Anbefalinger i kr. 3-4000 klassen
#1
Som suplement til mit ny arvede 145.012 går jeg og overvejer et mindre Omega i mere klassisk stil. Jeg er som bekendt helt ny i ur/Omega universet og har kigget meget i forum og links den sidste uge. Type udseendes mæssigt kan jeg godt lide denne model:
http://www.dba.dk/herreur-omega-geneve-a...-63614345/
Størrelse og udseende går lidt igen i flere modeller bla.:
Geneve
Seamaster 30/600/De ville
Constallation
Tidsmæssigt 50'erne til 70'erne, manualt optræk

Er der nogen bestemte modeller, værker jeg skal gå efter som er bedre end andre. På så billige modeller gør det vel knapt så meget at f.eks en krone er skiftet?

Alternativt findes der jo nyere Omega i den prisklasse men det er vel Quartzværk som f.eks: http://www.guloggratis.dk/mode/accessori...ce/6735284

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#2
Der er masser af vintage muligheder. Du taler om et mærke som i ex 1970 tiden lavede fremragende egne værker (inhouse) som kan købes i den prisklasse du ser efter.
Per Baun er en helt oplagt kontakt for dig. Han har masser at vise, alle typer og modeller fra den tid groft sagt. Geneve er dress ure - constellation de dyreste - seamaster mere sport, men der er så mange muligheder, at du da ikke må tilføre din mekaniske speedmaster selskab at den nyere Omega quarts for at blive i den prisklasse du vil.

Kig også på køb og salg under http://vintageure.dk hvor du vælger Omega og derefter den model du vil se efter, og så trykker SØG. Der vil du se en del af Per Bauns ure også + mange andre gode. Når jeg nævner Per her specifikt er det påp grund af hans store viden om netop den type Omega du søger, hans evne til at finde noget i den udvalg du søger + hans bytte service, hvor du kan låne et ur at ha på armen en tid inden du bestemmer dig. Du kan evt også sende baun en pb via forummet her, men han dukker nu nok snart op i svarrækken. Han sover bare længe idag Icon_e_smile

Du kan også finde vintage omega dress på ex ebay, men er du pivet med at det skal være originalt, har du klar risiko for at få noget med ændret skive, andre værker osv. Den risiko er langt mindre her på vintageure.dk, til gengæld kan du nok finde det billigere i nogle fald på ebay.

Hold dig til mekanisk, du kan få MASSER af ur i 3-4000 kr klassen med flotte forgyldte holdbare værker til 4.000 kr vintage Omega eller andet vintage
Størrelsen til gengæld, vil være 34 mm uden krone som et snit, og det er lidt mindre end ure er idag, det skal du så kunne leve med, men det virker du indsat i allerede.
Lad os følge din jagt, og link gerne til ure du kigger efter - du er på helt ret spor
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Det er et spændende projekt, du har "skudt igang".
... vil erklære mig helt enig med Hannover. I type og prissegmentet er der så mange muligheder, at "kvarts vejen" ikke behøver at blive betrådt.

Inden Baun svarer, (så vi alle sidder med tilbagestrøget hår Icon_e_biggrin ), har jeg sat mig for, at undersøge muligheder inden for budgettet.
Et eksempel fandt jeg på Kaplans auktion. - Det er i den afdeling, der kaldes "butikken", hvor ikke bortauktionerede varer sælges til fast pris.

Uret jeg linker til koster 4.680 Skr. Det bliver i danske kr. = 3.225 DK kr.
Urets kaliber er 286, der er den sidste generation af Omegas legendariske 30 mm urværk. Der er mere information om kaliberen her

Uret er i 18K guld, og er særdeles enkelt og klassisk. Det kan jo godt være, at du synes det råber for meget "morfar".
Men jeg synes det er et godt (rimeligt?) eksempel på, at der er muligheder indenfor budgettet.
... synes, at det er blæret, at kunne anskaffe et stilrent 18K guldur med in house værk, for under 4K.

Som Hannover: Lad os endeligt høre om, hvad der dukker op på din jagt.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#4
Må indrømme jeg synes dette Geneve med blå/grå skive er flot. Er 601 værket ok og er prissætning/sælger ok på dette:

[url]"http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63614345" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=63614345[/url]

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#5
Hej Thomas

Hvis du vil se hvad der findes at vælge mellem kan du finde min samling på Omega linkcentralen.

Men det er klart at det er langt bedre at komme herover til Nyborg og se urene life. Det er nu engang måden at se ure på. Og du er meget velkommen.

Den Geneve du har kig på ser fin ud til prisen. Jeg ville spørge sælger om skiven er renoveret. Jeg tror ikke den er det, men der står at hele uret er renoveret og det kunne betyde at skiven også er det.

Men SWISS MADE står lidt anderledes på Geneve og det ser rigtigt ud på denne og med den alder den har burde den heller ikke være renoveret.

Men kig over og se og mærk Omegaerne.

Der er et kæmpe udvalg af manuelle stål ure mellem 3 og 4 K. skal det være guld som Torben peger på skal du på auktion for at komme ned i den pris - og så kan der jo løbe 1000 - 1500 kr oveni til service mv.

Der er hovedsagelig 2 værkserier - 30 mm serien som er lavet fra 1939 til 1963. Super værker som herder 26x med lille sekundviser og 28x med stor.

600 serien som kun laves med stor sekundviser blev lanceret i ca 1960 - og udgik først i 70'erne - også et godt og fint værk - lidt mindre end 30 mm værket, hvilket gav Omega mulighed for at lave dress urene lidt mindre. Disse kan også fåes med dato. Det kan 30 mm ikke.

Du kan også få Automatic til prisen - så er det 500 serien hvilket er værker i samme høje kvalitet som de manuelle.

vh Baun
Svar
#6
Hej Baun!

Nu her jeg pløjet Omega linkcentralen igennem flere gange, men jeg må jo være blevet blind, jeg kan ikke gennemskue linket til din samling Icon_e_sad Kan nogen hjælpe Icon_e_smile

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
#7
TDN Skrev:Hej Baun!

Nu her jeg pløjet Omega linkcentralen igennem flere gange, men jeg må jo være blevet blind, jeg kan ikke gennemskue linket til din samling Icon_e_sad Kan nogen hjælpe Icon_e_smile

Mvh
Thomas

Det er hele afsnit 3: "Samlinger"?!?
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=7480
Svar
#8
Takker!

Må erkende jeg må være blevet blind Icon_e_smile De står jo klart og tydeligt der.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)