info om urværket og finish.
#1
Hej.

Jeg er ny på siden, men på de 14 dage jeg har været her er jeg blevet meget ur interesseret.

Det er resulteret i to ur køb, nu står mit tredje for døren, men jeg vil meget gerne høre lidt om hvilket ur værk og finish, hvordan er niveauet..?
Byd evt ind med pro - cons for og imod urene..
Jeg overvejer 2 forskellige modeller, håber i vil komme med kommentarer og evt alternativer til modellerne.

Det er denne Breitling Colt gmt. [url]"http://www.urvaerket.dk/breitling-colt-gmt-blue-dial-bracelet-p-2102.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/breitling-colt- ... -2102.html[/url]

Rolex Submariner date (får dog fjernet forstørrelsesglasset ved dato)

Mht. fjerning af forstørrelsesglas, er det noget der ændrer værdien ved evt. gensalg, ikke at jeg regner med at sælge det igen, mit første Rolex er sku en "keeper" for evigt Icon_e_smile

På forhånd tak.

Phra/
Svar
#2
Hej Phra

Pas på med ure, det bider sig fast og bliver let en besættelse, det ved jeg mange og også jeg selv har måtte erfarer.

Omkring Breitling skulle du måske give Peter Halse et kald på 7562 3633 da han er Breitlingforhandler, måske er han i stand til at give dig et godt tilbud på samme ur, og måske endda uden ventetid.

Urværket har ofte svært ved at overholde deres leveringstider da de ikke er forhandler af nogen som helst mærker selv, og derfor skal ud på graymarked og finde urene først.

Omkring Rolex 16 610 uden lup vil jeg ved køb af dette sætte det ca. 2000 dkr. under hvad jeg vil give for et tilsvarende med lup, beløbet modsvarer nyt glas samt montage heraf.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#3
Hej Phra
Velkommen til og god vind med din nye hobby. Den viser sig som ofte at være stærkt vanedannende.
Mht. Rolex lyder det for mig som det dummeste du kan gøre. Du køber et af de mest anerkendte ure i verden og starter med at klippe det i stykker.......... Det øger i hvertfald ikke værdien.
Jeg har aldrig været vild med kyklopen, men har i et par år gået med et Yachtmaster og det tog meget kort tid inden jeg kom til at holde af det lille øje.
VIL du absolut ikke have et ur med kyklopen på, så må du hellere ofre lidt mere og købe et SeaDweller. Så har du et Rolex uden forstørrelsesglas og det holder helt sikkert værdien bedre end et Submariner der er fiflet med.
MVH Henrik
Svar
#4
Kyklopen (forstørrelsesglasset) kan nemt erstattes senere hen, det er dog ikke gratis. Dog er det en af de mest genkendelige æstetiske detaljer ved et Rolex og i min verden er det skørt at slibe det væk.

VIL du have en dato men ingen forstørrelse (som udover at være klassisk design også er en god hjælp) så ville jeg købe mig en SeaDweller (ikke DeepSea) Her får du også et ur som er lidt mere solidt og maskulint sammenlignet med en Sub.
Svar
#5
Hej Bjarne.

Jeg kunne ALDRIG finde på at købe fra urvaerket.dk, det var bare den nemmeste måde at linke til det ur jeg har kigget på.

Har kigget på mange ure, og har købt et par stykker, nu er der tre jeg overvejer. skriver lige hvilke og hvorfor, så kan folk evt. kommentere på det.

Omega Seamaster med (fy skamme) quartz værk. Synes designet er flot, og finder pris - kvalitet hænger fornuftigt sammen.

Breitling GMT Colt: Synes designet er rigtig flot, og uret kasse tiltaler mig, men er meget i tvivl om urets pris er ALT for høj Icon_e_confused
altså i forhold til kvaliteten.

Rolex Submariner date: "Brandet" Rolex står for mig som noget at det ypperste, men er i tvivl om jeg vil købe et Rolex, synes det er mange penge for et ur, og er langt fra sikker på at uret sender de værdier som jeg holder af.
Jeg er hverken millionær eller rig, bare forelsket i ure Icon_e_biggrin

god dag til jer alle.

Phra/
Svar
#6
Fine argumenter - det lyder som om du har bene på jorden (selvom du køber 3 ure på kort tid Icon_e_wink )
Når du én gang har overvejet et Rolex skal du nok få ét på et tidspunkt. Men de forsvinder ikke, så det haster jo næppe.

Husk bare at prøve det før du beslutter dig for at fjerne kyklopen - den er en del af den "ypperlighed" du kan lide ved uret.

Held og lykke og lad os lige høre HVAD du har købt indtil nu?
Svar
#7
Nå ja, jeg skal ikke være uforskammet, skal selvfølgelig fortælle hvilke ure jeg har investeret i.

1. Havde egentlig købt et Seiko Sumu, men afbestilte det, synes det på afstand minder for meget i udseende om Rolex Sub, bare min mening :p

2.Certina DS First Automatic

Synes det var et flot ur til prisen, og jeg er vild med selve urkassen og remmen, som Mads G så rigtigt giver god karakter i sin artikkels om automatiske ure til ca. 3000,-

3. Seiko herreur automatisk SKX007, dette ur var jeg ikke vild med og har derfor solgt det videre til en kammerat der kunne lide designet. (dette var egentlig det første ur jeg købte Icon_e_smile
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: