Forslag til nyt ur i 5k-10k klassen
#1
Jeg er desværre ikke rig nok til at være ligeglad med ridser og skrammer fra dagligt brug på mit nuværende (eneste) ur.

Jeg søger derfor forslag til mekaniske ure i den billigere ende - 5-10k (nye ure) med fokus på værkets kvalitet og præcision - (finish på kasse/lænke er sekundær)

Uret skal bruges til at vise tiden, samt dato - så yderligere komplikationer er overflødige.

Hvilke ure/urmærker leverer det bedste værk til den laveste pris jvf ovenstående. På forhånd tak for forslag og evt. info/links.
Svar
#2
Check Seiko eller Omega hvis det godt må være lidt brugt!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#3
CFO Skrev:Jeg er desværre ikke rig nok til at være ligeglad med ridser og skrammer fra dagligt brug på mit nuværende (eneste) ur.

Jeg søger derfor forslag til mekaniske ure i den billigere ende - 5-10k (nye ure) med fokus på værkets kvalitet og præcision - (finish på kasse/lænke er sekundær)

Uret skal bruges til at vise tiden, samt dato - så yderligere komplikationer er overflødige.

Hvilke ure/urmærker leverer det bedste værk til den laveste pris jvf ovenstående. På forhånd tak for forslag og evt. info/links.

Hvis jeg forstår dig ret vil du beskytte dit nuværende eneste ur mod ridser og skrammer ved at have et "daglig-ur" ved siden af?

Hvis dette er tilfældet fårstår jeg ikke rigtigt at det skal være nyt - eller er det blot nyprisen du hentyder til 5-10 K ?

Til daglig brug er der ikke noget skønnere end en gammel Vintage Seamaster 120, som har fået "tidens tand" uden at være smadret. Det er god stil, synes jeg. Værket er helt super til prisen.

Prisen for sådan en ligger mellem ca 4 K og op til 8-9 K afhængig af stand. Du får en pæn en til under 6K.

İmage

vh Baun
Svar
#4
Varmt anbefalles, kan altid findes lettere brugt for ca. kr. 8.000 med kasse og papirer + med metallænke, naturligtvis:
Omega 2254.5000 - den gode COSC-certificeret arbejdshest som tåler også hård brug.

İmage

Den kan bruges også med en læderrem...

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Ja, snup en 2254.5000, det ville jeg gøre Icon_e_biggrin

mvh Peter.
Svar
#6
2254 vil være et elegant valg. (Ca. 9000 kr. for et meget velholdt brugt eksemplar)

İmage

Seiko kunne også være et kig værd:

[url]"http://c-watch.co.jp/ww/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://c-watch.co.jp/ww/[/url]

Seiko Sumo fås med sort, blå og orange skive. 3500 inkl. told, moms og afgifter. Seiko har mange andre modeller at byde på. Se linket ovenfor.

İmage

Anonimo Millemetri og Sinn U1 er jeg selv ret vilde med. De kan findes i god stand inden for dit budget. (Sinn ca. 10K for et nyt og noget billigere brugt. Anonimo omkring 9000 kr. for et velholdt brugt eksemplar)

İmage

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
#7
En Seamaster 2254er er et oplagt valg helt sikkert et lækkert ur,
et alternativ kunne være ORISs nye diver med keramisk lynette den kan skaffes
sprit inden for dine rammer Icon_cool
Svar
#8
jacob jensen Skrev:En Seamaster 2254er er et oplagt valg helt sikkert et lækkert ur,
et alternativ kunne være ORISs nye diver med keramisk lynette den kan skaffes
sprit inden for dine rammer Icon_cool

Men i Oris'en er det et ret ordinært værk.... Icon_neutral Mit valg ville også være en Omega Seamaster af en slags....

İmage
İmage
Svar
#9
Det er rigtig nok men i denne prisgruppe får man ikke det vilde spræl,og motoren i ORISet
fejler ikke noget når man som trådstarter snakker om værkets kvalitet og præcision.

Er enig i at lænken/kassen er lidt bedre udført på Omegaen men der bliver så også
sagt at det er sekundært.

Jeg mener stadigvæk at ORISet er et godt alternativ Icon_cool
hvis man vil have noget som alle andre ikke lige render med,så sjældent ser man jo ikke
et Seamaster Icon_rolleyes
Svar
#10
Hvis der må kigges brugt, så er Seiko MM300 et godt valg. Inhouse værk, som kan stilles meget præcist, og en generel forarbejdning, som sætter de øvrige nævnte ure til vægs. Uret har ovenikøbet 40 årige Seiko diver rødder, så alt i alt, en ret god pakke Icon_e_wink

İmage
De venligste hilsner, John
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)