Nyt ur bestilt! UPDATE: Nu med billeder.
Hold da helt op - small world Icon_smil Det var mig der solgte dig Certinaet. Kan 100% relatere til din ursituationen. Kun ved at prøve lidt forskelligt kan man finde ud af, hvad man virkelig vil have.
Omega Seamaster 300M '08 (ref. 2254.00)
Certina DS Podium Automatic '09 (ref. 674.7029.42.69)
Omega Seamaster 300M '04 (ref. 2264.00)
Rolex Submariner '07 (ref. 16610)
Rolex Turn-O-Graph '05 (ref. 116264)
Nu: Rolex GMT Master II '02 (ref. 16710)
Svar
UlrikB Skrev:Hold da helt op - small world :-) Det var mig der solgte dig Certinaet. Kan 100% relatere til din ursituationen. Kun ved at prøve lidt forskelligt kan man finde ud af, hvad man virkelig vil have.
Hehe, hej Ulrik. Tak for handlen. Det har tjent mig godt indtil videre. :)

jacob jensen Skrev:Mit Oris var i titanium model Carlos Coste Lim.ed 2000m
jeg mener ikke Oris skal "lære" noget med at putte et batteri i et ur :? :wink:
Enig!
Certina DS Podium Automatic - C674.7029.42.69
Oris Divers Small Second, Date - 643-7609-84-54-MB
Svar
Cool ur du der har bestilt. Glæder mig til at se billeder.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
nemauen Skrev:... var vi inde i en smykkeforretning dernede, og mødte en sælger der åbenbart kedede sig en del, vi kom i snak og efter en times tid dernede havde han kastet følgede ure på mit håndled...

Well, han kedede sig, så du spildte måske netop i denne situation ikke hans tid, men jeg bliver alligevel nødt til at smide lidt malurt i bægeret. Og det er ikke for specifikt at pukke på dig, nemauen. Men når du skriver, at du har bestilt uret, går jeg ud fra, at du var i en forretning, brugte en sælgers tid en time, egentlig besluttede dig for at købe et af de ure, han viste dig, hvorefter du forlod forretningen for at bestille uret et andet sted.

Vi vil jo altså gerne have, at der faktisk er forretninger, som man kan gå ind i og prøve sig frem, men de forretninger kan altså kun være der, hvis vi også handler der.

Det er måske mig, der er for pæn, men de nye ure, jeg har købt er købt hos autoriserede forhandlere. Jeg har (selvfølgelig) betragtet prisskiltet som en foreslået pris og oplæg til forhandling, men jeg har altså lagt mit indkøb i netop de forretninger, jeg gerne vil beholde, og som er helt nødvendige for at man kan kan træffe et kvalificeret valg.

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:
nemauen Skrev:... var vi inde i en smykkeforretning dernede, og mødte en sælger der åbenbart kedede sig en del, vi kom i snak og efter en times tid dernede havde han kastet følgede ure på mit håndled...

Well, han kedede sig, så du spildte måske netop i denne situation ikke hans tid, men jeg bliver alligevel nødt til at smide lidt malurt i bægeret. Og det er ikke for specifikt at pukke på dig, nemauen. Men når du skriver, at du har bestilt uret, går jeg ud fra, at du var i en forretning, brugte en sælgers tid en time, egentlig besluttede dig for at købe et af de ure, han viste dig, hvorefter du forlod forretningen for at bestille uret et andet sted.

Vi vil jo altså gerne have, at der faktisk er forretninger, som man kan gå ind i og prøve sig frem, men de forretninger kan altså kun være der, hvis vi også handler der.

Det er måske mig, der er for pæn, men de nye ure, jeg har købt er købt hos autoriserede forhandlere. Jeg har (selvfølgelig) betragtet prisskiltet som en foreslået pris og oplæg til forhandling, men jeg har altså lagt mit indkøb i netop de forretninger, jeg gerne vil beholde, og som er helt nødvendige for at man kan kan træffe et kvalificeret valg.

/Bjørn.
Hej Bjørn

Jeg er ikke direkte uenig med dig, men du kan vel lige svare mig på et spørgsmål så. :)

Butikken ligger i Sønderborg, jeg bor i København, og er først måneden efter jeg har haft råd til uret, og der er jeg selvfølgelig taget hjem fra juleferie. Skal jeg så tage turen fra København til Sønderborg og tilbage igen for at købe uret? Eller skal jeg købe af en AD i København, til trods for jeg ikke fået hans service? Jeg bad ham praktisk talt ikke om at prøve Oris uret, men han hentede det og spurgte om jeg ikke ville prøve det, efter vi havde snakket lidt om ure.

Så hvis man bevæger sig ind i en butik, så forpligter det næsten et køb, såfremt sælgeren er god nok til at bringe et evt. ur på bane man køber på et tidspunkt?

Jeg er selv splittet, og kan sagtens se den fra begge sider. I det her tilfælde var uret bare for billigt på nettet, og det var for besværligt for mig at hente uret i den fysiske butik hvor jeg havde prøvet uret. Det kunne da godt tænkes de kunne sende uret, men det ændrer ikke på en kæmpe prisforskel.
Svar
Det er fand'me en nice ursamling. Solgte du Oris? Synes de 47mm er samme str som Omega PO? Er der markant vægtforskel ml. titanium og stål?

ClausT Skrev:Uha, jeg kan ikke huske hvor længe jeg havde det. Nok ikke over 2 måneder Icon_redface Det blev næsten ikke brugt, desværre. Jeg havde disse på samme tid:

İmage

Samt et Omega Speedmaster. Men det var kun Planet Ocean og Breitling Steelfish som blev brugt. Men et flot ur, hvor du får rigtigt meget for dine penge......
Svar
timmovitz Skrev:Det er fand'me en nice ursamling. Solgte du Oris? Synes de 47mm er samme str som Omega PO? Er der markant vægtforskel ml. titanium og stål?

ClausT Skrev:Uha, jeg kan ikke huske hvor længe jeg havde det. Nok ikke over 2 måneder :oops: Det blev næsten ikke brugt, desværre. Jeg havde disse på samme tid:

Samt et Omega Speedmaster. Men det var kun Planet Ocean og Breitling Steelfish som blev brugt. Men et flot ur, hvor du får rigtigt meget for dine penge......

Hej timmovitz

Synes faktisk Oris virker mindre end PO's 45,5mm når man har det på armen, kassens opbygning er lidt anderledes, og får det til at se mindre ud på armen. Personligt synes jeg PO er for stort på min arm, hvor jeg synes Oris sidder fint. :)

Der er en forskel, men om den er stor er nok op til den enkelte at vurdere, jeg synes den er nævneværdig.
Svar
nemauen Skrev:...Butikken ligger i Sønderborg, jeg bor i København

Hej Nemauen - der var naturligvis detaljer jeg ikke kendte fra dit første indlæg, og selvfølgelig har du da ret til at besøge en forhandler, uden at føle dig forpligtet til at købe. Det gør jeg skam også tit! Og som jeg sagde var det heller ikke for at pukke på dig, men mest som generelt at slå et slag for, at vi altså kun kan beholde vores forhandlere rundt omkring i rigtige butikker med stort udvalg, hvis vi også sørger for at handle der.

I USA, f.eks. er det idag stort set ikke muligt at finde en foto-forretning, hvor man kan holde tre-fire forskellige kameraer i hånden og tale med en kvalificeret person, der kan råde. Med ure er det trods alt ikke så slemt over there - måske endda tvært-i-mod, da ure er ret hypet, og der næsten er mindst en forhandler med Rolex, Omega, Breitling og mange flere i enhver shopping mall.

/Bjørn.
Svar
nemauen Skrev:İmage

Tissot hvad?

Det er vist en Le Locle, hvis jeg ikke tager meget fejl...
Svar
bjorn_e58 Skrev:
nemauen Skrev:...Butikken ligger i Sønderborg, jeg bor i København

Hej Nemauen - der var naturligvis detaljer jeg ikke kendte fra dit første indlæg, og selvfølgelig har du da ret til at besøge en forhandler, uden at føle dig forpligtet til at købe. Det gør jeg skam også tit! Og som jeg sagde var det heller ikke for at pukke på dig, men mest som generelt at slå et slag for, at vi altså kun kan beholde vores forhandlere rundt omkring i rigtige butikker med stort udvalg, hvis vi også sørger for at handle der.

I USA, f.eks. er det idag stort set ikke muligt at finde en foto-forretning, hvor man kan holde tre-fire forskellige kameraer i hånden og tale med en kvalificeret person, der kan råde. Med ure er det trods alt ikke så slemt over there - måske endda tvært-i-mod, da ure er ret hypet, og der næsten er mindst en forhandler med Rolex, Omega, Breitling og mange flere i enhver shopping mall.

/Bjørn.
Hej Bjørn

Det ved jeg godt, og jeg har ikke noget i mod diskussionen. Kan godt se problematikken i at hvis man ikke støtter vores lokale forhandlere, så forsvinder de med tiden. Men modsat synes jeg også det er et problem at man kan bestille produkterne så billigt på nettet.

Vejl. udsalg pris på uret i dk er 11400 kr. - af hvad jeg kan læse herinde er det højeste man på noget tidspunkt kan gøre sig forventninger om af rabat i en AD omkring 20%, så er vi nede i 9120 kr. - jeg har bestilt uret til 7600 kr. alt inkl. Så det er 1500 kr's forskel (eller 16% ift. de 9120 kr.), forudsat at man får højst mulige rabat.

Så er der selvfølgelig leveringstid fra graydealers, og nogen gange andre vilkår omkring garanti og sådan, og det er jo så et valg man må tage.

Men den har jo været oppe før også, sådan er det næsten hver gang der er en tråd om en der har købt et ur på nettet. :)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)