GMT Master ll
Hej. Jeg har et Rolex GMT Master ll fra år 00. Men jeg synes at det taber lidt for hurtigt tid. Ca 1-2 min på to uger. Er det normalt? Eller skal jeg få lavet et service på det.

På forhånd tak.
Svar
Hvis det er mere tid end du vil acceptere så syntes jeg du skulle få det serviceret,
men hvornår og hvor meget man skal servicere et mekanisk ur er der mange meninger om.

Med tanke på at uret er 12 år gammelt og det måske er et som du også vil beholde frem over,så syntes jeg da et service ville være værd at overveje,
også hvisvdet som nævnt er begyndt at tabe mere tid end du bryder dig om.

Og velkommen til by the way. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Mange tak...
Svar
Hej "buller0303" og velkommen til Urdebatten.dk

Taber uret 2 min. om ugen (svarende til over 17 sek. i døgnet) og er tolv år gammelt, ville JEG sende det til service.
Svar
Generelt siger man vist at det er rimeligt hvis det går mellem minus 4 sek til plus 6 sekunder om dagen.

Så jeg ville også tage det til service. Jeg har en 14 år gammel SD og den tabte 7 sekunder i døgnet, og det tog jeg til service.

Personligt fortrækker jeg at de går plus og jeg beder dem om at sikre at de går plus når jeg får dem retur fra service.

Det er rent praktisk at jeg bedre kan lide at stoppe uret lidt engang imellem istedet for at skulle stille det frem.
vh Hans Henrik
Svar
KimT Skrev:Taber uret 2 min. om ugen (svarende til over 17 sek. i døgnet) og er tolv år gammelt, ville JEG sende det til service.
1-2 min på 2 uger, altså kun 4-8 sekunder. Men service er da ikke nogen dårlig ide.....
Svar
Ja nogen gange skal man lige koncentrere sig når man læser Icon_flov
Men jeg vil nu stadig anbefale et service hvis uret ikke har været serviceret tidligere.......

Har det været serviceret indefor nyere tid, er en regulering måske nok.
Men afsted til en urmager og få en prof. vurdering.
Svar
Ok. Det vil jeg så gøre en af dagene. Tak for hjælpen... Fint forum.
Svar
Jeg ringede til Klarlund idag for lige at høre på fuld service på en sea dweller - 4.100 dkr - ikke samme model, men nok lidt i samme prisleje

fuld service, er hvor alt skilles af og smøres, renses, ny olie, nyt glas og krone samt puds af lænke og alt

tryk-test, 300 dkr , hvis man ønsker det uden fuld service
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Amehlbye Skrev:Jeg ringede til Klarlund idag for lige at høre på fuld service på en sea dweller - 4.100 dkr - ikke samme model, men nok lidt i samme prisleje

fuld service, er hvor alt skilles af og smøres, renses, ny olie, nyt glas og krone samt puds af lænke og alt

tryk-test, 300 dkr , hvis man ønsker det uden fuld service

Helt korrekt. Det er vist samme pris for alle sports modeller.

Jeg har fået serviceret 2 forskellige ure: en SD og en 5513 i år hos Klarlund til den pris. Jeg troede dog kun det var incl skift af plexi glas. (på de modeller der har det). De skiftede ikke glas på min SD ved service.
vh Hans Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)