Stort scam på vintagerolexforum
Nu er vi jo ikke en sensationsside som skal dvæle ved dårligdom og kriminalstof. Men nedenstående "hits close to home".
På VRF er der i løbet af de sidste 10 dage kommet et snydenummer (scam) op til overfladen som har et ret stort omfang.

Den oprindelige tråd er vist blevet fjernet og bruges pt. til efterforskning, men går man 4-5 sider tilbage kan man stille og roligt tygge sig igennem alle de mange posts og få et indtryk, helt frem til idag hvor gruppen af forulempede er ved at arrangere juridisk bistand og politianmeldelser.

Det bemærkelseværdige er at scammeren (en "Jason Latif") var en af forumets meget kendte og vellidte brugere. Her er altså ikke tale om en fyr fra Nigeria (well, det kunne han i realiteten være) men en gut som har arbejdet bevidst på at få et godt ry på siden, og lavet mange gode handler samt mødt sælgere og købere i levende live.
Da han så efter efter flere år var vellidt tager han falske adresser og bankkonti i brug og har indtilvidere snydt for langt over en halv mio.

Jeg har virkelig ondt af de stakler som er gået i nettet. Icon_e_sad

Følg med på:

[url]"http://www.vintagerolexforum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintagerolexforum.com/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
Pt. er der vist ingen der ved hvor længe denne Jason Latif har haft onde hensigter ej heller hvad der er baggrunden for denne pludselige svindel.
Påfaldende er det dog at denne mand slet ikke viser tegn på anger.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Pt. er der vist ingen der ved hvor længe denne Jason Latif har haft onde hensigter ej heller hvad der er baggrunden for denne pludselige svindel.
Påfaldende er det dog at denne mand slet ikke viser tegn på anger.
Mvh
Klaus

Enig - Han har været bruger i flere år, og går man tilbage kan man se at at da de første forulempede laver et "ref-check" på ham bliver de mødt af en masse 100% gentleman, Good Guy etc etc. Det er muligt at han har startet med at være ærlig, men et scam i denne størrelse kan KUN laves af en vellidt person, så jeg mener der er en overhængende mulighed for at dette har været hans mål helt fra starten. Måske finder folk aldrig ud af det. Jeg håber dog bare én af de mange bankkonti eller adresser kan lede til en fysisk person.
Svar
Interessant er det også at VRF's markedsplads, som har haft ry for at være et meget sikkert sted at handle, ikke er stærkere end det svageste led. Men...det må betragtes som værende helt exceptionelt det der er sket.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
..aner ikke noget som helst om sagen, men er man sikker på at den oprindelige person også er "snydepelsen"? Eller kan der være en der har "overtaget" hans konto??
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
I så fald kunne den "rigtige" bruger jo blot oprette en ny konto og påråbe sig sin uskyld. Dette er der, så vidt jeg ved, ikke sket et forsøg på.
Svar
så må vi håbe at paranoia og mistro ikke tager over, så markedet dør!!!

it's sad.
So sad.
It's a sad sad situation!!!

MVH

SK
/SK
Svar
Stinger Skrev:Følg med på:

[url]"http://www.vintagerolexforum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.vintagerolexforum.com/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikke om jeg finder tråden - hvor langt ned skal jeg, eller er der et underforum??

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Der ligger en tråd på side 2 (som er den nyeste) og så ellers tilbage. Du kan evt. bladre siderne igennem og på hver side søge på "Jason", det var sådan jeg fandt frem til de forskellige tråde.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)