Overførslen skulle være sket mellem Danske Bank og Nordea.

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)